;
coinex

جنگ توییتری ایران و آمریکا ؛ خط و نشان‌ کشیدن‌های دو کشور برای یکدیگر!

جنگ توییتری ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، چند روز قبل اظهارات تندی بر علیه رئیس جمهور کشورمان، حسن روحانی کرده بود و در حالی که همه منتظر واکنش دولت روحانی بودیم، روز گذشته جواد ظریف، وزیر امور خارجه، به ترامپ پاسخ داد.

داستان جنگ توییتری سران دولت‌های ایران و آمریکا از اظهارنظر روحانی شروع شد و دونالد ترامپ، یکشنبه توییت تندی را بر علیه دولت ایران منتشر کرد و به مقامات ایران هشدار داد که دست از تهدید آمریکا بردارند، در غیر این صورت، عواقبی ناگوار نامشخصی در انتظار آنها خواهد بود.

ترامپ روز یکشنبه در توییتر شخصی خود خطاب به رئیس جمهور کشورمان نوشت:

به رئیس جمهور ایران، روحانی: هرگز و هرگز ایالات متحده را تهدید نکن وگرنه بلایی سرتان خواهد آمد که کمتر کسی در تاریخ متحمل شده ‌است. ما دیگر آن کشوری نیستیم که حرف‌های جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ‌ را تحمل کنیم. حواست را جمع کن!

پرزیدنت ترامپ

ترامپ، این توییت خود را با حروف بزرگ نوشت تا بر هشدارآمیز بودن پیامش تاکید کند. این اظهار نظر ترامپ در پاسخ به اظهارات قبلی حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان بود که به آمریکا هشدار داده بود که جنگ با تهران “مادر تمام جنگ‌ها” است. روحانی همچنین، به ترامپ هشدار داد که “با دم شیر بازی مکن که به پشیمانی می‌انجامد.”

سردار سرتیپ  غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، هم به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و آن را “جنگ روانی” خواند. حتی قبل از اظهارات تند ترامپ، دولت او لفاظی بر علیه دولت ایران را تشدید کرده بود.

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، مایک پومپئو، روز یکشنبه در یک سخنرانی پر ابهام، تهدیدهای مشابهی را نثار مقامات کشورمان کرده بود و روز گذشته، محمد جواد ظریف هشدار اخیر ترامپ را “رجزخوانی” خواند. وزیر امور خارجه ایران نیز با استفاده از حروف درشت تاکید خود را بر روی کلمات نشان داد.

ظریف در اکانت توییتر شخصی خود نوشت:

دنیا چند ماه پیش رجز خوانی‌های شدیدتری را شنید و ایرانی‌ها هم -نمونه‌های متمدنانه‌تر آن را- برای ۴۰ سال شنیده‌اند. تمدن ما هزاران سال قدمت دارد و سقوط امپراتوری‌ها را دیده‌ایم، از جمله امپراتوری خودمان را که عمرش بیشتر از عمر برخی کشورها بود. مواظب باشید.

محمد جواد ظریف

اخبار گوناگون را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر