coinex
راهنمای خرید تکراتو

سایت پیوندها از دسترس خارج شد

سایت پیوندها که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد است به دلیل پرداخت نکردن بدهی چندساله خود به شرکت هاست ایران اکنون از دسترس خارج شده است. هاست ایران در بیانیه‌ای عنوان کرده است که مبلغ این بدهی حدود 300 میلیون تومان است.

سایت پیوندها وبسایتی است که لینک‌های مورد تایید وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی را به صورت طبقه‌بندی شده در موضوعات مختلف به کاربران خود پیشنهاد می‌کند. این وبسایت اکنون به دلیل پرداخت نکردن بدهی خود به شرکت هاست ایران از دسترس خارج شده است. در بیانیه‌ای که شرکت هاست ایران منتشر کرده، آمده است که وزارت ارشار به عنوان متولی تامین هزینه‌های سایت هاست ایران، 5 سال است که هزینه‌های میزبانی را به شرکت ارائه سرویس میزبانی هاست ایران پرداخت نکرده است.

به گزارش تکراتو، فرشاد اسماعیلیان، نایب رییس هیئت مدیره هاست‌ایران به وب‌سایت شنبه‌پرس گفت:

بدهی وزارت ارشاد بابت سایت پیوندها حدود ۳۰۰ میلیون تومان است که به‌هیچ‌وجه عدد قابل‌توجهی برای یک وزارتخانه دولتی محسوب نمی‌شود. اما علیرغم پیگیری‌های ۵ ساله ما، کسی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیست و ما تنها راه جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر شرکت‌مان را ادامه ندادن همکاری با وزارت ارشاد در رابطه با سایت پیوندها دیدیم.

سایت پیوندها با صفحه فیلترینگ تفاوت دارد. کاربران پس از آنکه به صفحه فیلترینگ برمی‌خورند به طور خودکار پس از 60 ثانیه به پیوندها منتقل می‌شوند. هاست ایران یا شرکت نوآوران شبکه سبز مهرگان از سال 1386 میزبانی سایت پیوندها را برعهمده دارد. هاست ایران در بیانیه‌ای در این خصوص نوشته است:

ارائه خدمات به سایت پیوندها از سال ۱۳۸۶ به درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شرکت هاست ایران ( نوآوران شبکه سبز مهرگان) انجام می شد. (ظاهرا بنا به دستورمعاونت محترم قضائی دادستان کل کشور در فضای مجازی و دبیر کار گروه تعین مصادیق مجرمانه ؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان عضوی از کارگروه مذکور مسئول تامین هزینه سایت مذکور می باشد).

در ادامه این بیانیه آمده است که هزینه‌های مربوط به سرویس میزبانی از سایت پیوندها مدت 5 سال است که پرداخت نشده است. هاست ایران در بیانیه خود آورده است:

تا انتهای سال ۱۳۹۲ قرارداد مربوطه، توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال آن وزارتخانه منعقد و پرداخت می‌شد و قرارداد سال ۹۲ تمدید وسرویس هم استمرار یافت. اما علیرغم ادامه میزبانی طبق روال جاری و درخواست های مکرر این شرکت متاسفانه مرکز موصوف به بهانه‌های مختلف از جمله اینکه باید ادمین سایت را جهت بروزرسانی و مدیریت در اختیار داشته باشد از عقد قرارداد جدید یا تمدید قرارداد قبلی استنکاف کرد. ( وحتی حاضر به اعلام کتبی این موضوع به ما نشد)

ناگزیر مراتب به استحضارمعاونت محترم دادستان کل کشور در فضای مجازی و دبیر کارگروه تعین مصادیق محتوای مجرمانه رسید که ایشان نیز طی مکاتباتی با ریاست محترم مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ضمن تاکید بر حساسیت سایت موردنظر در فضای مجازی، وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین هزینه‌های مربوطه را متذکر و نهایتا بر ادامه میزبانی این شرکت از سایت پیوندها صحه گذاشته و بر پرداخت حق‌الزحمه این شرکت تاکید کردند.

آنطور که هاست ایران می‌گوید گویا حتی علی جنتی وزیر ارشاد وقت نیز دستور رسیدگی به این موضوع را داده بوده ولی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از پرداخت هرینه‌ها خودداری کرده است:

“در ادامه بی‌توجهی مرکز مذکور؛ با پیگیری‌های صورت گرفته این بار موضوع منجر به صدور دستور وزیر محترم وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای جنتی شد که دستور پرداخت مطالبات هاست ایران را صادر کردند.

اما این بار نیز متاسفانه مرکز مذکور حتی با نادیده گرفتن دستور وزیر به بهانه‌های تکراری از پرداخت حقوق این شرکت استنکاف کرد و همچنان به مکاتبات معاون محترم دادستان کل کشور در فضای مجازی و دبیر کارگروه تعین مصادیق محتوای مجرمانه توجهی نکردند. البته این شرکت مجددا مراتب را از طریق مکاتبه با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی نیز پیگیری ولی متاسفانه مکاتبات فوق نیز بی‌نتیجه ماند.”

گویا هاست ایران این 5 ساله بدون دریافت هرگونه حق‌الزحمه‌ای به فعالیت خود ادامه می‌داده است. در متن بیانیه آمده است:

علی ایحال این شرکت در مقابل انجام خدمات میزبانی در راستای دستور معاون محترم دادستان در فضای مجازی و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدون دریافت هرگونه مبلغی تا کنون خدمات ارایه داده است، اما با بی‌مهری و نظرات سلیقه‌ای مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در پرداخت حق‌الزحمه خود مواجه شده است.

اما اکنون گویا شرکت هاست ایران با مشکلات مالی و تعدیل نیرو مواجه شده است. آنطور که می‌گویند مشکلات مالی مانند عدم امکان پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل و بدهی‌های معوقه به شرکت‌های سرویس‌دهنده بالادستی، گریبان این شرکت را گرفته است. در پایان این بیانیه آمده است:

متاسفانه با وضعیت اقتصادی حاکم، اگر قرار باشد سازمان‌های دولتی در پرداخت حق‌الزحمه شرکت‌های خصوصی چنین عمل کنند کسب‌وکارهای مشابه شرکت ما را به تعطیلی خواهند کشاند. در حال حاضر این شرکت در آستانه تعدیل نیرو و مشکلات عدیده مالی از جمله عدم امکان پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل و بدهی‌های معوقه به شرکت‌های سرویس‌دهنده بالادستی مواجه است لذا علیرغم میل باطنی ادامه ارائه این خدمات عملا از توان این شرکت خارج شده است .

هاست ایران قربانی دعوای دادستانی و وزارت ارشاد شده است

مطابق پیگیری‌ها و مکاتباتی تکراتو که با فرشاد اسماعیلیان، نایب رییس هیئت مدیره هاست ایران داشته، به نظر می‌رسد که موضوع اختلاف بر سر مالکیت سایت پیوندها میان دادستانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. توجه شما را به مصاحبه‌ای که با نائب رئیس هیئت مدیره هاست ایران داشتیم جلب می‌کنیم.

چرا از سال 92 تاکنون که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به ازای سرویس دهی به وبسایت پیوندها پرداختی انجام نشده، هیچگونه صحبتی از عدم پرداخت مطالبات به میان نیامده و اکنون پس از 5 سال این موضوع را رسانه‌ای کرده‌اید؟

از پیش از اتمام قرارداد مکاتبات برای تمدید صورت گرفته است و ضمانتنامه قرارداد ۹۲ ما تا سال ۹۶ توسط وزارت ارشاد توسط وزارت ارشاد تمدید می‌شده و همواره پیگیری این موضوع بودیم.

به طور کلی استدلال مرکز رسانه‌های دیجیتال برای عدم پرداخت مطالبات هاست ایران چیست؟

یک مرتبه مو‌گویند ردیف بودجه تعریف شده نداریم برای این موضوع، یکبار می‌گیند اصلا چرا سرویس دادید وقتی قرارداد تمام شده. ولی دعوای اصلی اینجاست که مسولین رسانه دیجتال وزارت ارشاد می‌گویند باید مدیریت سایت در اختیار ما که وظیفه فرهنگ سازی در وزارت ارشاد داریم باشد نه دادستانی . از طرفی موضوع مدیریت محتوای سایت مذکور از ابتدا در کمیته تعیین مصادیق انجام می‌شده و دبیر محترم این کارگروه با وزارت ارشاد سر این موضوع نتوانستند به توافق برسند. در نهایت این وسط یک شرکت خصوصی مثل ما قربانی این دعوا شده است.

هاست ایران
هاست ایران

آیا در طول این مدت وعده‌ای برای دریافت حق‌الزحمه از سوی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد داده شده است؟

بله همواره ما واسط بین این دو مجموعه بودیم و وزارت ارشاد اذعان داشت که این موضوع مدیریت محتوا سایت اگر با دادستانی حل بشود مطالبات را پرداخت میکنند.

در صورتی ادامه این روند و یا حتی تغییر سرویس‌دهنده پیوند‌ها از هاست ایران به سرویس‌دهنده‌ای دیگر از سوی وزارت ارشاد، واکنش هاست ایران چه خواهد بود؟ آیا برنامه‌ای برای شکایت از وزارت ارشاد دارید؟

قطعا ما از روش قانونی مطالبات خود و این روند را پیگیری خواهیم کرد.

قراردادی که میان هاست ایران و مرکز رسانه‌های دیجیتال منعقد شده تا چه میزان تامین‌کننده منابع مالی شما بوده است؟

هاست ایران اولین شرکت هاستینگ در ایران بود که دیتاسنتر اختصاصی خود را راه اندازی کرد به طبع ما مشتریان زیاد دولتی و خصوصی داریم که سرویس های متنوع اشتراکی – اختصاصی یا مجازی از ما تهیه می کنند. اگرچه نمی توان کتمان کرد که سرویس به سایت های بزرگ و سازمان های دولتی گران‌تر از سرویس های کوچکتر و شخصی است ولی متاسفانه عملکرد این چند ساله معدود سازمان های دولتی که ما تا به حال با آنها کار کردیم نشان داده که با زورگویی و فشار روی شرکت‌ها و همچنین فرآیند‌های پیچبده مالی و قراردادی عملا باعث دلسردی بخش خصوصی و بعضا تعطیلی کسب و کارهایی که تنها منابع مالیشان از طریق این مجموعه بوده شده‌ است. خوشبختانه هاست ایران بخش اعظم منابع درامدی خود را از از این طریق تامین نمی کرده و نخواهد کرد.

در آخر باعث تاسف است که بنده با فشار از طرف دادستانی برای سرویسی که به یک وزارتخانه دولتی داده‌ام روبرو هستم این درحالی است که آن وزارتخانه هیچ تلاشی برای حل و فصل مطالبات این شرکت ندارد ولی از آن طرف دادستانی با هر روشی سعی در بازگردانی سرویس به حالت عادی دارد و این واقعا جای تامل دارد.

بیشتر بخوانید :

.

منبع: shanbepress

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر