;
coinex

تمدید مهلت هاتگرام و تلگرام طلایی تا پایان آذرماه؛ دسترسی به تلگرام ادامه دارد

تمدید مهلت هاتگرام و تلگرام طلایی برای فعالیت پایان آذرماه اعلام شده است. به این دو پیام رسان که قرار بود 15 شهریور فیلتر شوند، مهلت جدیدی داده شده است.

به گزارش تکراتو، یک منبع آگاه خبر از تمدید مهلت هاتگرام و تلگرام طلایی داد. 15 شهریور پایان مهلت فعالیت دو پیام رسان هاتگرام و تلگرام طلایی بود اما این دو نه تنها فیلتر نشدند، بلکه مهلت فعالیت آنها تمدید شد.


بیشتر بخوانید: مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام خبر از فیلتر ۱۱ هزار کانال غیر اخلاقی تلگرام داد


تمدید مهلت هاتگرام و تلگرام طلایی تا پایان آذرماه

یک منبع آگاه در بدنه دولت اعلام کرد که به این دو نسخه فارسی تلگرام تا پایان آذر مهلت جدید داده شده است. وی ادامه داد که مدیران این دو پیام رسان اعلام کردند که در حال مستقل شدن از تلگرام و تبدیل شدن به پیام رسان کاملا بومی هستند. این موضوع باعث شده تا مهلت فعالیت آنها تمدید شود.

پیش از این ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که هدف از اجازه فعالیت این دو پیام رسان این بوده که روند مهاجرت به پیام رسان‎‌های بومی یکباره نباشد. وی مهلت فعالیت این دو پیام رسان را قبلا 15 شهریور اعلام کرده بود.

اکنون مشخص شده که این دو پیام رسان می‌توانند برای مدت بیشتری فعالیت کنند که البته در این بازه لازم است تا اقدامات لازم را برای مستقل شدن از تلگرام انجام دهند.

البته اینکه مدیران این دو پیام رسان به وعده‌ی خود عمل می‌کنند و در بازه زمانی مشخص شده نسبت به مستقل شدن اقدام می‌کنند، هنوز مشخص نیست. فعلا باید منتظر بود و دید که چه اقداماتی در این زمینه انجام خواهد شد.

با توجه آخرین اخبار منتشر شده، مهندس حمید فتاحی در نشست خبری ششم آذرماه 1397 با بیان اینکه هاتگرام و تلگرام طلایی تا آخر آذر ماه جاری از تلگرام جدا می شوند گفت: این پیام رسان‌ها در میان پیام رسان های داخلی قرار می‌گیرند و اگر تاییدیه‌های لازم را دریافت نکنند در دسته پیام‌رسان‌های غیر قانونی قرار خواهند گرفت.

هاتگرام و طلاگرام از سوی شرکت های دانش بنیان با توسعه نسخه ای از تلگرام پیاده سازی شده است و در حال حاضر 35 میلیون نفر آنها را نصب کرده‌اند.

با این تفاسیر پایان آذرماه، مهلت قانونی برای جدا شدن تلگرام طلایی و هاتگرام از نسخه اصلی تلگرام است.

 

بیشتر بخوانید:

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر