;
coinex

افزایش 54 درصدی ارزش واردات گوشی تلفن همراه

آمارها نشان از افزایش ارزش واردات گوشی تلفن همراه در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. ۵۳.۵۴ درصد افزایش وجود داشته است.

به گزارش تکراتو، در نیمه نخست سال جاری ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده که طبق گفته وزیرارتباطات ۷۰۰ هزار گوشی دیگر نیز در گمرکات وجود دارند.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت موبایل تا ۲۰ درصد؛ بازگشت آرامش به بازار تلفن‌های همراه


افزایش ارزش واردات گوشی تلفن همراه

تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد که در شش ماه نخست سال جاری ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده که ۱.۰۹ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.

در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۸ میلیون و ۶۹ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارده شده بود که ۰.۶۳ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داد. بنابراین ارزش دلاری واردات گوشی تلفن همراه در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳.۵۴ درصد افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام کرده که قرار است ۷۰۰ هزار گوشی تلفن همراه دیگر نیز از گمرک ترخیص شود تا کمبود این وسیله ارتباطی در بازار داخلی جبران شود.


بیشتر بخوانید: افزایش غیرمنطقی قیمت موبایل ؛ خلف وعده گمرک در ترخیص تلفن‌های همراه


آذری جهرمی موانع موجود برای واردات گوشی را عاملی برای افزایش قیمت این کالا دانست و اعلام نمود که کاهش نرخ ارز موجب شده در روزهای گذشته قیمت گوشی ۲۰ درصد کاهش یابد. وارد کنندگان معتقدند، اگر موانع واردات گوشی رفع شود، قیمت گوشی تا ۳۰ درصد دیگر نیز کاهش خواهد یافت.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر