;
coinex

تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه؛ 29 اسفند و 13 فروردین تعطیل نیستند

مجلس در طرح جدیدی خبر از تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه داده است. همچنین قرار است تعطیلی 29 اسفند و 13 فروردین نیز حذف شود.

به گزارش تکراتو، مجلس بار دیگر نیز قصد دارد تعطیلات را دستکاری کند. این بار قرار است تعطیلی پنج‌شنبه‌ها حذف و به جای آن شنبه‌ها تعطیل باشد. همچنین گفته شده که تعطیلی روزهای 29 اسفند و 13 فروردین نیز حذف خواهند شد. هدف از تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، هماهنگی بیشتر با اقتصاد جهانی، اعلام شده است.

تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه طرح جدید مجلس است

البته پیش از این نیز چندین بار در مورد تغییرات در تعطیلات سخن گفته شده اما تاکنون چنین تغییری صورت نگرفته و یکی از دلایل این عدم تغییر هم، برنامه ریزی خانواده‌ها و نظام آموزشی و اداری است که باعث شده تغییر در تعطیلات با مشکل رو به رو شود.

تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

عدم هم‌خوانی روزهای کاری ایران با استانداردهای جهانی

تاکنون کارشناسان بارها هشدار داده‌اند که تعطیلات در ایران زیاد است و این امر باعث منطبق نبودن روزهای کاری با استانداردهای جهانی شده و همچنین باعث شده که نیمی از هفته در ایران با اقتصاد جهانی همخوانی نداشته باشد.

بارها درباره سرنوشت تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه برای هماهنگ شدن تعطیلات ایران با کشورهای دنیا جلساتی برگزار شده است. بسیاری از کشورها نیز تاکنون تغییراتی در تعطیلات ایجاد کرده و مشکلی وجود نداشته است. تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه مزایایی به همراه دارد و آثار و فواید آن هماهنگی با تعطیلات دنیا است.

مسئولین تاکید کرده‌اند که برای تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه لازم است که همه نهادها و ارگان‌ها با یکدیگر هماهنگ شوند که مهمترین وزارتخانه در این‌باره وزارت آموزش و پرورش است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در این‌باره انجام دهد.

مخالفت با تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه

برخی با تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه مخالفند. به گفته بعضی از افراد با تغییر تعطیلی از پنجشنبه به شنبه، به جای دو روز عملا سه روز تعطیل در کشور وجود خواهد داشت و به این ترتیب، ضرر این تصمیم بیشتر از سودش خواهد بود.

همچنین عده‌ای با استناد به آداب دینی، روز پنجشنبه را روز زیارت اهل قبور دانسته و با تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه مخالفند.

با وجود تمام این صحبت‌ها اکنون مجلس تصمیم گرفته که در تعطیلات کشور تغییراتی ایجاد کند و آن هم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه موافقید؟ نظرات خود را با ما و کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: khabarfoori

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    شنبه جزو تعطیلات یهودیان هست. یه جای کار میلنگه، مجلس ما شده مرکز اجرای دستورات دین یهود

    پاسخ

    البته زیارت اهل قبور اجر خودش رو داره و هیچوقت لازم نبوده اما توسعه اقتصاد و بهتر شدن اوضاع اقتصادی مملکت و مردم از واجبات است

    پاسخ

    سلام.ضمن تشکر از نظر خواهی شما.من موافق تغییر این تعطیلی نیستم زیرا تبعاتی دارد و مخالف با اعتقادات ایرانیان است.اول زیارت اهل قبور و مراسمات متفاوت این روز است.و دوما روز سیزده بدر جزو سنتهای ماست وروز نحس می باشد از قدیم الایام تعطیل بوده است.مجلس میتواند از تعطیلات من درآوردی تقویم کم کند نه از تعطیلات سنتی که جزو رسوم ایرانیان است

    پاسخ