;
coinex

اولین نشست خبری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران؛ جزئیات کامل جشنواره

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران امسال نیز برگزار می‌شود. ثبت‌نام جشنواره از اول مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه نیز‌ ادامه خواهد داشت.

به گزارش تکراتو، اولین کنفرانس مطبوعاتی یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ، دیروز سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۷ در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات تهران برگزار شد. این نشست با حضور شایان شلیله، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل و دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، میلاد احرام‌پوش هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل و رضا الفت‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران و سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی همراه بود.


بیشتر بخوانید: یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران امسال هم برگزار می‌گردد


جزئیات مربوط به یازدهمین جشنواره وب و موبایل

شایان شلیله در این نشست به تغییراتی که در جشنواره یازدهم نسبت به دوره‌های قبل اعمال شده و مربوط به روند داوری و تغییر در گروه‌هاست اشاره کرد و ادامه داد که از اوایل تابستان در دبیرخانه کارهای اجرایی یازدهمین جشنواره وب و موبایل آغاز شده است.

ثبت‌نام جشنواره از هفته اول مهرماه آغاز شده و کمیته ثبت آثار برای بررسی آثار، از دیروز کار خود را شروع کرده‌اند. داوری اصلی از هفته آول آذرماه آغاز می‌شود و سایت‌ها در دو بخش مردمی و داوری به رای‌گیری گذاشته می‌شوند. هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل در رابطه با نتایج داوری بیان کرد که کاندیدها در بهمن‌ماه اعلام خواهند شد و مراسم اختتامیه، ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود و در هر گروه یک برنده اعلام خواهد شد.

او در ادامه اشاره کرد که امسال سعی شده برای جشنواره وب و موبایل، حمایت‌های معنوی بیشتری از بخش دولتی گرفته شود آن هم به این دلیل که تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد گردد.

نحوه ثبت نام اپ‌های موبایل در یازدهمین جشنواره وب و موبایل

شلیله با اشاره به اینکه ثبت‌نام اپ‌های موبایل از طریق سیب اپ و کافه‌بازار انجام می‌گیرد گفت که در ۱۰ روز نخست ثبت‌نام، ۴۴۴ وب سایت و ۵۴ اپ جدید ios ثبت نام کرده‌اند. ثبت‌نام اپ‌های اندروید از طریق کافه بازار انجام می‌شود.

حمایت معنوی دولت از کسب‌وکارهای اینترنتی و جشنواره وب و موبایل

الفت‌نسب نیز در سخنان خود به حمایت معنوی دولت از کسب‌وکارهای اینترنتی و جشنواره وب و موبایل اشاره کرد و گفت که این جشنواره توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود اما دولت و نهادهای عمومی به عنوان حامی معنوی آن حضور دارند. او در ادامه به اسامی برخی حامیان معنوی یازدهمین جشنواره وب و موبایل اشاره کرد:

  • سازمان فناوری اطلاعات
  • ستاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری
  • مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی
  • اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
  • سازمان فناوری اطلاعات شهر تهران
  • اتاق اصناف تهران
  • اتاق بازرگانی و فرابورس

دبیر جشنواره وب و موبایل ایران گفت که امسال با اجرای طرح جدید، انتظار مشارکت گسترده و رأی میلیونی مردمی در جشنواره را دارند و رکوردهای خوبی در این زمینه زده خواهد شد.

افزایش تعداد اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به وب‌سایت‌ها میلاد احرام پوش، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران در این نشست خبری به تاریخچه جشنواره وب و موبایل اشاره‌ کرد و گفت که از سال ۸۷ این جشنواره برای بخش وب برگزار شده است و از سال ۹۲ بخش موبایل هم به آن اضافه شده است. او با اشاره به رشد چشمگیر تعداد گوشی‌های هوشمند در ایران و در نتیجه آن، اپلیکیشن‌های موبایل در ایران گفت:

سال گذشته آمار اپ‌های شرکت کننده در جشنواره وب و موبایل ایران ۴۳۰۰ اپ بوده و از تعداد وب‌سایت‌ها که ۳۸۰۰ بود، بیشتر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این آمار بیشتر باشد. اپ‌های اندروید از فراوانی زیادی در سال گذشته برخوردار بودند و در حوزه ios نیز شاهد حضور اپلیکیشن‌های خوبی بودیم و امیدواریم امسال نیز در مهم‌ترین رویداد وب و موبایل ایران، شاهد حضور اپ‌های جدید و پر مخاطبی باشیم.

حضور فرهنگسرای فناوری اطلاعات به عنوان شتابدهنده

پوریا سیم‌چی، مدیر فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات در این جلسه از فعالیت‌های این فرهنگسرا، نقش فرهنگ‌سازی آن در ترویج فناوری و اطلاعات و برگزاری دوره‌های آموزشی شهروند الکترونیک در تمام مناطق تهران صحبت کرد و گفت که خود را یک شتابدهنده می‌دانند که تمام امکانات موجود، منهای مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری تجاری را در اختیار افرادی که طرح و ایده دارند، همچنین استارتاپ‌ها قرار می‌دهند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: shanbepress

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر