;
coinex

عضویت مایکروسافت در گروه شبکه ی اختراعات آزاد و رایگان کردن 60 هزار پتنت ثبت شده

به نظر می‌رسد که مایکروسافت هم به عضویت گروه شبکه ی اختراعات آزاد درامده باشد زیرا ۶۰۰۰۰ پتنت خود برای حمایت از لینوکس را رایگان اعلام کرده است.

به گزارش تکراتو، خبر عضویت مایکروسافت در گروه شبکه ی اختراعات آزاد و رایگان کردن این تعداد پتنت برای بسیاری از توسعه دهندگان تعجب برانگیز است چرا که با توجه به پیشینه‌ی رفتاری مایکروسافت این عملکرد کمی دور از ذهن است.

عضویت در گروه شبکه ی اختراعات آزاد

مایکروسافت رویکرد‌هایش را تغییر و نشان داده که حامی توسعه دهندگان است. معاون این شرکت آمریکایی اعلام کرده که توسعه دهندگان برای رفع نیاز کاربران باید از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کنند و مایکروسافت فکر می‌کند با پشتیبانی از تکنولوژی‌های رایگان و منبع باز می‌تواند باعث ایجاد خلاقیت و پویایی بیشتر شد.

عضوی از گروه شبکه ی اختراعات آزاد بودن مزیت‌هایی هم دارد. شرکت‌ها و توسعه دهندگان عضو این گروه به همه‌ی پروژه‌ها و پتنت‌های ثبت شده توسط اعضای گروه دسترسی دارند و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در حال حاضر شرکت‌هایی چون گوگل، IBM، فیلیپس، NEC، سونی و تویوتا عضو این گروه هستند.

به هر حال، رویکرد جدید و البته عجیب مایکروسافت می‌تواند به نفع همه باشد. از کاربران گرفته تا توسعه دهندگان همگی می‌توانند از منفعت‌های این رویکرد جدید بهره‌مند شوند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر