coinex
راهنمای خرید تکراتو

عدم حمایت از پیام رسان های بومی ؛ پایان کار تعدادی از پیام رسان‌های داخلی نزدیک است

از تعداد 7 پیام رسان بومی که در کشور در حال فعالیت هستند، 5 مورد از چرخه حمایت خارج شده و تنها حمایت از دو پیام رسان ادامه خواهد داشت.

به گزارش تکراتو، از ابتدای فعالیت پیام رسان‌های داخلی در کشور قرار بود این پیام رسان‌ها مورد حمایت قرار گیرند به صورتی که تمام مردم از آنها استفاده کنند. اما اکنون گفته شده که دوران حمایت از این پیام رسان‌ها پایان یافته است.

معاون وزیر ارتباطات در مورد عدم حمایت از پیام رسان های بومی سخن گفت و اعلام کرد که با انتخاب مرکز ملی فضای مجازی، پنج پیام رسان بومی از میان هفت پیام رسان فعلی، از گردونه حمایت حذف و حمایت از دو پیام رسان دیگر ادامه خواهد یافت.

حمید فتاحی درباره حمایت از پیام رسان‌های بومی مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی و تصمیم جدید برای فعالیت این شبکه توضیح داد که چارچوب حمایت از پیام رسان‌های داخلی در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده و تکالیفی برای چند دستگاه حکومتی مشخص گردیده است.

به گفته وی بخش عمده‌ای از این تکالیف مربوط به وزارت ارتباطات بوده و دستگاه‌های دیگری مانند قوه قضاییه، صدا و سیما، بانک مرکزی و وزارت ارشاد نیز هرکدام بخشی از این تکالیف را برعهده داشتند.

دلیل عدم تمایل مردم به حضور در پیام رسان‌های بومی چیست؟

مردم تمایل زیادی به استفاده از پیام رسان‌های بومی ندارند. معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد که نخستین تاکید وزارت ارتباطات این است که سند حمایت از پیام رسان‌های بومی با هدف اصلاح عواملی که مانع از حضور و رجوع مردم به پیام رسان‌های داخلی می‌شود به تصویب برسد تا این موانع تسهیل شوند.

وی گفت که در حال حاضر به دلیل عدم اقناع افکار عمومی، مراجعه مردم به پیام رسان‌های داخلی کمرنگ است و شتابی که باید داشته باشد وجود ندارد و اقبال عمومی به سمت این شبکه ها کم است. به همین دلیل موضوعات فنی در لایه‌های بعدی قرار دارد.

به گفته فتاحی باید توجه داشت که اقناع افکار عمومی با آنچه که در مورد پیام رسان‌های داخلی اتفاق می‌افتد متفاوت است. اقناع این است که در پس ذهن کاربر چه به لحاظ سیاسی و چه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، یک چارچوبی شکل بگیرد که می‌خواهم از پیام رسان‌های بومی استفاده کنم.

بررسی خدمات ارائه شده به پیام رسان‌های بومی

فتاحی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد عدم حمایت از پیام رسان های بومی ، در مورد حمایت‌های صورت گرفته از آنها سخن گفت. اختصاص وام ۵ میلیاردی و کولوکیشن رایگان به پیام رسان‌ها، اختصاص رایگان ۵ گیگ اینترنت و ۵٠ گیگ اینترانت از جمله کمترین امکانات ارائه  شده به این پیام رسان‌هاست. به گفته فتاحی هم اکنون ١٠میلیون ایرانی در پیام رسان‌های داخلی در حال فعالیت هستند.

عدم حمایت از پیام رسان های بومی

پس از مدت ٨ ماه که پیام رسان‌های بومی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، مرکز ملی فضای مجازی به این نتیجه رسیده که تعداد ٧ پیام رسان زیاد است و قرار است دو پیام رسان بومی انتخاب شوند. موفق ترین‌ها انتخاب می‌شوند و حمایت از آنها ادامه می‌یابد.

مابقی پیام رسان‌ها دیگر در چارچوب حمایتی وزارت ارتباطات قرار نخواهند داشت اما به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برخی از مدیران این پیام رسان‌ها خودشان به این جمع بندی رسیدند که کار را ادامه ندهند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر