;
coinex

رونمایی از پلتفرم استارتاپی الومدیکال

در گردهمایی روسای بیمارستان‌های دارای بخش بین‌الملل، بایدهای دیجیتال مارکتینگ و آسیب‌شناسی صنعت مدیکال توریسم به بحث گذاشته شده و از پلتفرم الومدیکال نیز رونمایی شد.

نخستین گردهمایی روسای بیمارستان‌های دارای بخش بین‌الملل روز دوشنبه هشتم بهمن در هتل اسپیناس‌پالاس و به همت شرکت آریامدتور و با حمایت رسانه‌ای مدتورپرس برگزار شد. دکتر سعید هاشم‌زاده رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد جهانگیری رییس انجمن گردشگری سلامت کشور نزدیک به صد تن از روسا و کارشناسان IPD بیمارستان‌های تهران، شیراز، تبریز، اصفهان، مشهد و دیگر شهرها مهمانان این گردهمایی بودند.

ظرفیت فضای مجازی در تحول صنعت گردشگری سلامت

دکتر سعید هاشم‌زاده نخستین سخنران این گردهمایی، در سخنان خود با تمرکز بر اهمیت دیجیتال مارکتینگ، به ارائه آمار استفاده از شبکه‌های اجتماعی گوناگون در کشورهای هدف صنعت گردشگری سلامت ایران پرداخت و بر نفوذ و تبلیغات موثر بیمارستان‌ها و شرکت‌های تسهیل‌گر در شبکه‌های اجتماعی گوناگون تاکید کرد. هاشم‌زاده ضمن تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای معرفی خدمات سلامت در کشور بیان کرد:

گردشگری سلامت ایران به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد و باید با همکاری و همفکری بسترها را فراهم کنیم. جالب است بدانید سهم دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی گردشگری سلامت در کشور هند حدود ۲۰ درصد است. او بر اهمیت تغییر نگرش فعالان به این صنعت پرداخت و گفت: در دنیا به گردشگری سلامت به عنوان یک صنعت نگاه می‌شود؛ ما هم باید نگاهمان را عوض کنیم.

سهم فعلی یک پنجم سهم مطلوب

پنل چالش‌های گردشگری سلامت در ایران، نخستین پنل این گردهمایی بود که با حضور سعید هاشم‌زاده، محمد جهانگیری و فلاحت نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و به مدیریت رضا جمیلی، سردبیر مدتورپرس برگزار شد. در این پنل محمد جهانگیری، رئیس انجمن گردشگری سلامت ایران درباره چالش‌های فعلی گردشگری سلامت گفت: شکایاتی که از سوی بیماران خارجی به نظام پزشکی ارائه می‌شوند درحال زیاد شدن است و اگر برای آن اندیشه نشود، در آینده مشکل‌ساز خواهد شد. اکثر این بیماران خارجی توسط دلالان به بیمارستان‌هایی معرفی شده‌اند که بخش IPD ندارند.

جهانگیری با تاکید بر تقدم نفع جمعی بر منافع فردی در صنعت گردشگری سلامت گفت: تصویری که از ایران می‌سازیم، مهم‌ترین رکن موفقیت در گردشگری سلامت است. ما حق نداریم تصویر ایران را خراب کنیم، بلکه باید با تعهد جدی و همدلانه در قبال حوزه گردشگری سلامت کمک کنیم که نام ایران در همه جا بدرخشد. جهانگیری سهم مطلوب ایران از بازار گردشگری سلامت را سالانه ۵ میلیارد دلار دانست و بیان کرد: سهم فعلی ایران تقریبا یک پنجم سهم مطلوب است و دستیابی به این بازار نیازمند کار جمعی است.

هاشم‌زاده سخنران دیگر پنل با اشاره به آمارهای جهانی گردشگری سلامت گفت: که تعداد گردشگران سلامت از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ حدود دوبرابر شده است. در ایران اما چون سامانه جامع آماری بین سازمان‌های مختلف در این صنعت وجود ندارد، نمی‌توان به آمار اطمینان کامل داشت. وی درباره اقدامات اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرد: ما در حال حاضر اقداماتی جهت فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم برای سامانه آماری را شروع کرده‌ایم.

فلاحت، نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز درباره آمادگی این سازمان در همکاری با نهادهای فعال در گردشگری سلامت بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌کوشد تا با هماهنگی با سایر نهادها بر مشکلات این حوزه فائق آید.

رونمایی از سامانه مدتور لجستیک

معرفی مدتور لجستیک به عنوان یکی از محصولات جدید شرکت گشت سلامت آریا بخش دیگر همایش بود که با سخنرانی محمدهادی شجاری، بنیان‌گذار و رییس هیات مدیره این شرکت انجام شد. شجاری در این بخش کلیه خدمات مدتور لجستیک را معرفی کرد و به بیمارستان‌ها پپیشنهاد کرد که بر کیفیت درمان تمرکز کنند و خدمات لجستیک را به شرکت‌های تسهیل‌گر بسپارند.

شجاری درباره تنوع خدمات شرکت گشت سلامت آریا گفت:

ما کوشیدیم بسته‌های متنوعی از خدمات تعریف کنیم و در بسته‌های ما صفر تا صد خدمات به گردشگران درمانی ارائه می‌شود. چنانچه یک بیمار تنها خواهان یکی از خدمات شرکت باشد، می‌توانیم همان خدمت موردنیاز را به او ارائه کنیم.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه گشت سلامت آریا یک استارت‌آپ گردشگری سلامت است بیان کرد: “آریامدتور استارتاپی است که دیگر می‌توان گفت تبدیل به یکی از بازوهای ارائه دهندگان حدمات درمانی در صنعت گردشگری سلامت ایران شده است.”

سلامتی برای سرمایه‌گذاران جذاب است

بخش دوم گردهمایی روسای بیمارستان‌های دارای بخش بین‌الملل با سخنرانی رضا زرنوخی، رییس انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران درباره سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری سلامت آغاز شد. زرنوخی در سخنان خود ضمن ارائه تصویری از اکوسیستم استارتاپی ایران و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری آن، درباره تمایل سرمایه‌گذاران به این حوزه گفت: یکی از حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری خطرپذیر، حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی است. پیش‌بینی ما این است که سال آینده حداقل ۱۹۵ میلیارد و حداکثر ۴۵۰ میلیارد تومان روی استارتاپ‌های ایرانی سرمایه‌گذاری خواهد شد که بخشی از این سرمایه می‌تواند به سمت کسب‌وکارهای نوپای حوزه سلامت برود. او با دعوت از جامعه پزشکی گفت انجمن وی‌سی ایران آمادگی دارد امکان سرمایه‌گذاری پزشکان و بیمارستان‌های ایرانی در استارتاپ‌های داخلی را فراهم کتد.

رییس انجمن وی‌سی ایران ضمن اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت در سال ۹۷ اظهار کرد: در سال ۹۷ بیش از ۴۸ نهاد سرمایه‌گذاری خطرپذیر وجود داشته و یکی از جذاب‌ترین حوزه‌ها برای سرمایه‌گذاری، حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی بوده است. همین روند نیز برای سال ۹۸ پیش‌بینی می‌شود.

مارکتینگ کار متخصصین و درمان کار بیمارستان‌ها است

پنل دوم همایش مدیران بیمارستان‌های دارای بخش IPD به بررسی بازاریابی در گردشگری سلامت و روش‌های جذب بیماران خارجی اختصاص داشت که با حضور دکتر حسن راشکی، رییس سابق اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت و رییس بخش IPD بیمارستان پاستور نو و محمد نصری مدیرعامل شرکت گشت سلامت آریا، دکتر چابک مدیرعامل بیمارستان اردیبهشت شیراز و دکتر قیطاقی مدیرعامل بیمارستان آریای مشهد با اجرای رضا جمیلی برگزار شد.

دکتر چابک در این پنل با برشمردن برخی چالش‌های بیمارستان‌ها در این حوزه تاکید کرد بزرگترین مشکل این است که ارتباط موثری میان شرکت‌های تسهیل‌گر بازاریابی و بیمارستان‌ها شکل نگرفته است.

در این پنل دکتر راشکی با تاکید بر اینکه باید هم بخش IPD بیمارستان‌ها به متخصصان امر واگذار شود و هم بازاریابی آن‌ها گفت: «بیمارستان‌ها وقتی وارد حوزه غیرتخصصی می‌شوند از رقبا عقب می‌افتند. بدترین چیز این است که بیمارستان با تمرکز بر بازاریابی، از درمان باکیفیت غافل شود.»

مدیرعامل آریامدتور هم در سخنان خود با تاکید بر ضرورت تعامل بیمارستان‌ها با متخصصان مارکتینگ گفت: بیمارستان‌ها و به‌طور خاص بخش بین‌الملل آن‌ها، باید بر بهبود فرآیند درمان یعنی جایی که نقطه قوت آن‌هاست تمرکز کنند و مارکتینگ را به متخصصین این حوزه بسپارند.

مدیرعامل بیمارستان آریای مشهد هم از برخی روش‌های نادرست آژانس‌های بازاریابی گلایه کرد و نیاز واقعی بیمارستان‌ها را پیدا کردن یک شریک استراتژیک و قابل اعتماد در زمینه بازاریابی دانست.

الومدیکال هزینه ایجاد نمایندگی را حذف می‌کند

در پایان این همایش از پلتفرم جدید شرکت گشت سلامت آریا با نام الومدیکال رونمایی شد. جواد بیات مدیر پروژه الومدیکال و محمدهادی شجاری رییس هیئت مدیره این شرکت، درباره اولین پلتفرم جامع گردشگری سلامت در ایران ارائه مفصلی دادند. بیات درباره کارکرد اصلی این پلتفرم گفت:

الومدیکال حلقه وصل‌کننده بیماران و بیمارستان‌ها است و هدف اصلی آن معرفی پتانسیل‌ و ظرفیت‌های گردشگری سلامت ایران به تمام کشورها است.

شجاری نیز ضمن برشمردن قابلیت‌های الومدیکال تاکید کرد:

این پلتفرم می‌تواند شرکت‌ها و بیمارستان‌ها را از ایجاد نمایندگی در کشور هدف معاف کند، آمار دقیق و درستی از اندازه این بازار ارائه دهد، دلالی آسیب‌زا را حذف کند و ارتباط بیمار با مرکز درمانی را به راحتی برقرار کند.

این همایش با پرسش و پاسخ مدیران بیمارستان‌ها درباره جزئیات بیشتر پلتفرم الومدیکال و مهمانی شام به پایان رسید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر