coinex
راهنمای خرید تکراتو

آکواریوم کوالالامپور آینه ای از زیر دریا

یکی از شهرهایی که امروزه جمعیت بزرگی از گردشگران را در بسیاری از فصل های سال در خود پذیرا است. شهر کوالالامپور پایتخت مالزی است. این شهر زیبا جاذبه های فراوانی را در خود دارد که دیدن هر کدام از آن ها برای هر گردشگری خالی از لطف نیست یکی از این جاذبه های بسیار پرطرفدار در پایتخت مالزی آکواریوم “کی ال سی سی کوالالامپور” است.

این آکواریوم یکی از بزرگترین آنها در جهان است و جزو اولین مکان هایی است که هر گردشگری در مالزی تصمیمی قطعی برای بازدید از آن را در برنامه سفر خود دارد. بزرگی این آکواریوم برابر با شصت هزار متر مربع است که در نوع خود بی نظیر است.

 این آکواریوم در تور مالزی جایگاهی برای پنج هزار گونه جانور،ماهی و گیاه آبزی است. بیشتر این موجودات تنها در ژرفای اقیانوس ها زندگی می نمایند. مسلم است که وقتی برای اولین بار به این آکواریوم بروید بسیاری از ماهی هایش را برای اولین بار خواهید دیدتصمیم به ساخت این آکواریوم بزرگ نه تنها بسیار زود گرفته شد بسیار هم زود ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. در واقع شروع عملیات ساخت این آکواریوم در سال 2002 میلادی آغاز شد و پایان ساخت و ساز آن مصادف با سال 2005 میلادی شد.

از دیگر عواملی که ساخت این پروژه را بسیار معروف نموده است. این است که این مکان که هم جنبه علمی دارد و هم گردشگری در کنار برج های دوقلوی پتروناس مالزی قرار گرفته است.

به گزارش سفر باتو، در فضای داخلی این آکواریوم از اقدامات به جا و مناسبی که از سوی طراحان آن صورت گرفته است این است که در این مکان ویدئو پرژکتورهایی نصب شده است که اطلاعات کاملی از ماهی ها و در کل موجوداتی که در این آکواریوم انواع تجهیزات لازم برای یک گردش تفریحی و علمی را دارا هستید. هنگامی که شما به سالن این آکواریوم وارد می شوید در تمامی فضای پیش روی خود دالانی شیشه ای را می بینید که متشکل از آکواریوم ها هستند. این آکواریوم ها خانه موجودات مختلف و رنگارنگی است که صرفا زیست بومشان اب است.

شما در فضایی قدم برمی دارید که در همه جایش حتی در بالای سرتان انواع و اقسام ماهی های کمیاب اقیانوسی و جانداران دیگر در حال شنا کردن و زندگی زیستی اند. در کنار این ماهی ها شما می توانید خزندگانی همچون غورباقه درختی بسیار کمیابی که سمی هم هست و همچنین ماهی های بسیار بزرگ، ماهی های پهن، کوسه ماهی شنی و مار ماهی ها را ببینید و از نزدیک آن ها را بشناسید.

پرهیجان ترین قسمت این آکواریوم تونل زیر آب آن است. این تونل شیشه ای که پر از موجودات دریایی غیرمعمول همچون ببرکوسه و ماهی گوشت خوار است پر کرده است. مارماهی ها و ماهی های بسیار بزرگ را تصور کنید که در بالای سر شما شنا می کنند که نه تنها از مناطق استوایی آورده شده اند، بلکه هیچ وقت فکر نمی کردید که در جایی غیر از دریا ها و اقیانوس ها و شاید در بهترین حالت صفحه تلویزیون میتوانسته باشید ببینید.

این تونل ها تا طول 9 متری داخل زمین امتداد داده شده اندو شما ضمن این که آن ها در حال شنا هستند و می توانید ببینیدشان می توانید غذا خوردن و دیگر فعالیت های آنان را در هر طرف ببینید آنقدر جاذبه های این آکواریوم و زیبایی هایش زیاد است که شما می توانید حتی چند روز پیاپی برای کشف های جدید گونه های آبی به این آکواریوم سر بزنید.

یکی از بهترین اتفاقاتی که در این آکواریوم اتفاق می افتد و شما نباید آن را از دست بدهید. لحظه ای است که به کوسه های این آکواریوم توسط غواصان غذا می دهند. بر طبق برنامه، شروع غذا دادن به این موجودات در ساعت 10 و 45 دقیقه صبح شروع می شود که با توجه به دفعات مختلفی که این کار صورت می گیرد و همچنین برنامه های از پیش تعیین شده، این غذا دادن تا ساعت 5 و نیم بعد از ظهر همچنان ادامه دارد.

بر اساس تجربه کسانی که به این آکواریوم سفر کرده اند می توان گفت که بهترین زمان برای نمایش دادن تغذیه ماهی های گوشت خوار پیرانا و سمورهای آبی از دیدنی ترین نمایش های این آکواریوم آبی است. از دیدنی ترین موجودات داخل آکواریوم “کی ال سی سی کولالامپور” یک جفت اردک ماهی بسیار بزرگ آمازونی است که معمولا در آبهای شیرین زندگی می کنند و طول هر کدام از آنها به دو متر می رسد.

آسانترین راه برای رفتن به این آکواریوم از سمت خیابان پینانگ است. اما با این حال شما می توانید از مسیر جایگزین یعنی زیرگذر مخصوص عابرین که مرکز خرید سوریا را به این محل ارتباط داده است استفاده نمایید. آکواریوم “کی ال سی سی کوالالامپور” دارای بلیط ورودی است و از جمله مکان هایی است که کاملا انتظار شما را در بازدید از یک آکواریوم به جای می آورد.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر