coinex
راهنمای خرید تکراتو

مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71

مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71 ؛ همواره کاربران برای خرید گوشی‌های هوشمند نیاز به مقایسه محصولات عرضه شده بین برندهای مختلف دارند. دو برند شیائومی و سامسونگ در سال‌های اخیر با تولید گوشی‌های میان رده توانسته‌اند نیاز بسیاری از کاربران امروزی را مرتفع نمایند.

شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71 از جمله محصولات پرطرفدار بازار هستند که باعث تردید در انتخاب نهایی استفاده کنندگان می‌شوند. از این رو ما تصمیم گرفتیم تا مقایسه کاملی بین دو مدل از برندهای معرفی شده داشته باشیم. در صورتی که می‌خواهید در مورد مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71 بیشتر بدانید، بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71

طراحی و کیفیت ساخت

پوکو ایکس تری یکی از گوشی‌های با ضخامت بالاست که ماژول برجسته دوربین طراحی شده در پشت گوشی باعث طراحی جالب آن شده است. این گوشی چیزی حدود 215 گرم وزن داشته و به عنوان یک گوشی میان رده سنگین شناخته می‌شود. شیائومی در تولید این مدل از دو رنگ آبی کبالت و طوسی استفاده کرده است. بدنه گوشی پلاستیکی براق بوده که کاملا از پلاستیک با کیفیت تولید شده است.

در مقابل گوشی گلکسی a71 قرار داشته که از نمای روبرو دارای طراحی بسیار چشم نواز است. این گوشی از یک نمایشگر بزرگ با حاشیه اندک بهره می‌برد که همین امر باعث جذاب شدن طراحی آن شده است. سامسونگ نیز در طراحی بدنه گوشی از پلاستیک با کیفیت استفاده کرده است. وزن گوشی چیزی حدود 179 گرم است که به نسبت گوشی پوکو ایکس تری سبک‌تر است.

نمایشگر شیائومی پوکو x3 در مقابل a71

کاربران می‌دانند که گوشی پوکو ایکس تری با تمرکز بر روی بازی‌های گرافیکی ساخته شده است، از این رو دارای صفحه نمایش مناسب است. شیائومی در این مدل از یک نمایشگر IPS در ابعاد 6.67 اینچ استفاده کرده است. نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دستگاه باعث می‌شود تا کیفیت صفحه نمایش در ایده‌آل‌ترین حالت خود قرار داشته باشد. پشتیبانی از قابلیت HDR10 به کاربران کمک خواهد کرد تا رنگ‌ها و سایه‌ها را به صورت واقعی مشاهده کنند.

در مقابل گوشی سامسونگ a71 از یک نمایشگر سوپر امولد در ابعاد 6.7 اینچ ساخته شده است که کیفیت صفحه نمایش گوشی بسیار عالی کار شده است. سامسونگ برای نمایشگر، دو حالت مختلف در نظر گرفته است که هر بخش می‌تواند شبیه سازی رنگ‌های مختلفی را ایجاد نماید. رنگ‌ها در این مدل بسیار غنی بوده و چشم نواز است که باعث می‌شود تا کاربران در هنگام تماشای فیلم و سریال بسیار لذت ببرند.

رابط کاربری شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های برند شیائومی و سامسونگ، رابط کاربری استفاده شده در گوشی است که کاربران متناسب با نیاز خود می‌توانند یکی از مدل‌های معرفی شده را خریداری کنند. رابط کاربری پوکو ایکس تری از نوع Miui است که به صورت گرافیکی بوده و انیمیشن‌های جذابی دارد. وجود تصاویر و آیکون‌های رنگارنگ باعث می‌شود تا گاهی در هنگام کار کردن با سیستم عامل، لگ‌های بسیار ریزی مشاهده شود.

مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71
مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71

در مقابل گوشی گلکسی A71 با اندروید 10 و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ عرضه شده است. Onu Ui به عنوان رابط کاربری شرکت سامسونگ است که تفاوت زیادی با نسل قبل خود ندارد. پوسته‌های اختصاصی به کار رفته در این سیستم عامل باعث می‌شود تا کاربران بتوانند شخصی‌ سازی‌های مختلفی را بر روی گوشی خود اعمال کنند.

سخت افزار شیائومی پوکو x3 در مقابل گلکسی a71

قطعا یکی از معیارهای نهایی انتخاب گوشی میان رده، بخش سخت افزار است. برند شیائومی در تولید این مدل از یک سخت افزار کاملا قدرتمند استفاده کرده است تا توان اجرای بازی‌های سنگین را داشته باشد. تراشه اسنپدراگون 732جی یکی از بهترین مدل‌های بازار است که برای اجرای بازی و پردازش سنگین مناسب است. وجود هوش مصنوعی در این پردازنده به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند از عملکرد چند وظیفه‌ای استفاده کنند. پوکو ایکس تری در رم 6 و 8 در بازار وجود دارد که خرید رم 8 آن توصیه می‌شود.

گلکسی a71 نیز در تولید گوشی خود از سخت افزار مناسب استفاده کرده است تا در مقابل رقبا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. چیپست اسنپدراگون 730 یکی از قوی‌ترین چیپست‌های میان رده بازار است که در گوشی a71 به چشم می‌خورد. این گوشی نیز به مانند پوکو ایکس تری دارای رم 8 گیگابایت است که از حافظه داخلی 128 گیگ بهره می‌برد. اگر گوشی را برای انجام بازی‌های روز خریداری می‌کنید با خیال راحت می‌توانید گلکسی a71 را مدنظر داشته باشید.

دوربین شیائومی پوکو x3 در مقابل گلکسی a71

پوکو x3 یک دوربین با ماژول بزرگ داشته که از 4 دوربین مجزا تشکیل شده است. دوربین اصلی گوشی 64 مگاپیکسل است که قابلیت‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد. سایر دوربین‌های تعبیه شده برای عکاسی حرفه‌ای مناسب است. اگر بخواهید از کیفیت دوربین رضایت داشته باشید، بهتر است عکس‌های خود را در نور مناسب ثبت کنید.

مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71
مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71

در مقابل گوشی گلکسی a71 دارای 5 دوربین است که دوربین اصلی به کار رفته در آن 64 مگاپیکسل بوده که به نسبت گوشی پوکو x3 عکس‌های بهتری را در طول روز ثبت می‌نماید.

اسپیکر و باتری شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71

پوکو ایکس تری دارای اسپیکر استریو بوده که یک مزیت برای خریداران محسوب می‌شود. در بخش باتری نیز شیائومی یک باتری 5160 میلی آمپری را برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که با داشتن قابلیت فست شارژر برای استفاده روزانه و گیمینگ مناسب است.

در مقابل باتری گوشی a71 از وضعیت ضعیف‌تری نسبت به رقیب خود برخوردار است و دارای ظرفیت 4500 میلی آمپر است. البته باید خاطر نشان کرد که باتری این گوشی برای استفاده کامل در طول روز جوابگوی نیاز کاربران است.

مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71
مقایسه گوشی شیائومی پوکو x3 و سامسونگ a71

جمع بندی

هر کاربر متناسب با نیاز خود می‌تواند هر یک از گوشی‌های فوق را خریداری نماید. در این مقاله سعی شده است تا به صورت کامل به بررسی گوشی پوکو x3 و گلکسی a71 پرداخته شود. اگر بخواهید با هزینه محدود، یکی از گوشی‌های فوق را خریداری کنید، بهتر است خرید خود را از فروشگاه obbo انجام دهید. وب سایت obbo هم اکنون یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی کالاهای دیجیتال در ایران است که با ارائه محصولات متنوع، بهترین گزینه خرید آنلاین است.

هر کدام از محصولات ارائه شده در این فروشگاه با تضمین قیمت و اصالت کالا به مشتریان ارسال می‌شود. در صورت تمایل برای مشاهده و خرید به وب سایت اوبو به آدرس obbo.ir سر بزنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر