;
coinex

صدا و سیما آپارات را محکوم کرد ؛ شکوری مقدم مجرم شناخته شد

صدا و سیما آپارات را محکوم کرد و مدیرعامل این وبسایت، محمدجواد شکوری مقدم مجرم شناخته شده و به جزای نقدی محکوم شده است. اما جرم آپارات چه بود؟ در ادامه این نوشتار بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

وب سایت «آپارات»، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی محکوم شد.روابط عمومی کل سازمان صداوسیما در خصوص اعلام کرده: «مدیر عامل وب سایت آپارات، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی محکوم شد.» در ادامه این نوشتار در مورد محکومیت آپارات توسط صدا و سیما بیشتر صحبت می‌کنیم و از محکومیت شکوری مقدم مدیرعامل آپارات به 10 سال زندان در سال گذشته خواهیم گفت. با تکراتو همراه باشید.

صدا و سیما آپارات را محکوم کرد

شکوری مقدم مجرم شناخته شد

در مطلب روابط عمومی صداوسیما آمده است:

وب سایت آپارات مدت ها به بهانه کاربر محور بودن، به پخش محتوای متعلق به سازمان اقدام کرده بود و ضمن ضایع کردن حقوق سازمان و بیت المال، بخش عمده ای از درآمدش را از طریق نقض حق پخش محتوای متعلق به سازمان تأمین می‌ کرد. این امر تبعات بسیار گسترده و ضرر و زیان جبران ناپذیری از لحاظ مادی و معنوی برای سازمان دربرداشت و موجب تضعیف جایگاه رسانه ملی شد.

در ادامه می خوانیم: «از این رو با پیگیری اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان و ارائه مدارک و مستندات متقن، محمدجواد شکوری مقدم، مدیر وب سایت اینترنتی آپارات، مجرم شناخته و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.»

بیشتر بخوانید: علت حذف آپارات و فیلیمو از گوگل پلی چیست؟

در ادامه بیانیه صدا و سیما آمده است:

شایان ذکر است صدور این رأی علاوه بر ایجاد رویه قضائی مناسب در کشور، به دو علت ارزشمند و حائز اهمیت است:

  • نخست اینکه بر مسئولیت سایت منتشر کننده آثار در فضای مجازی (کاربر محور) و لزوم پرداخت همه ضرر و زیان وارده به سازمان توسط ایشان تاکید دارد.
  • دوم، صدور این قبیل از آرا علاوه بر صیانت از دارایی‌های فکری سازمان در بستر فضای مجازی، سبب تقویت جایگاه تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV) طرف قرارداد با سازمان و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.
صدا و سیما آپارات را محکوم کرد ؛ شکوری مقدم مجرم شناخته شد
صدا و سیما آپارات را محکوم کرد . محکومیت آپارات به دلیل پخش محتوای صدا و سیما بوده است.

این نخستین باری نیست که آپارات در ایران محکوم به نقض قوانین می‌شود. آبان سال گذشته (۱۳۹۹) هم مدیرعامل آپارات از سوی دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس محکوم شد. حکم آقای شکوری مقدم با استناد به ماده ۶۳۹  و ۷۴۲ قانون مجازات اسلامی که اعلام می‌کند افرادی به حبس از یک تا ده سال محکوم میشوند که به مرکز فساد یا فحشا دایر یا ارائه کنند یا موجبات آن را فراهم کنند. با این حال وی با این حکم به زندان نرفت. اما مشکلات این‌چنینی همیشه گریبان‌گیر آپارات و سایر پلتفرم‌های مشابه بوده و هست.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: پیوست – ایمنا

نظر شما در خصوص محکومیت آپارات و شکوری مقدم چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر