;
coinex

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ ؛ تکیه برجای بزرگان!

با مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ در ادامه همراه ما باشید تا در مورد این دو گوشی اطلاعات کاملی به دست آورید.

ردمی نوت 11 تی پرو پلاس یکی از گوشی‌های سری یازده شیائومی است که در ماه می 2022 (اردیبهشت) معرفی و روانه بازار شده است. ردمی نوت 11T پرو پلاس مثل سایر اعضای خانواده خود از یک تراشه میان‌رده بهره می‌برد، ولی وجه تمایزش با سایر مدل‌ها در یک سری بهینه‌سازی‌هاست.

گوشی S22 پلاس نیز در تاریخ 9 فوریه سال 2022 (بهمن) به همراه برادران پرچمدار کهکشانی‌ خود معرفی شد. تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72 ؛ جدال میان‌رده‌ها

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ

با مقایسه ردمی نوت 11 تی Pro Plus با گلکسی S22 Plus همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی‌ها هستند.

مقایسه ردمی نوت 11 تی Pro Plus با گلکسی S22 Plus از نظر طراحی ظاهری

طراحی‌ گوشی‌های شیائومی بخصوص در میان‌رده‌ها همیشه خاص و دلنشین بوده است. شیائومی نوت 11 تی پرو پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه شاید از نظر ظاهری، مدل‌های مختلف گوشی زبان طراحی یکسانی داشته باشند، اما با این حال طراحی به روزی دارند و پیرو سبک‌ مدرن هستند.

گوشی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس با ابعاد 163.6×74.3×8.9 میلی‌متر، وزنی معادل 198 گرم دارد و در سه رنگ پرطرفدار آبی، نقره‌ای و مشکی در بازار به فروش می‌رسد. همچنین، این گوشی از گواهینامه IP53 برخوردار بوده و در برابر گرد و غبار و پاشش آب نیز مقاوم است.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ
مقایسه ردمی نوت 11 تی Pro Plus با گلکسی S22 Plus

پنل جلویی و پشت گوشی S22 پلاس توسط +Gorilla Glass Victus محافظت می‌شوند که دوام و مقاومت بسیار بالایی به ساختار کلی این گوشی بخشیده است. یکی از شباهت‌ها در شکل ظاهری S22 Plus با نسخه‌ی مشابه در سری قبلی، استفاده از فریم آلومینیومی است که تکمیل کننده طراحی پرچمدار برای این گوشی است.

دکمه پاور و کلید‌های راکر صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند، سمت چپ گوشی را نیز صرفاً خطوط آنتن دهی پر کرده‌اند. اسپیکر و اسلات سیمکارت هم در قسمت زیرین گوشی تعبیه شده‌اند.

مقایسه Redmi Note 11T Pro Plus با Galaxy S22 Plus
مقایسه Redmi Note 11T Pro Plus با Galaxy S22 Plus

در مجموع باید اعتراف کرد با اینکه سامسونگ از یک طراحی بسیار ساده در ساخت این گوشی استفاده کرده است، اما زیبایی گلکسی اس 22 پلاس غیرقابل‌انکار است.

گوشی S22 Plus گواهینامه IP68 را نیز کسب کرده که بیان‌گر این است که گوشی شما در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم خواهد بود و در عمق 1.5 متری زیر آب تا 30 دقیقه دوام خواهد داشت. گوشی S22 پلاس در رنگ‌های مشکی، سفید، کرمی، بنفش یاسی، خاکستری تیره، رزگلد، آبی آسمانی و سبز ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ از نظر صفحه نمایش

برای گوشی شیائومی نوت 11 تی پرو پلاس یک صفحه نمایش IPS LCD ارائه شده است. شاید انتظار می‌رفت از پنل‌های قوی‌تری در این مدل استفاده شود، ولی شیائومی به انتخاب این نوع نمایشگر با اعطای قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص دیگری که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم، ارزش بخشیده است.

صفحه نمایش 6.6 اینچی که حدود 85.1% از پنل جلو را در برگرفته است، رزولوشن 1080 × 2460 پیکسلی داشته و با تراکم پیکسلی 407 پیکسل در هر اینچ کیفیت نمایشگر را تضمین می‌کند.

مقایسه Redmi Note 11T Pro Plus با Galaxy S22 Plus

نرخ‌نوسازی این نمایشگر پا را از 120 هرتز فراتر گذاشته و به عدد فوق‌العاده 144 هرتز رسیده است؛ رفرش ریتی که حتی در گوشی‌های پرچمدار هم مشاهده نمی‌شود! این ویژگی ارتقاء یافته تجربه بهتر و سریع‌تری را در بازی، گشت و گذار در اینترنت و اسکرول کردن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پشتیبانی از HDR10 هم به معنای برخورداری از محدوده دینامیکی بالاست که خیال شما را از بابت ارائه کنتراست دقیق و رنگ‌های اصلی و واقعی مطمئن می‌کند و باعث می‌شود صحنه‌هایی زنده و واقعی‌تری را به تماشا بنشینید.

استفاده از Dolby Vision در ردمی نوت 11 تی پرو پلاس بعنوان یک گوشی میان‌رده شگفت‌انگیز است! این فناوری فریم‌به‌فریم محتوای تصویری را تنظیم می‌کند و جزئیات آن را نیز بهبود می‌بخشد.

در گوشی S22 پلاس یک نمایشگر Dynamic AMOLED 2x با اندازه‌ی 6.6 اینچ آماده به نمایش گذاشتن محتوا‌های تصویری با بالاترین کیفیت است. این نمایشگر رزولوشن 2340×1080 پیکسلی دارد و از نمایش محتوای +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه ردمی نوت 11 تی Pro Plus با گلکسی S22 Plus
مقایسه ردمی نوت 11 تی Pro Plus با گلکسی S22 Plus

صفحه نمایش گوشی S22 پلاس قابلیت Vision Booster دارد و رکورد روشن‌ترین نمایشگر دنیای اسمارت فون‌ها را با روشنایی 1750 نیت به خود اختصاص داده است.

نمایشگر گوشی سامسونگ S22 پلاس با پشتیبانی از نرخ نوآوری 120 هرتزی یکی از پویا‌ترین صفحه نمایش‌های تولید شده کمپانی سامسونگ است که جذاب‌ترین تجربه کاربری را برای شما رقم خواهد زد.

اگر از کابرانی هستید که به دنبال یک گوشی برای اجرای گیم‌ها با بالاترین کیفیت و روان‌ترین حالت ممکن هستید، اس 22 پلاس می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برایتان باشد.

مقایسه ردمی نوت 11 تی Pro Plus با گلکسی S22 Plus از نظر دوربین

ماژول دوربین گوشی شیائومی نوت 11T پرو پلاس میزبان سه لنز است. لنز اصلی 64 مگاپیکسلی از نوع واید بوده و دارای قابلیت سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز هست. همچنین، یک لنز اولتراواید با زاویه 120 درجه که برای ثبت عکس‌های منظره کاربرد دارد برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

این لنز 8 مگاپیکسلی به شما این امکان را می‌دهد که بخش زیادی از محیط اطراف را به تصویر بکشید. پایان بخش این مجموعه هم یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است که برای عکاسی از سوژه‌ها در فاصله نزدیک کاربرد دارد.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ
مقایسه Redmi Note 11T Pro Plus با Galaxy S22 Plus

فیلمبرداری با دوربین گوشی ردمی نوت 11T پرو پلاس نیز لذت بخش است. شما می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 4K (با سرعت 30 فریم بر ثانیه)، 1080 (با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه) و یا 720 پیکسل (با سرعت 960 فریم بر ثانیه) ضبط کنید. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم از نوع واید بوده و تصاویر با‌کیفیتی را ثبت می‌کند.

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی گلکسی S22 پلاس سامسونگ تعبیه شده است که شامل دوربین‌های اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو می‌شود. دوربین اصلی از لنز ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و فاصله کانونی لنز دوربین نیز ۲۳ میلی‌متر است.

دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) مجهز شده است. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز دارای لنز ۷۰ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 است که می‌تواند میدان دید ۱۲۰ درجه را ارائه دهد.

مقایسه Redmi Note 11T Pro Plus با Galaxy S22 Plus

در نهایت، دوربین تله‌فوتو برای عکاسی با زوم سه برابری اپتیکال، مجموعه ماژول دوربین را تکمیل می‌کند، برای دوربین تله‌فوتو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۷۰ میلی‌متری و دیافراگم f/2.4 در نظر گرفته شده است که مانند دوربین اصلی، از فناوری‌های OIS و PDAF برای بهبود دقت و کیفیت عکس‌ها بهره می‌برد.

گوشی گلکسی S22 پلاس سامسونگ برای ثبت عکس‌های سلفی به دوربینی با حسگر ۱۰ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 تکیه دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ از نظر باتری

منبع تغذیه گوشی نوت 11 تی پرو پلاس یک باتری 4400 میلی‌آمپری است که به همراه یک شارژر شگفت‌انگیز 120 واتی عرضه می‌شود. از شگفتی‌های این شارژر همین بس که تنها در 10 دقیقه تا 50% شارژ می‌شود و برای فول شارژ شدنش هم فقط 19 دقیقه باید صبر کنید که برای یک گوشی میان‌رده با این قیمت یک ویژگی عالی به حساب می‌آید. فرآیند شارژ شدن این گوشی از طریق USB Type-C 2.0 انجام می‌شود.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ از نظر باتری

انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی S22 پلاس سامسونگ با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. درحالی‌که درون جعبه این گوشی هیچ شارژری وجود ندارد، اما علاوه بر شارژ ۲۵ وات، از شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با قرار دادن روشنایی نمایشگر بر ۲۰۰ نیت و قطع بودن همه اتصالات، گوشی گلکسی S22 پلاس سامسونگ تا یازده ساعت و ۱۳ دقیقه شارژدهی دارد.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ از نظر نرم افزاری

نوت ۱۱ تی پرو پلاس مبتنی بر بروزترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی Android 12 بوده و نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی شیائومی، یعنی MIUI 13، را اجرا می‌کند.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ
مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ

سیستم عامل Android 12 دارای امکانات و قابلیت‌های بسیاری است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تغییر ساعت در صفحه قفل دستگاه، طراحی جدید کلیدهای رمزعبور، نوتیفیکیشن‌ها و دکمه تعویق برای اعلان‌‌ها، توانایی تغییرات در تنظیمات سریع، اسکرین شات‌های طولانی و … اشاره کرد.

گوشی گلکسی S22 پلاس سامسونگ با رابط کاربری One UI 4.1 بر پایه اندروید ۱۲ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌دهد.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ
مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ

در نسخه رابط کاربری ۴.۱ می‌توان از همه دوربین‌ها در حالت Pro Mode استفاده کرد، در حالی که پیش از این چنین قابلیتی فقط برای دوربین اصلی در دسترس بود.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ از نظر سخت افزاری

شیائومی برای تجهیز قسمت سخت افزاری ردمی نوت 11T پرو پلاس به سراغ شرکت مدیاتک رفته و تراشه Dimensity 8100 را انتخاب کرده است.

این چیپست معماری 5 نانومتری دارد، ضخامتی که پیشتر در تراشه‌های پرچمدار یافت می‌شد و هسته‌های اصلی‌ هم حداکثر سرعت 2.85 گیگاهرتز را ارائه می‌دهند. تراشه گرافیکی Mali-G610 MC6 نیز عملکرد هماهنگ و بسیار خوبی با سایر اجزا داشته و سیستم سخت‌افزار این میان‌رده را تکمیل می‌کند.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ
مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ

سخت‌افزار این گوشی کاملاً بروز بوده و از عهده عملکردهای مختلف برمی‌آید. ترکیب سخت‌افزار، سیستم صوتی و نمایشگر ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس، این مدل را تبدیل به یک گوشی مناسب گیمینگ کرده که رضایت خاطر طرفداران بازی را جلب خواهد کرد.

در رابطه با میزان حافظه داخلی و رم نیز باید گفت که آپشن‌های متنوعی پیش روی شماست که بسته به نیاز خود باید آن را انتخاب کنید. بدیهی است که هر چه حافظه داخلی بیشتر باشد قیمت ردمی نوت 11 تی پرو پلاس نیز افزایش می‌یابد.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ
مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ

سامسونگ برای گوشی S22 پلاس از جدید‌ترین پردازنده‌ی خودش یعنی Exynos 2200 استفاده کرده که از اولین تراشه‌های ساخته شده بر پایه معماری 4 نانومتری است. این دستگاه از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 بهره می‌برد که با همکاری شرکت بسیار معروف AMD Radeon ساخته شده است.

نسخه‌ی دیگری از S22 Plus با پردازنده‌ی Snapdragon 8 gen 1 وارد بازار شده که یک تراشه 4 نانومتری است.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ از نظر کیفیت صدا

سیستم صوتی گوشی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس دارای اسپیکرهای استریو است. اسپیکرهایی باکیفیت و حرفه‌ای که شما می‌توانید به خوبی روی آنها حساب کنید. خرید ردمی نوت 11 تی پرو پلاس یک پکیج عالی برای تماشای محتوای صوتی و تصویری و مولتی مدیا در اختیار شما می‌گذارد.

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ
مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ

برای گوشی S22 Plus اسپیکر استریو در بالا و پایین در نظر گرفته شده که از یک بلندگوی 32 بیتی با قدرت khz 384 در قسمت زیرین و یک اسپیکر در بالای گوشی تشکیل شده است و حجم صدا و تفکیک بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

در این مطلب به بررسی و مقایسه ردمی نوت 11 تی Pro Plus با گلکسی S22 Plus پرداختیم. با مقایسه Redmi Note 11T Pro Plus با Galaxy S22 Plus می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی هر دو از کمپانی‌های معتبری هستند و اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی بهتر است یا گلکسی S22 پلاس سامسونگ؟

با مقایسه Redmi Note 11T Pro Plus با Galaxy S22 Plus متوجه می‌شویم که ردمی نوت 11 تی پرو پلاس یک گوشی میان‌رده با مشخصات بسیار عالی است؛ نمایشگر با پشتیبانی از نرخ‌نوسازی 144 هرتزی، HDR10 و دالبی ویژن و سیستم صوتی با اسپیکرهای استریو. چیپست بکار برده شده در این دستگاه هم در سطح خود بسیار خوب ظاهر شده و از پس تمام عملکردهای مد نظر شما مثل بازی، اجرای چند برنامه همزمان و … برمی‌آید. شارژر فوق‌العاده 120 واتی نیز در کمتر از 20 دقیقه گوشی شما را فول شارژ می‌کند. در مقابل گوشی سامسونگ S22 پلاس نیز بسیار حرفه‌ای و باکیفیت است” البته در نگاه اول تفاوت چندانی با نسخه سال پیش خود ندارد، اما با توجه به مطالبی که پیش‌تر گفته شد، باید اعتراف کرد که سامسونگ در این گوشی جدید خوش درخشیده و یک پرچمدار بسیار قدرتمند را روانه بازار کرده است. در مجموع اگر به دنبال یک گوشی خاص و قدرتمند هستید بررسی این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود. انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام
    من ۴ روز پیش گلکسی اس ۲۲ پلاس رنگ سبز رم ۸ حافظه ۲۵۶ گیگ رو گرفتم
    به سختی پیدا شد چون به صورت رسمی این گووشب وارد نشد و تنها ۱ میل با نسخه اولترا تفاوت داشت قیمتش!
    من اولترا رو به دلیل کرو بودن صفحه نمایشش نگرفتم
    بگم که اس ۲۲ پلاس واقعا موبایل فوق العاده ای هست و در سطح پرچمدار عالی ظاهر شده طراحیش نسبت به اس ۲۱ ها تخت شده و این باعث شده که خیلی خوش دست بشه نسبت به نسخه اولترا
    تا حدی بگم این موبایل خوبه که من واقعا عاشق این موبایل شدم
    خیلی نرم،شارژدهی قابل قبول برای موبایل پرچمدار،خیلی سریع و روون ،دوربین بسیار خوب هرچند به اولترا نمیرشه ولی عالی در حد خودش
    اگر توانشو دارید بخرید بهتون به طور قطع میگم خرید این گوشی اصلا پشیمونتون نمیکنه
    اگه قلم به کارتون نمیاد سراغ اولترا نرید چون هم به خوش دستی این نیست و هم گوشه های صفحه نمایشش کرو هست و وقتی گلس میزنید هی قاب فشار میاره و گلس از گوشه ها در میاد.

    پاسخ

    ردمی در مقابل این اس ۲۲ اشغالی بیش نیست تو عکسا هم معلومه

    پاسخ