;
coinex

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 ؛ سامسونگ با خیال راحت در صدر!

همزمان با پایان سه ماهه دوم سال میلادی جاری، آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 منتشر شده که باز هم حاکی از برتری سامسونگ در بازار است.

بنابر جدیدترین گزارش موسسه آماری Canalys، فروش گوشی‌های هوشمند در فصل دوم سال میلادی جاری افت چشمگیری داشته، اما با این وجود سامسونگ هنوز هم صدرنشین بازار است و اپا شیائومی مانند گذشته در تعقیب آن هستند.

بیشتر بخوانید: آمار فروش گوشی تاشو در سال 2021 ؛ سامسونگ و دیگر هیچ!

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2022

بنابر این آمار، فروش گوشی هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته،‌ افت 9 درصدی را نشان می‌دهد. در این سه ماه، مانند گذشته سامسونگ همچنان صدرنشین بازار فروش است. از سوی دیگر اپل جایگاه دومی را از شیائومی پس گرفته و به نظر شیائومی با وجود فعالیت گسترده و تولید گوشی‌های پرشمار، در حال حاضر با مشکل کمبود تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 ؛ سامسونگ با خیال راحت در صدر!

البته که بازار موبایل اساسا افت کرده است، اما شرکت‌های سامسونگ و اپل نسبت به سه ماهه دوم سال 2021، به ترتیب رشد فروش 6 و 8 درصدی داشته‌اند، اما عملکرد ضعیف برندهای چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو منجر به افت کلی دنیای گوشی‌های هوشمند در زمینه فروش شده است.

چین در سه ماه اخیر با بازگشت کرونا مجبور به تعطیلی چندین کارخانه مهم خود شده و این مسئله رکود بازار داخلی را در پی داشته است. با توجه به اینکه هم‌اکنون اکثر تامین‌کنندگان قطعه با کاهش سفارشات مواجه شده‌اند، تحلیلگران بر این باورند که بازار گوشی دیگر با مشکلات زنجیره تامین و کمبود قطعات مواجه نخواهد شد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 ؛ سامسونگ با خیال راحت در صدر!

از سوی دیگر گفته می‌شود که با وجود رویدادهای پرشمار معرفی گوشی و نمایشگاه‌های مرتبط با آن که برای نیمه دوم سال میلادی جاری برنامه‌ریزی شده‌اند، همچنان بازار با کاهش تقاضای خرید مواجه خواهد بود و این افت ادامه دارد. کارشناسان اصلی‌ترین دلیل این رکود را ضعف عملکرد کمپانی‌های چینی در بازارهای بزرگی چون هند و افزایش تورم در سراسر جهان عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر