coinex
راهنمای خرید تکراتو

5 دلیل برای اینکه به جای کیش به استانبول سفر کنیم

قصد سفر دارید و نمی‌دانید بین یک سفر داخلی به جزیره‌ی زیبای کیش و سفری خارجی به شهر رویایی استانبول کدام را انتخاب کنید؟ در حقیقت جزیره کیش و استانبول از برخی جهات شباهت‌های زیادی به هم دارند و هر دو مکان جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و امکانات اقامتی عالی، مراکز تفریحی و خرید زیادی دارند.

در حقیقت هزینه‌های نسبتا برابر سفر به کیش و استانبول در سال 1401، گردشگران را بین سفر به این دو شهر مردد می‌کند. ما به شما استانبول را پیشنهاد می‌کنیم و 5 دلیل برای اینکه به جای کیش به استانبول سفر کنیم را برمی‌شمریم.

چرا از مراکز خرید استانبول خرید نکنیم؟

هر چند جزیره‌ی کیش و استانبول هر دو دارای مراکز خرید فراوانی هستند اما استانبول با توجه به این که پلی میان شرق و غرب است و یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری سراسر دنیا محسوب می‌شود، مراکز خرید بیشتر و متنوع‌تری دارد. یکی از این مراکز خرید بزرگ خود خیابان استقلال در میدان تکسیم است که به اندازه‌ی یک بازار بزرگ فروشگاه دارد و حتی دیدن تمام فروشگاه‌های آن و خرید کردن از آنها چند روز زمان می‌برد. در فروشگاه‎های این خیابان می‌توانید انواع برند پوشاک را ببینید و هر چیزی که می‌خواهید را بخرید. اگر بلیط هواپیما استانبول را خریده‌اید، حتما به خیابان استقلال سر بزنید.

بازار بزرگ استانبول نیز یک بازار سنتی است که شما در آن می‎توانید همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. علاوه بر آن مراکز خرید فراوان دیگری در استانبول انتظار شما را می‌کشند. مرکز خرید استانبول یا مال آو استانبول (Mall of Istanbul) یکی از معروف‎ترین این مراکز خرید است. ایستینیه پارک (Istinye Park) یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌آید. مرکز زورلو (Zorlu Center) نه تنها یک مرکز خرید عالی است، بلکه دارای یک هتل پنج ستاره، چندین سالن سینما و تئاتر و بخش‌های دیگر است که بازدید و خرید از آن بسیار جذاب به نظر می‌رسد. به طور کلی استانبول دارای مراکز خرید بسیاری است که با تنوع جنس و محصول خود، در رقابت با کیش برنده هستند.

تجربه غذاهای خوشمزه ترکی

درست است که غذاهای ایرانی در جهان یکی از معروف‌ترین‌ها و خوشمزه‌ترین‌ها به شمار می‌آیند، اما با رزرو هتل استانبول می‎توانید مجموعه‌ای از خوشمزه‌ترین غذاهای جهان را در یک سفر نوش جان کنید. غذاهایی که تا سال‌ها بعد مزه‌ی آنها زیر زبانتان خواهد بود و خاطره‌ی بی‌نظیر از سفر را برای شما به همراه خواهد داشت. برخی از این غذاهای خوشمزه‌ی ترکیه عبارتند از:

  • صبحانه‌ی ترکی: در این صبحانه شما می‌توانید انواع مختلفی از نان‌های غلات مانند چاودار به همراه پنیر سفید، پنیر کهنه، زیتون سیاه و یا سبز، کره، خامه‌ی غلیظ، عسل، مربا، املت یا تخم مرغ آب‌پز و گوجه فرنگی و خیار را نوش جان کنید. یک صبحانه‌ی حجیم و عالی با سوسیس و تخم مرغ خوشمزه و چرب با ادویه‌ی معطر به نام سوجوکلو یومورتا و بورک یا نانی که پر از پنیر، با گوشت چرخ کرده یا سبزیجات است، می‌توانند روزی پرانرژی را برای شما رقم بزنند.
  • انواع مزه یا استارتر ترکی که برخی از آنها عبارتند از: سالاد ازمه، پاتلیجان ایزمیسی (بادمجان کبابی با ماست)، پاتلیجان سالاتاسی (سالاد بادمجان)، شاکشوکا (بادمجان سرخ شده با سس گوجه فرنگی)، حیدری (دیپ ماست نعنا)، باربونیا (خوراک لوبیا چیتی) و زیتیناله انگینار (کنگر فرنگی با روغن زیتون).
  • انواع کباب‌های ترکیه‌ای شامل: کویو کبابی، اسکندر کباب، دونر کباب، کباب آدانا و بسیاری از کباب‌های دیگر که طعم‌های متفاوت و دلپذیر دارند.
  • غذاهای دریایی: با توجه به قرار گرفتن استانبول در نزدیکی دریا، طبیعی است که شما غذاهای دریای عالی را نوش جان خواهید کرد که به دلیل شیوه‌ی پخت متفاوت در ترکیه، طعم و مزه‌ی آنها با غذاهای دریایی کیش متفاوت است.

5 دلیل برای اینکه به جای کیش به استانبول سفر کنیم

بدون نیاز به ویزا به یک شهر اروپایی سفر کنید

شما با رزرو آنلاین هتل استانبول می‌توانید به یک شهر اروپایی سفر کنید، چیزی که در سفر به کیش برای شما میسر نیست. استانبول تنها شهر جهان است که نیمی از آن در آسیا و نیم دیگر آن در قاره‌ی اروپا قرار گرفته است. سفر به استانبول به شما این امکان را می‎دهد که بدون نیاز به گرفتن ویزای اروپا، به یک شهر اروپایی سفر کنید. با سفر به بخش اروپایی استانبول، این امکان برای شما وجود دارد که بسیاری از آثار باستانی دیدنی شهر را ببینید.

در حقیقت بسیاری از آثار باستانی معروف شهر استانبول در بخش اروپایی قرار دارند. بنابراین شما می‌توانید از کاخ دولما باغچه، تپه‌ی پی‎یر لوتی، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، قلعه‌ی روملی حصار، برج گالاتا و آب انبار باسیلیکا دیدن کنید.

آیا بازدید از آثار باستانی را دوست دارید؟

اگر از علاقمندان به آثار باستانی هستید، در میان دو انتخاب سفر به استانبول یا سفر به کیش، استانبول برنده‌ی رقابت می‌شود. چنان که گفتیم بسیاری از این آثار مهم که در بخش اروپایی قرار دارند. شما در این سفر می‌توانید از جاهای زیر و بسیاری از جاهای دیگر دیدن کنید:

  • کاخ دولما باغچه: کاخی که جایگزین کاخ توپکاپی شده و آخرین اقامتگاه پادشاهان عثمانی بود است. آتاتورک، پدر ترکیه‌ی نوین در این کاخ زندگی کرده و از دنیا رفته است.
  • برج گالاتا: برجی تاریخی که در حدود پانصد سال پس از میلاد مسیح بنا و دو بنای آن یکی در دریا و دیگری بر روی خشکی است.
  • مسجد ایاصوفیه: مشهورترین بنای تاریخی ترکیه که شاهکار دوره‌ی بیزانس است و در حقیقت کلیسایی است که بعد از ورود اسلام به ترکیه دستور محمد دوم به کلیسا بدل شد.
  • آب‌انبار باسیلیکا: سرداب تاریخی به جای مانده از امپراتوری روم شرقی که در قرن ششم بنا شده است و یک مکان بسیار دیدنی است.
  • روملی حصار: قلعه‌ای که دستور ساخت آن توسط محمد فاتح داده شد و باعث سقوط شهر قسطنطنیه و امپراتوری روم شد.
  • مسجد سلطان احمد: که به مسجد آبی معروف است، به دستور سلطان احمد و برای رقابت با کلیسای ایاصوفیه بنا شد و دارای ساختمانی بسیار زیبا است.
  • کاخ توپکاپی: مجموعه‌ای از قصرهای پادشاهان عثمانی که منظره‌ی تنگه‌ی بسفر از آن دیده می‌شود.

جزیره‌ای در میان جزیره‌ها

درست است که کیش یک جزیره‌ی زیبا و رویایی است اما استانبول دارای 9 جزیره است. از میان این 9 جزیره، جزایر بویوک آدا، هیبلیدیا، بورقازآدا و کینالی آدا بزرگ‌تر و مسکونی هستند. اگر دوست دارید که در فضایی احاطه شده در آب استراحت کنید، می‌توانید در چند جزیره از جزایر هفت‌گانه‌ی پرنس در استانبول اقامت کنید. از آنجایی که استانبول یک شهر بندری است، شما برای شنا باید سوار کشتی شده و به این جزایر بروید. کشتی‌سواری روی آب‎های دریای مرمره یکی از جذابیت‎های این سفر است. نکته‌ی جالب توجه این است که می‌توانید در این جزایر بر خلاف جزیره‌ی کیش به صورت خانوادگی به آب‌تنی و شنا بروید.

جزیره‌ی بویوک آدا بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر نه گانه‌ی پرنس است. این جزیره هم‌چون کیش دارای یک مسیر دوچرخه‌سواری است که شما می‌توانید با اجاره‌ی دوچرخه از مغازه‌های مختلف، دور جزیره را رکاب بزنید. سایر جزایر مسکونی استانبول نیز دارای مسیرهای دوچرخه سواری هستند.

5 دلیل برای اینکه به جای کیش به استانبول سفر کنیم

مسیرهای دوچرخه‌سواری در این جزایر عبارتند از:

  • مسیر دوچرخه‌سواری در بیوک آدا از میدان ساعت شروع شده، از خانه‌ی متروکه‌ی لئون تروتسکی، یتیم‌خانه‌ی سابق یونانی و کلیسای مسیح ناجی گذشته و با با رفتن از تپه‌ی اصلی به کلیسای تاریخی ایایورگی می‎رسد.
  • مسیر دوچرخه‌سواری در هیبلی آدا از اسکله شروع شده و از خانه‌ی نویسنده‌ی ترک، حسین رحمی گورپینار می‌گذرد، سپس از کلیسای سنت اسپیریدون و خلیج چم هاربر عبور می‎کند تا به ساختمان آسایشگاه سابق برسد. پس از آن شما می‌توانید با دوچرخه از مدرسه علوم دینی ایاتریادا دیدن کنید و سپس به ابتدای مسیر بازگردید.
  • مسیر دوچرخه سواری در جزیره‌ی بروگاز آدا از منزل نویسنده‎ی برجسته ترکیه سعید فائق آباسیانیک آغاز شده، به کلیسای ایایورگی گریپی رسیده و سپس از کنار رستوراین کالپازانکایا می‎گذرد. مسیر بعدی تپه‎ی مسیح یا بایراک تپه است.
  • مسیر دوچرخه سواری در جزیره‌ی کینالی آدا از دهکده‌ی گاچبیلی با گلخانه‌های و مزارع میوه‌ی فراوان می‎گذرد. از آن‌جا یا از مسیر خاکی به سمت بیچکی دره بروید و یا از مسیر آسفالت به سمت دارلیک رکاب بزنید که پس از گذشتن از روستاهای کوچک، به روستای قدیمی ماهی‌گیری شیلی می‌رسید.

همان طور که دیده شد این جزیره‌ها پر از جاهای دیدنی مختلف هستند که سفرهای عالی را برای شما رقم می‎زند و در رقابت با کیش برنده است.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر