;
coinex

رفع بحران جهانی گرسنگی با دانه‌های جادویی بیل گیتس

بیل گیتس چندی پیش به کنایه گفته بود که کشاورزی را شغلی بهتر از فعالیت در دنیای فناوری می‌بیند و حال به نظر می‌رسد، دانه‌های جادویی بیل گیتس بتوانند به رفع بحران جهانی گرسنگی کمک کنند.

با توجه به خطر قریب‌الوقوع بحران خشکسالی و گرسنگی جهانی، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی راهی برای مقابله با این شرایط منطقی باشد. البته اگر واقعا بتوان راهی یافت.

بیشتر بخوانید: عصبانیت هنگام گرسنگی توسط محققان اثبات شد

رفع بحران جهانی گرسنگی

با توجه به خطر گسترش جهانی خشکسالی که مناطق بسیاری را در این کره خاکی تهدید می‌کند، بیل گیتس و جمعی از محققان راهکار جدیدی پیشنهاد داده‌اند که شاید در صورت پیگیری راهکار نجات ساکنان کره زمین باشد.

اخیرا بیل گیتس مدعی شده که برخی دانه‌های مهندسی شده قادرند با تغییرات اقلیمی مقابله کرده و معضل گرسنگی جهانی را برای همیشه ریشه‌کن سازند. به همین دلیل، بیل گیتس از پژوهشگران این حوزه درخواست کرده که در تا سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه محصولات مهندسی کشاورزی صرف کنند.

رفع بحران جهانی گرسنگی با دانه‌های جادویی بیل گیتس

به عقیده گیتس، چنین محصولاتی می‌توانند خود را با تغییرات اقلیمی منطبق کنند و حتی آفات کشاورزی روی‌ آن‌ها تاثیر منفی ندارند. در گزارش سالانه بنیاد بیل و ملیندا گیتس نیز آمده که بحران جهانی گرسنگی به حدی بزرگ است که کمک‌های غذایی به تنهایی نمیـوانند این مشکل را برطرف کنند. او استدلال می‌کند که احتیاج کنونی،‌ نوآوری در فناوری کشاورزی است که می‌تواند به معکوس کردن این بحران کمک کند.

پروژه مشترک این زوج سابق، دانه‌های جادویی نامیده شدهاست و گیتس به پیشرفت این محصولات ایمان دارد. مقصود از دانه‌های جادویی نوعی از ذرت است که مقاومت بالایی در برابر شرایط گرم و خشک دارد. همچنین برخی از آن‌ها شامل نوعی برنج است که برای به بار نشستن نیاز به زمان کمتر از سه هفته در مزرعه دارد.

در واقع بیل گیتس بر این باور است که نوآوری در زمینه دانه‌های مهندسی شده می‌تواند سبب شود تا کشاورزی در هر شرایط آب و هوایی نتیجه دهد و خوشبینی و امید وی این است که هزینه‌های صرف شده برای تحقیق و توسعه در این بخش در قیاس با هزینه مورد نیاز برای تامین غذای بشر بسیار ناچیز است. گیتس در ادامه می‌افزاید:

خوب است که مردم می‌خواهند از گرسنه ماندن هموطنان خود در شرایطی مانند جنگ اوکراین که باعث قطع عرضه غذا می‌شود، جلوگیری کنند اما ما باید بدانیم که این بحران‌ها، نشانه‌های یک مشکل عمیق‌تر هستند. بسیاری از کشورها هنوز به اندازه کافی محصول پرورش نمی‌دهند و تغییرات آب و هوایی، کشاورزی را دشوارتر می‌کنند. این چالش با کمک مالی حل نمی‌شود و به نوآوری نیاز دارد.

بد نیست بدانید که یکی از بزرگترین بنیادهای خصوصی جهان بنیاد بیل و ملیندا گیتس است که در زمینه سلامت جهانی و خصوصا واکسن کرونا فعالیت دارد..

یکی از بزرگترین بخش‌هایی که این زن و شوهر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، فناوری کشاورزی است و مهمترین دستاور آن‌ها در این زمینه نیز بی‌تردید همین دانه‌های برنج و ذرت است. این دانه‌ها قابلیت رشد و پرورش در آب و هوای خشک و دمای بالا را نیز دارند و نام آن‌ها دراصطلاح DroughtTEGO خواهد بود که گفته شده می‌توانند در رفع بحرانی جهانی گرسنگی موثر باشند.

دانشمندان بنیاد فناوری کشاورزی آفریقا موفق به تولید این بذرها شده‌اند و نکته جالب این است که از سال 2008 تا امروز بنیاد بیل و ملیندا حدود 131 میلیون دلار به این نهاد کمک مالی کرده است.

بیل گیتس همچنین به این مهم اشاره کرده که پتانسیل مدلسازی و پیش بینی به کمک هوش مصنوعی میتواند توالی ژنومی محصولات را به همراه داده‌های محیطی پردازش کند و چشم‌اندازی در این باره که مزارع آینده باید باشند ارائه دهد.

گفته شده که فناوری مذکور در مراحل اولیه خود قرار دارد و مدل‌های پیش‌بینی کننده مشابه پیش از این نتایج قابل توجهی از خود نشان داده‌اند. مثلا این طور پیش‌بینی شده که در آینده در زمین‌های زراعی چه آسیبی ممکن است به وجود بیاید.

رفع بحران جهانی گرسنگی با دانه‌های جادویی بیل گیتس

گیتس از طرف خود در حوزه تکنولوژی کشاورزی بودجه‌های کلانی صرف می‌کند تا بتواند نامنی غذایی در جهان را ریشه کن کرده و راه‌حلی اصولی برای آن بیابد.

دیدگاه او درباره چگونگی واکنش کشورها به ناامنی غذایی سبب شده تا چنین هزینه‌هایی برای توسعه کشاورزی بپردازد. گرچه گیتس می‌کوشد فناوری جدید کشاورزی را با هدف رفع بحران جهانی گرسنگی توسعه دهد، منتقدان او معتقدند که راهکارها و ایده‌هایش بسیار متضاد با اوضاع و نیازهای اصلی محیط زیست است.

به عقیده منتقدان گیتس، برای این که دانه‌های گفته شده او بتوانند رشد کنند، نیاز به انواع آفت‌کش‌ها و کودهای مبتنی بر سوخت فسیلی دارند. از طرفی آنها معتقد هستند که روش‌های این شخصیت برجسته فوریت بحران را در نظر نمی‌گیرند. آنها همچنین تاکید می‌کنند که دانه های جادویی گیتس در حال حاضر قابلیت اجرایی ندارد و نمی‌شود از آنها بهره‌برداری نمود و تا موقعی که به ثمر بنشیند کشورهای گرسنه و بحران‌زده رنج زیادی را باید تحمل کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رفع بحران جهانی گرسنگی با دانه‌های جادویی بیل گیتس چیست؟ نظرات خود را در این باره با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام و وقت بخیر خدمت شما عزیزان
    بنده الهام بطالبلویی از خراسان شمالی شهرستان بجنورد هستم از شما عزیزان درخواست کمک و مساعدت دارم.
    همسر بنده ابوالفضل رحیمی به مدت 8 سال که به بیماری ALS مبتلا شده اند و کلا خانه نشین شده اند و شرایط جسمانی مناسبی هم ندارند. ما دارای یک فرزند پسر به نام امیرعباس هستیم که 8 سال سن دارن و امسال به کلاس دوم می رن.
    همسر بنده بدلیل بیماری و از دست دادن عصب و عظله بدن معلول جسمی حرکتی شدید شدن و توان حرکت ندارن و تمام کارهای شخصی ایشان را بنده انجام می دهم.
    چند سالیه که از لحاظ مالی خیلی خیلی در شرایط بدی قرار دارم بجنورد از هر کسی کمک خواستم هیچ نهاد یا ارگانی حمایتم نکرد.
    خواهشا التماسا در صورت امکان به بنده کمک کنین نزدیک سال تحصیلی جدیده هم واسه پسرم و هم کمک مالی واسه شوهرم و خونه تورو خدا اگه ممکنه کمکم کنین
    مدارک بیماری شوهرم رو خدمتتون ارسال می کنم
    تو رو خدا اگه خیری رو می شناسین منو بهشون معرفی کنین
    ی شماره کارت می زارم تو رو خدا اگه ممکنه کمکم کنین
    6104-3377-9541-0172 به نام الهام بطالبلویی

    پاسخ