;
coinex

گم شدن 30 هزار میلیارد تومان پول در سازمان خصوصی سازی ؛ قسط اول پرداختی هلدینگ خلیج فارس کجاست؟

ماجرای گم شدن 30 هزار میلیارد تومان پول در سازمان خصوصی سازی چیست؟ پول هلدینگ خلیج فارس کجا خرج شده که حالا اثری از آن نیست؟

روزنامه اعتماد امروز و با استناد به یک نامه از سازمان بازرسی کل کشور، فاش کرده که در جریان واگذاری بلوک 12 درصدی هلدینگ خلیج فارس، قسط اول پرداختی خریدار به طرز مبهمی خرج شده و هیچ اثری از آن نیست. اما 30 هزار میلیارد تومان هلدینگ خلیج فارس کجا خرج شده است؟

بیشتر بخوانید: طرح مجلس برای کنترل بازار خودرو ؛ تخصیص ارز واردات گوشی به خودرو!

گم شدن 30 هزار میلیارد تومان پول در سازمان خصوصی سازی

روزنامه اعتماد امروز 7 دی 1401 نوشت که در این نامه، سازمان بازرسی کل کشور از احسان خاندورزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست که شخصا و ظرف 5 روز در این خصوص توضیح دهد که چطور 30 هزار میلیارد تومان پول سازمان خصوصی سازی ناپدید شده است.

این نامه سازمان بازرسی به دستور رئیس قوه قضاییه از حالت «طبقه‌بندی» خارج شده است. بنابر این نامه، شرکت «اهداف» وابسته به صندوق بازنشستگی صنعت نفت بابت خرید 12 درصد از بلوک هلدینگ خلیج فارس، 32 هزار و 600 میلیارد تومان به حساب خزانه‌داری کل نزد بانک مرکزی واریز کرده تا خرید این 12 بلوک قطعی شود.

گم شدن 30 هزار میلیارد تومان پول در سازمان خصوصی سازی ؛ قسط اول پرداختی هلدینگ خلیج فارس کجاست؟

بنابر نامه سازمان بازرسی کل کشور، شرکت خریدار گرچه تمام مبلغ را واریز کرده، اما مشخص نیست که این پول کجا خرج شده که حالا ناپدید شده است!

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بزرگترین هلدینگ تخصصی پتروشیمی در سال 1389 با مدیریت دولتی و به صورت سهامی عام تاسیس شد. این شرکت که از بخش‌های تولیدی، مهندسی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، آموزشی و خدماتی تشکیل شده بود در سال ۱۳۹۲ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مدیریتش از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شد. روزنامه اعتماد تاکید کرد که روند خصوصی‌سازی این شرکت ادامه دارد «اما ابهامات خود را به همراه دارد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره گم شدن 30 هزار میلیارد تومان پول در سازمان خصوصی سازی چیست؟ نظرات خود را درباره این ماجرا با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر