;
coinex

راه اندازی بیمه سایبری و امنیت الکترونیکی صنعتی توسط شورای عالی فضای مجازی

رئیس مرکز ملی فضای مجازی از لزوم راه اندازی بیمه سایبری و امنیت الکترونیکی صنعتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات کشور توسط بخش خصوصی خبر داده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، «سید ابوالحسن فیروزآبادی»، رئیس مرکز ملی فضای مجازی طی نشستی مشترک با شرکت‌های فعال بخش خصوصی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات بر اهمیت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور تاکید داشته است: «بخش خصوصی بازوی اجرایی امنیت فضای مجازی کشور است و حفظ امنیت این فضا به عنوان زیرساخت حیاتی در کشور جزو اولویت‌هاست».

وی همچنین ضمن اشاره بر لزوم راه‌اندازی بیمه سایبری و امنیت الکترونیکی صنعتی در کشور، بیان داشت: «تأمین امنیت اقتصاد دیجیتال در کشور حائز اهمیت بوده و پایداری فعالیت شرکت‌های خصوصی ارایه دهنده خدمات وسیع اجتماعی در فضای مجازی از اولویت‌های حاکمیت است که بخش خصوصی باید برای حفظ و ساماندهی آن تلاش کند».

فیروزآبادی ضمن اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه بررسی این موانع و ارائه راهکار در آن تاکید کرد که به علت افزایش حجم حملات نسبت به سایر کشورها در حوزه امنیت سایبری قطعاً با چالش بیشتری در ایران مواجه هستیم: «دنیا در این حوزه به دلیل تنوع، پیچیدگی و نو بودن مسائل و همچنین بازار رو به توسعه آن با مشکل مواجه است و ایران نیز به دلیل افزایش حجم حملاتی که نسبت به سایر کشورها با آن مواجه است، در این حوزه با چالش بیشتری روبرو بوده و برهمین اساس باید با بازتعریف اصول حکمرانی در یک نظام شبکه‌ای و ایجاد نقش برای ذی نفعان در آن، بتوانیم با بخش خصوصی تعامل دو سویه داشته باشیم».

بیشتر بخوانید: سند مقابله با قمار در فضای مجازی تصویب شد

طرح راه اندازی بیمه سایبری و امنیت الکترونیکی صنعتی

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه اظهارت خود پیرامون موضوع راه اندازی بیمه سایبری و امنیت الکترونیکی صنعتی در کشور بیان کرد:

«شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای برای پاسخگویی و مسئولیت بالاترین شخص هر سازمان در این حوزه دارد که در صورت اختلال هر خدمت اجتماعی رئیس هر سازمان باید در دستگاه های قضایی کشور پاسخگو باشد».

وی همچنین خبر از مذاکره مرکز ملی فضای مجازی با سازمان فنی حرفه‌ای کشور در مورد توسعه آموزش‌های امنیت فناوری اطلاعات داده و لذا وعده برگزاری دوره‌های لازم در موسسات آموزشی از سوی این مسئول اعلام شده است.

همچنین طبق اعلام رئیس مرکز ملی فضای مجازی آمادگی لازم از سوی این مرکز برای شکل‌گیری تعامل در سطح کلان در کشور وجود دارد. او یکی از اقدامات انجام گرفته در سال‌های اخیر را دعوت از سازمان نظام صنفی از طرف کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی به دلیل اهمیت به این نقش جهت مشارکت در کمیسیون عنوان کرده است. علاوه بر این وی نسبت به بهبود و ارتقای سطح اختیارات این کمیسیون تحت عنوان بالاترین نهاد تنظیم‌گر در کشور تأکید کرده است.

راه اندازی بیمه سایبری

در ادامه دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ضمن اشاره بر نامحدود بودن بازار امنیت فضای مجازی، اظهار داشت:

«بخش خصوصی در بسیاری از کشورها طراح بازار است و برهمین اساس باید طراحی بازار در حوزه امنیت فناوری اطلاعات کشور توسط این بخش ترسیم شود». طبق اعلام او جهت مقابله با حملات سایبری در کشور، همفکری و تعامل با بخش خصوصی یکی از ارکان مورد توجه است و نظام مدیریت امنیت در کشور باید با مشارکت بخش خصوصی در این بازار ایجاد شود.

همچنین «مجتبی جعفری» قائم مقام و معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی در این جلسه در مورد اهمیت نقش نیروی انسانی حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات تاکید کرد: «حفظ نیروی انسانی و نقش آفرینی در این حوزه وظیفه بخش خصوصی و توسعه بازار برای ایفای نقش در آن وظیفه حاکمیت است».

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره راه اندازی بیمه سایبری و امنیت الکترونیکی صنعتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر