coinex
راهنمای خرید تکراتو

مجازات مزاحمان تلفنی اورژانس مشخص شد؛ از جزای نقدی تا حبس!

مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور ضمن اعلام هشدار به مزاحمین این نهاد، مجازات مزاحمان تلفنی اورژانس را شامل قطع خطوط تلفن و حتی حبس اعلام کرده است.

مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور از تصمیم این سازمان جهت پیگیری قانونی برخورد قضایی و مجازات مزاحمان تلفنی اورژانس خبر داد. طبق اعلام «محمدرضا مهدی‌زاده»، مشاور و مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور، براساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی، قطع تلفن و حبس از 15 روز تا سه ماه به عنوان مجازات این متخلفان در نظر گرفته شده است.

براساس ماده قانونی مذکور، هرگاه کسی از طریق تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص مزاحمت ایجاد کند، افزون‌بر اجرای مقررات خاص شرکت ‌مخابرات، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

این خبر در حالی است که آمارها حاکی از میزان بسیار بالای مزاحمت تلفنی برای اورژانس و آتش‌نشانی است؛ البته این نوع مزاحمت مورد جرم‌انگاری هم قرار گرفته تا جان ایرانیان با خطر روبرو نشود. در همین راستا مشاور و مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور طی بازدید از مرکز ارتباطات اورژانس تهران ضمن اشاره به اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمت‌رسانی این سازمان از وجود قصد جدی این سازمان جهت پیگیری قانونی برخورد قضایی مناسب با متخلفان خبر داد.

بیشتر بخوانید: نماینده دولت در هیئت مدیره مخابرات معرفی شد

میزان مجازات مزاحمان تلفنی اورژانس

مهدی‌زاده ضمن اشاره به ماده 641 قانون مجازات اسلامی مبنی بر قطع خطوط تلفن و حبس مزاحمان تلفنی از 15 روز تا سه ماه، گفت:

«این سازمان با توجه به رسالت خود درزمینه نجات جان انسان‌ها، در پی برخورد جدی و قاطع قضایی با متخلفانی است که زندگی هموطنان را بازیچه شوخی‌های نامتعارف و زننده خود قرار می‌دهند.»

طبق اعلام وی، حدود 10 درصد از تماس‌های مخاطبان با شماره 115 به همین مزاحمان تلفنی اختصاص دارد. این آمار مسلماً تأسف بسیاری را در پی دارد. لازم به ذکر است که طی یک هفته از دی‌ماه سال 1401، بیش از 3400 تماس از سوی مزاحمان تلفنی با این سازمان ثبت شده است.

مجازات مزاحمان تلفنی اورژانس

به باور مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور عدم برخورد جدی با مزاحمان باعث ایجاد خطرات جانی برای هموطنان از سوی گروهی از این افراد با تماس‌های مکرر شده است، وی در این مورد خاطرنشان کرد: «اشغال خطوط اضطراری اورژانس توسط این‌گونه تماس‌های غیرضروری موجب می‌شود که بیماران و مصدومانی که در شرایط مرگ و زندگی هستند، از خدمات اورژانس محروم شوند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مجازات مزاحمان تلفنی اورژانس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر