coinex
راهنمای خرید تکراتو

وضعیت بلاتکلیف متقاضیان خودرو مونتاژی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

بلاتکلیفی متقاضیان خودرو مونتاژی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ناشی از درگیری بین شورا رقابت و خودروسازان خصوصی درباره مصوبه قیمت خودروهای مونتاژی است.

در تاریخ 16 اردیبهشت سال جاری شورای رقابت طی اطلاعیه‌ای از تصویب قیمت خودروهای مونتاژی خبر داد و طبق این مصوبه، قیمت جدید 17 مدل مشخص شد. بااین‌حال در این لیست، قیمت تمام خودروهای مونتاژی مشخص نشده بود اما اعلام قیمت همین 17 مدل نیز با انتقادات زیادی از طرف شرکت‌های خودروساز خصوصی همراه شد. بنابراین مشکل اصلی این اختلاف برای متقاضیان خودرو مونتاژی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد شده که نمی‌دانند باید این خودروها را با چه قیمتی در سامانه یکپارچه خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: وزارت صمت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد؛ قیمت‌ها کم است!

بلاتکلیفی متقاضیان خودرو مونتاژی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

در این زمینه از طرفی سخنگوی شورای رقابت ضمن اشاره به قطعی و لازم‌الاجرا بودن دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی تأکید دارد: «در کارگروه تخصصی خودرویی شورای رقابت، نمایندگان وزارت صنعت و سازمان حمایت حضور داشتند و آنها نظرات خود را در این رابطه مطرح کرده‌اند.»

اما حالا با گذشت یک هفته از اظهارات مسوولان شورای رقابت، «سامان فیروزی»، مدیرعامل کرمان‌موتور، طی گفت‌وگویی اظهار کرد: «سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه شنبه 23 اردیبهشت اعلام کرد که نرخ ارز مبنا در محاسبه قیمت‌های اعلامی شورای رقابت 28 هزار و 500 تومان بوده است و برای اعمال نرخ 43 هزار تومان حال حاضر، باید محاسبات جدید انجام شود و افزایش دستمزد و سایر موارد در محاسبات جدید نیز مدنظر قرار گیرد.»

متقاضیان خودرو مونتاژی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

طبق اعلام او، همچنین تصمیم گرفته شده است که در صورت وجود اختلاف میان قیمت محاسباتی جدید شورای رقابت و قیمت بهمن‌ماه 1401 خودروسازان خصوصی، شرکت‌های خودروسازی یک سال جهت نزدیک‌سازی قیمت خود به نظر شورا مهلت داشته باشند.

درست بعد از این اظهارات، سخنگوی شورای رقابت نیز مجدداً تأکید کرد:

«مصوبه شورای رقابت در خصوص قیمت جدید خودروهای مونتاژی ملغی نشده است. البته به‌زودی یک اطلاعیه خودرویی در این مورد منتشر می‌کنیم.»

براساس اعلام شجاعی، اینکه یک خودروساز مدعی شده که طبق توافق با شورا مشخص شده که طبق قیمت‌های بهمن 1401 خودروهایشان را بفروشند، تنها برداشت خودشان از دستورالعمل شورا بوده؛ شورای رقابت از قصد خود اندکی عقب‌نشینی نخواهد کرد. در این شرایط اما هنوز تکلیف مصرف‌کنندگان مشخص نبوده و متقاضیان خودرو مونتاژی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در بلاتکلیفی کامل در مورد قیمت این خودروها به‌سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بلاتکلیفی متقاضیان خودرو مونتاژی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من که کل مبلغ تیگوی هفت رو در تاریخ هفتم اردیبهشت به حساب مدیران خود رو واریز کرده ام .حالا با این مصوبه باید مابالتفاوت مبلغ رو به ما برگشت بدهند .؟! ولی من باورم نمیشه

    پاسخ

    ازمدیران خودروخواهش میکنم یه زره بفکرماباشند بخدا دارونداذمون رو فروختیم تابخابونیم حساب شماروخدابفکرمابدبختاهم باشین یه قیمتی بزنید که مای مصرف کننده بتونیم بادوتابچه مصرف کنیم ممنون ازتون

    پاسخ