coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی ؛ لامبورگینی تمراریو جانشین هوراکان شد [+ عکس]

مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی که قرار است زیر کاپوت جانشین هوراکان نصب شود در نوع خود بهترین است. البته گاو خشمگین ایتالیایی یک موتور برقی هم در نظر دارد.

پلتفرم هوراکان که به عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های لامبورگینی شناخته می‌شود، کم‌کم باید جای خود را به جانشینی برحق دهد و از این رو سنتاگاتانشینان تصمیم گرفته‌اند به زودی مدلی جدید معرفی کرده که از آن به نام جانشین هوراکان یاد می‌شود. تولید موتور 789 اسب بخاری توئین توربو لامبورگینی نوید یک سوپراسپرت جدید را می‌دهد که در کنار یک موتور برقی که بر روی آن سوار می‌شود، به زودی معرفی خواهد شد.

موتور لامبورگینی هورکان یک موتور V10 بود که توانایی تولید 610 اسب‌بخار را داشت. پس می‌توان گفت که موتور V8 جدید لامبورگینی بسیار قدرتمندتر است و می‌تواند ارزان‌ترین سوپراسپرت آینده لامبورگینی را یک سرو گردن از هوراکان بالاتر ببرد.

ساختار کلی موتور جدید لامبورگینی ، به شکل حرف «V» است و با قرارگیری دو توربوشارژ خودنمایی می‌کند. تنها چندین برند خودروسازی وحود دارند که از پیشرانه جدید لامبورگینی قدرتمند هستند، اما گاو خشمگین ایتالیایی طرفداران خود را دارد و می‌شود گفت که محبوب‌ترین و خاص‌ترین ابرخودروهای سوپراسپرت را تولید می‌کند. در ادامه با جزئیات کامل مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: لامبورگینی از لوگو جدید رونمایی کرد؛ اصالت پابرجاست

مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی

جدیدترین موتور V8 لامبورگینی با توانایی تولید 789 اسب‌بخار قدرت برای جانشینی موتور 610 اسب‌بخار هوراکان از راه رسید. لازم است بگوییم که کمپانی محبوب فروچیو لامبورگینی، تولید هوراکان را متوقف کرده و قرار است خودروهای تولید شده به نام هورکان در ویترین‌های این ابرکمپانی ببینیم. هوراکان می‌رود تا در کنار کونتاش خاطره‌انگیز، میورا، سستو المنتو، اوتتادور و دیگر ابرخودروهای برادر خود قرارا گیرد.

پیشرانه جدید لامبورگینی می‌تواند تا 10000 دور در دقیقه فعالیت داشته باشد و این رقم بهره‌مندی لامبورگینی از سوپرسارژ به خوبی نشان می‌دهد و به یک نماد مزین شده است.

مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی
مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی

موتور V8 لامبورگینی حجمی معادل 4 لیتر دارد و قادر است به قدرت 789 اسب‌بخار برسد. توربوشارژهای پیشرانه جدید لامبورگینی به صورت V شکل در بین سیلندر موتور جای خوش کرده‌اند.

لامبورگینی برای ساخت میله‌های اتصال داخلی موتور از تیتانیوم بهره برده که این مهم می‌تواند دور موتور را به طرز عجیبی افزایش دهد. این غول خودروساز همچنین دریچه‌های پیشین و سنتی خود را حذف کرده و به جای آنها دریچه‌های جدید با راندمان بالاتر کار شده است.

مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی
مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی

لازم به ذکر است که سیستم سوپاپ‌های این پیشرانه قدرتمند فقط در خودروهای مسابقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که به همین علت سرعت جانشین هوراکان بسیار افزیش خواهد یافت.

لامبورگینی گفته است که یک موتور برقی 147 اسب‌بخاری نیز برای این موتور بنزینی V8 درنظر گرفته است که می‌تواند 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. پس مدل جانشین هوراکان یک سوپرکار هیبریدی خواهد بود که می‌تواند به صورت ترکیبی به نزدیک 1000 اسب‌بخار قدر برسد. این موتور الکتریکی در حدفاصل موتور درون‌سوز گیربکس 8سرعته به صورت عرضی قرار خواهد گرفت.

خودرو جدید لامبورگینی قرار است که در ماه آگوست 2014 رونمایی شود. اما لامبورگینی قبل از تولید و معرفی خودرو جدید، تست‌های بسیاری را در خودرو جدید خود بوسیله یک مدل آزمایشی انجام می‌دهد.

جانشین هوراکان احتمالاً تمراریو نام دارد

گفتیم که جنشین هوراکان قرار است آگوست 2024 (تابستان 1403 )به صورت رسمی معرفی شود. این خودرو قدرتمند احتمالاً تِمِراریو (Temerario) نام خواهد داشت و با توجه به تصاویر آن می‌توان گفت که لامبورگینی گل کاشته است.

مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی

گمانه‌زنی‌ها می‌گویند که لامبورگینی تمراریو از صدای موتور بسیار لذت‌بخش برخوردار است، صدایی که هواداران این برند خوش ذوق ایتالیایی را به وجود خواهد آوردو. البته لامبورگینی از این نظر همیشه سردمدار بوده و صدای اگزوز خودروهای تولید آن با روح و روان ماشی‌بازان بازی می‌کند.

مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی

اگرچه تصویری رسمی از لامبورگینی تمراروی در دست نیست، اما عکاسان و خلاقان حوزه خودرو به صورت مخفیانه عکس‌هایی از این ابرخودرو منتشر کرده‌اند. عکس‌ها خیلی واضهح نیست و شکل ظاهری این خودرو به صورت دقیق قبل رؤیت نبوده است. اما سایت Carwow به تازگی تصاویری که به وسیله گرافیت‌هایش کشیده و منتشر شده است را نشر داده که به صورت عجیبی به واقعیت نزدیک هستند.

مشخصات موتور V8 جدید لامبورگینی

پیش‌بینی شده است که قیمت تمراریو 250 دلار خواهد بود کهاین یعنی نصف قیمت لامبورگینی روئلتو است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تولید جانشین لامبورگینی هوراکان چیست؟ ما که از دیدن تصویر ن به وجد آمدیم، شما چطور؟ لطفاً نظرت خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر