coinex
راهنمای خرید تکراتو

این 6 نکته حیاتی را هنگام سفارش اپلیکیشن اندروید نادیده نگیرید!

طراحی اپلیکیشن اندروید و سفارش ساخت آن امروزه به عنوان یکی از رایج ترین، پرطرفدار ترین و البته، حرفه ای ترین شیوه های راه اندازی و توسعه کسب و کار شناخته می شود. رقابت بی حد و حصر مشاغل آنلاین در زمینه های فعالیت گوناگون سبب شده است میزان پیشرفت در این بازار رقابتی ( تجارت الکترونیک ) به شکل غیرقابل پیش بینی با سرعت بالایی انجام گیرد. به طوری که پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور، مشاغل دارای اپلیکیشن بسیار فراگیر تر خواهد شد و پیشگامان این حوزه، میتوانند انتظار آینده ایده آل را برای کسب و کار خود داشته باشند.

با در نظر گرفتن همه مواردی که اشاره کردیم، می توان به سادگی نتیجه گرفت که حال حاضر، بهترین فرصت برای مشاغل سنتی و یا حتی آنلاینی است که نرم افزار اختصاصی کسب و کار خود را ندارند و تصمیم دارند برای رشد و بقای برند خود، برنامه ای با اقدامات حرفه ای و مطمئن طراحی کنند. بنابراین در این مطلب به سراغ بررسی 6 نکته حیاتی در هنگام سفارش اپلیکیشن خواهیم رفت تا شما را در مسیر این تصمیم درست همراهی کنیم. این نکات عبارت هستند از :

  • مشخص ساختن نوع اپلیکیشن ( اندروید، ios یا تحت وب)
  • تعیین میزان بودجه اختصاصی برای توسعه اپ و برنامه ریزی برای آن
  • ساخت فهرست از ویژگی های مورد انتظار در اپلیکیشن
  • انجام تحقیقات گسترده درباره شرکت های طراحی اپلیکیشن برای انتخاب بهترین تیم
  • برقراری و حفظ ارتباط منظم با شرکت توسعه پس از سفارش ساخت اپلیکیشن
  • دریافت خدمات پس از فروش از شرکت توسعه دهنده اپ ( از جمله تحقیقات کاربر، آپدیتها و… )

این 6 نکته حیاتی را هنگام سفارش اپلیکیشن اندروید نادیده نگیرید!

پیش از سفارش ساخت اپلیکیشن اندروید، چه اقداماتی ضرورت دارند؟

سفارش اپ اندروید و برونسپاری آن به یک شرکت توسعه نرم افزار، آسان ترین راه برای بدست آوردن یک برنامه موبایل است! اما در این مسیر مواردی نیز وجود دارند که لازم است مد نظر قرار دهید تا بتوانید یک تجربه حرفه ای برای کسب و کار اینترنتی خود رقم بزنید. در ادامه با این مطلب همراه باشید تا 6 مورد از مهم ترین این نکات را برای مراحل پیش از سفارش اپلیکیشن Android بررسی کنیم.

1.   برای بودجه سفارش اپ اندروید برنامه ریزی دقیق داشته باشید

شاید اولین گام برای سفارش ساخت اپ موبایل، تعیین بودجه اختصاص داده شده برای طراحی و توسعه، همچنین برنامه ریزی حرفه ای برای آن است. چرا که در ادامه خواهید دید قیمت ساخت اپلیکیشن و بودجه اختصاص داده شده، با بسیاری از عوامل دیگر به شکل تنگاتنگی ارتباط دارد. این موضوع برای ما ایرانی ها با جمله معروف “هرچقدر پول بدهی، همانقدر آش میخوری” کاملا جا افتاده است! هزینه ای که تصمیم دارید برای سفارش اپلیکیشن اندروید بپردازید، یک نوع سرمایه گذاری حرفه ای به حساب می آید و ضرورت دارد تا بطور کامل از میزان این سرمایه آگاه باشید.

ضرورت برنامه ریزی برای بودجه پروژه و بهترین راهکار

در صورتی که تصور واضح و درستی از حداقل و حداکثر بودجه سفارش ساخت اپ ندارید، در مراحل بعدی با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین توصیه میکنیم این مرحله را جدی بگیرید. بهترین راهکار برای رسیدن به برنامه دقیق، دریافت مشاوره و راهنمایی از تیم های توسعه حرفه ای و متخصص در این زمینه است. بسیاری شرکت ها مشاوره رایگان نیز ارائه میدهند.

2.   پلتفرم و متد توسعه اپلیکیشن را پیش از سفارش ساخت حتما مشخص کنید!

از بنیادی ترین اقدامات پیش از برونسپاری اپلیکیشن سیستم عامل اندروید، این است که مشخص کنید میخواهید برنامه خود را با کدام متد توسعه دهید. اندروید یا تحت وب و… . هرکدام را که انتخاب کنید، تعیین متد و روش توسعه خواهد بود. حتی در هزینه سفارش برنامه نیز تاثیر مهمی خواهد داشت، چرا که هرکدام از انواع این پلتفرمها برنامه نویس اختصاصی خود را نیاز خواهند داشت.

استخدام یک تیم برنامه نویسی برای توسعه چند متد؛ خوب یا بد؟!

حتی اگر یک تیم برنامه نویسی، علم و تجربه هر دو را دارا باشد، دوبرابر زمان نیاز خواهد داشت تا به تنهایی کدنویسی و ساخت اپ را تکمیل کند، بدون آنکه در هزینه ها صرفه جویی شود! بعلاوه این امکان مواره برای شما وجود دارد که بتوانید به سایر متدهای ساخت اپلیکیشن از جمله اپ های هیبریدی، وب اپ ها و… نیز فکر کنید.

3.   امکانات و قابلیت های اپلیکیشن اندروید مورد نظر را فهرست کنید

بسته به اینکه در چه حوزه کاری فعالیت میکنید ممکن است انتظارات متفاوتی از اپلیکیشن کسب و کارتان داشته باشید. این انتظارات از ویژگی های اپلیکیشن اندروید، ارتباط مستقیمی با اهداف حرفه شما دارد. در برخی موارد تیم مارکتینگ برند شما در ارتباط با این اهداف شفاف سازی میکنند و در مواردی نیز نیاز خواهید داشت از تجارب تیم طراحی و برنامه نویسی بهره بگیرید.

روند کلی طراحی فیچرها در سفارش ساخت اپلیکیشن اندروید باید چگونه باشد؟

باید بتوانید طراحی و اجرای محیط برنامه را به طوری تعیین کنید تا کاربران بطور موازی هم در راستای برطرف نمودن نیازها و دغدغه های خود گام بردارند، هم این حرکت در مسیری انجام گیرد که خواستها و اهداف برند شما را مرتفع سازد. پیش تر گفتیم که قیمت ساخت اپلیکیشن اندروید با عوامل متعدد دیگر در این مطلب ارتباط تنگاتنگی دارد، از مهم ترین و برجسته ترین این عوامل میتوان به فیچرها و قابلیت های برنامه موبایل اشاره کرد که بیان می کند چه میزان سرمایه برای سفارش طراحی اپلیکیشن نیاز دارید.

4.   در این مرحله بی نهایت مهم؛ درباره شرکت طراحی اپ معتبر تحقیق کنید!

دانستیم که بهترین و حرفه ای ترین شیوه توسعه نرم افزار، سفارش اپلیکیشن اندروید از یک شرکت نرم افزاری است. اما این واقعیت پایان کار نیست و تازه به مهم ترین اقدامی می رسید که باید برای یک سفارش موفق انجام دهید؛ یعنی تحقیقات گسترده درباره شرکت نرم افزاری معتبر!

عوامل تعیین کننده در راستای انتخاب بهترین شرکت!

از آنجایی که تقریبا صفر تا صد مراحل ساخت اپ را قرار است به مجموعه انتخابی بسپارید، ضرورت دارد تا عوامل متعددی را برای یافتن تیم مورد اعتماد در نظر قرار دهید. بررسی نمونه کارها، مشاهده نظرات کارفرمایان پیشین ( یا همکاران فعلی )، بررسی تیم ها و متخصصین فعال در آنها، زبان های برنامه نویسی، نحوه توسعه و روند کار شرکت از جمله مهمترین اقداماتی است که میتوانید در راستای تحقیقات شرکت مناسب انجام دهید.

5.   در طول مراحل توسعه اپلیکیشن، ارتباط خود را با شرکت طراحی حفظ کنید

ساخت یک اپلیکیشن موبایل اندروید ممکن است در مراحل متعدد، نیازمند چندین هفته زمان باشد. بطور قطع، به عنوان سرمایه گذار و صاحب امتیاز برنامه و مطابق برنامه کسب و کار ( Business Plan ) خود نیاز خواهید داشت تا پیگیر این مراحل طراحی و توسعه باشید. این کار را میتوانید به یکی از اعضای تیم خود نیز بسپارید اما بخاطر داشته باشید که پایش پروژه سرمایه گذاری تان مسئولیت کمی نیست!

برخی عمده ترین مراحل و روند کلی ساخت اپ اندروید

روند کلی ساخت برنامه اندروید شامل مرحله های تحقیقات بازار، توسعه نمونه اولیه، تست و تحلیل نمونه، دیباگ و در نهایت انتشار اپلیکیشن است که هریک از آنها ممکن است چند هفته زمان بر باشد. مهم است که بتوانید در طول هر یک از این مراحل، ارتباط خود را با شرکت توسعه دهنده بطور مرتب حفظ کنید و در جریان درصد تکمیل پروسه پروژه ساخت اپ قرار بگیرید.

6.   پیگیر خدمات پس از فروش اپلیکیشن اندروید (تست، تحقیق، آپدیت و…) باشید

برخلاف تصور غالب، بهره برداری از یک اپلیکیشن با اهداف تجاری، با طراحی و کدنویسی آن تمام نمی شود! بلکه در طول زمان نیاز خواهید داشت تا برای دریافت بهترین نتیجه از سرمایه گذاری خود، اقدامات متعددی را انجام دهید. پس از سفارش اپ Android، برنامه کسب و کار شما باید بطور مداوم از نظر کدنویسی و نرم افزاری تست شود. نکته ای که وجود دارد این است، که نیازهای پس از توسعه برنامه را باید به عنوان یک مزیت ببینید، نه زحمت آن! چرا که همواره برای شما امکان سفارش اپلیکیشن آماده وجود داشته است؛ اما انتخاب کرده اید که یک نرم افزار کدنویسی شده حرفه ای بسازید. بنابراین برنامه شما مشابه یک ابزار حرفه ای و پویا نیاز  به سرویس و مراقبت خواهد داشت!

از مهم ترین اقدامات در پیشبرد اهداف برند اپلیکیشن

بعلاوه برای دریافت بالاترین میزان بازدهی، محققین و متخصصین UX رفتارهای کاربر را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند تا بروزرسانی های جدید، مطابق علایق و نیازهای آنها صورت گیرد. این اقدام برای پیشبرد اهداف برند ضرورت دارد! بنابراین، برای پیشگیری از هزینه های غیرضروری مطمئن شوید که این پشتیبانی ها را از شرکت توسعه دهنده دریافت میکنید. عموما، شرکت های ساخت اپلیکیشن ( اندروید یا ios ) از خدمات پس از فروش نرم افزار پشتیبانی میکنند اما پیگیری شما میتواند در روند این پشتیبانی ها و نحوه دریافت آنها کاملا موثر باشد.

این 6 نکته حیاتی را هنگام سفارش اپلیکیشن اندروید نادیده نگیرید!

کلام آخر و مرور

بطور کلی در ساخت اپلیکیشن، ممکن است ملاک ها و فاکتورهای متعددی مطرح شوند که برخی از آنها برای شما دارای اولویت بالاتری هستند. برای مثال ممکن است بخواهید در سریع ترین زمان ممکن اپ اندروید خود را ایجاد کنید و یا اینکه هزینه کمتر طراحی و توسعه برای شما در اولویت باشد. در هر حال با در نظر گرفتن مجموع هزینه های مالی، زمان، انرژی و منابع انسانی و… بهترین راهکار، برونسپاری و سفارش ساخت اپلیکیشن اندروید به شرکت نرم افزاری است. اما باید در نظر داشته باشید که اقدامات زیر از جمله حیاتی ترین گام ها برای یک سفارش موفق هستند :

  • تعیین نوع اپلیکیشن ( اندروید، ios یا تحت وب)
  • برنامه ریزی برای بودجه اختصاصی پروژه توسعه اپ
  • ساخت فهرست از ویژگی های مورد انتظار در اپلیکیشن
  • تحقیقات گسترده درباره شرکت های طراحی اپلیکیشن برای بهترین و امن ترین انتخاب
  • حفظ ارتباط منظم با شرکت نرم افزاری مورد اعتماد پس از سفارش ساخت اپلیکیشن
  • اطمینان از کیفیت دریافت خدمات پس از فروش از شرکت توسعه دهنده اپ ( از جمله تحقیقات کاربر، آپدیتها و… )

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر