coinex
راهنمای خرید تکراتو

چگونه تتر را در صرافی ایرانی به ریال تبدیل کنیم؟

ظهور جهانی ارزهای دیجیتال راه‌های جدیدی را برای تراکنش‌های مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری باز کرده‌ است. در کشورهایی مانند ایران که ثبات اقتصادی و سیاسی در آنها وجود ندارد، ارزهای رمزنگاری شده مانند تتر (USDT) به‌عنوان ارزی برای ذخیره و حفظ ارزش دارایی‌ها و ابزاری برای تراکنش‌های فرامرزی محبوبیت پیدا کرده‌اند.

هدف این مقاله بررسی‌کردن روند تبدیل تتر به ریال در بورس ایران، بررسی مراحل کلیدی و ملاحظات مرتبط و پرداختن به بخش‌های نظارتی در این فرایند است.

آشنایی با تتر (USDT) و ریال (IRR)

تتر نوعی ارز باارزش و رمزنگاری شده است که به‌عنوان یک ارز پایدار یا به‌اصطلاح استیبل‌کوین شناخته می‌شود. بر خلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا اتریوم که می‌توانند نوسانات بالایی از خود نشان دهند، استیبل‌کوین‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ارزشی ثابت داشته باشند.

از سوی دیگر، ریال (IRR) واحد پول رسمی ایران است که در سال‌های اخیر افت ارزش شدیدی را تجربه کرده است. به دلیل تحریم‌های اقتصادی و تورم شدید، ایرانی‌ها علاقه فزاینده‌ای به استفاده از ارزهای دیجیتال بخصوص تتر به‌عنوان یک ابزار مالی جایگزین نشان داده‌اند.

وجود سرمایه به شکل تتر در ایران تقریباً غیرقابل‌استفاده است؛ بنابراین تبدیل آن به ریال یکی از بحث‌های مهم این مقاله است.

مزایا و کاربردهای تبدیل تتر به ریال

علی‌رغم رشد استفاده از ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان، اغلب معاملات و هزینه‌های روزانه در ایران با استفاده از واحد پول ملی آن یعنی ریال انجام می‌شود. تبدیل Tether به ریال به افراد این امکان را می‌دهد که به وجوه خود به شکلی دسترسی داشته باشند که در اقتصاد محلی به طور گسترده پذیرفته شده و قابل‌ استفاده است.

در راستای این حقیقت، بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران نیاز به معامله با ریال دارند. تبدیل Tether به ریال می‌تواند دسترسی به گزینه‌های سرمایه‌گذاری محلی از جمله املاک، سهام، و سایر سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم کند.

معایب تبدیل تتر به ریال ایرانی

با وجود اینکه تتر و ریال هر کدام مزیت‌هایی برای خود دارند، معایبی نیز دارند که این معایب بخصوص به هنگام تبدیل این دو به یکدیگر قابل‌مشاهده است. به هنگام تبدیل تتر به ریال باید خطراتی مانند بی‌ثباتی، ارزش کمتر، کارایی بین‌المللی کمتر ریال ایران را در مقایسه با تتر آمریکا در نظر بگیرید. از طرفی دیگر، ریال یک ارز فیات بوده و تتر ارزی دیجیتالی است؛ بنابراین نحوه استفاده، انتقال و آسانی جابه‌جایی تتر به‌مراتب بیشتر از ریال است.

نگه‌داشتن تتر به‌جای تبدیل آن به ریال به افراد این امکان را می‌دهد که در رشد بالقوه بازار ارزهای دیجیتال شرکت کنند و ارزش سرمایه خود را به مدت‌های طولانی‌تری حفظ کنند و از زیان‌های احتمالی دور بمانند.

چگونه تتر را در صرافی ایرانی به ریال تبدیل کنیم؟

فرایند تبدیل تتر به ریال

تبدیل USDT به IRR در صرافی های ایرانی شامل چندین مرحله است که تمامی آنها حائز اهمیت بوده و توصیه می‌شود که قبل از انجام این فرایند، ابتدا به طور کامل این مراحل را دانسته و سپس اقدام به تبدیل کنید. در ادامه به بررسی کلی مراحل این فرایند می‌پردازیم.

یک صرافی قابل‌اعتماد انتخاب کنید

یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی را انتخاب کنید که از جفت معاملات  USDT/IRR و یا USDT/IRT پشتیبانی می‌کند. صرافی‌هایی که از تبدیل Tether به ریال پشتیبانی می‌کنند، در مقایسه با سایر صرافی‌های ارز فیات می‌توانند محدود باشند. صرافی‌های محبوب در ایران شامل پلتفرم‌هایی مانند صرافی اکسیر و… است که می‌توانند خدمات متنوعی را جهت پیش برد اهداف معاملاتی شما ارائه دهند.

ایجاد حساب

برای باز کردن حساب ارزی در صرافی مدنظر خود ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام مدارک شناسایی و مجوزهای لازم را طبق مقررات ذکر شده توسط خود صرافی و قوانین حاکم بر کشور فراهم کرده و سپس اقدام به باز کردن حساب خود کنید. در نظر داشته باشید که کل این پروسه معمولا یک تا 5 دقیقه و به صورت آنلاین انجام میپذیرد.

سپرده سازی تتر

یکی از مراحل تبدیل تتر به ریال سپرده سازی دارایی به شکل تتری است. جهت سپرده سازی تتر یا به‌اصطلاح deposit کردن آن مقدار مورد نظر Tether (USDT) را به کیف پول صرافی خود واریز کنید. این عمل معمولاً می‌تواند از طریق گزینه‌های انتقالی کیف پول رمزنگاری شده به‌راحتی انجام شود.

انجام معامله

از USDT سپرده شده برای سفارش فروش و تبدیل آن به ریال ایران استفاده کنید. دفترچه سفارش صرافی، سفارش شما را با خریداری که مایل به پرداخت ریالی است مطابقت می‌دهد و اگر معامله انجام‌پذیر باشد، آن را انجام داده و مبلغ موردنظرتان را به حسابتان واریز می‌کند.

پایان پروسه و برداشت ریالی

زمانی که USDT شما با موفقیت فروخته شد، معادل ریالی آن به‌حساب صرافی شما واریز می‌شود. در زمان حاضر، ارزش هر یک تتر معادل با چهل و دو هزار و صد و دو ریال ایرانی است که به هنگام واریز آن به شکل ریالی محاسبات یا این نرخ اعمال می‌شوند. پس از این مرحله، شما می‌توانید این مبلغ ریالی را جهت سپرده سازی در حساب بانک‌های محلی خود برداشت کنید. در این مرحله کار تمام شده است و تبدیل با موفقیت صورت‌گرفته است.

چگونه تتر را در صرافی ایرانی به ریال تبدیل کنیم؟

ملاحظات و چالش‌ها در فرایند تبدیل تتر به ریال

باتوجه‌به سخت‌گیری‌های موجود در ایران، مقررات ارزهای دیجیتال در کشور می‌توانند پیچیده و در معرض تغییرات متعددی باشند. برای اطمینان از انطباق و انجام‌پذیری این معامله، بسیار مهم است که از آخرین تحولات قانونی در حوزه کریپتوکارنسی‌ها (cryptocurrencies) به‌روز بمانید.

علاوه بر مشکلات نظارتی، وجود نوسانات در طی فرایند تبدیل تتر به ریال میتواند زیان‌ده باشد چرا که با وجود اینکه تتر به‌عنوان ارزی پایدار شناخته شده است، بازار ارزهای دیجیتال هنوز مستعد نوسانات قیمت است. برای کاهش ضررهای احتمالی ناشی از نوسانات بازار، زمان تبدیل خود را مشخص کرده و آن را به‌دقت در نظر بگیرید تا از نوسانات احتمالی در امان بمانید.

کارمزد و تفاوت مقدار آن در صرافی‌ها

صرافی‌ها جهت انجام تراکنش‌ها کارمزد دریافت می‌کنند و همچنین ممکن است اسپرد خرید/فروش متفاوتی داشته باشند. از این هزینه‌ها آگاه باشید و صرافی مدنظر خود را با نرخ‌های رقابتی را انتخاب کنید.

کلام آخر

تبدیل کردن تتر به ریال در صرافی های ایرانی می‌تواند ابزار مفیدی را برای ایرانیان جهت عبور از چالش‌های اقتصادی و دسترسی به راه‌های مالی جایگزین فراهم کند. با پایبندی به فرایند مشخص شده و در نظر گرفتن عوامل مربوطه، افراد می‌توانند بدون نیاز به هزینه های اضافه، فرایند تبدیل را هدایت کنند. بااین‌حال، توجه به ماهیت در حال تحول چشم‌انداز ارزهای دیجیتال و پایبندی به مقررات محلی ضروری است.

به یاد داشته باشید که تتر و ریال هر دو مزایا و معایب خود را دارند و تصمیم برای تبدیل این دو به یکدیگر باید با اهداف مالی و تحمل ریسک مرتبط با شما انجام بگیرد. شما میتوانید از طریق صرافی اکسیر با آموزش هایی آسان و حرفه ای خرید و فروش تتر و ارز‌های دیجیتال دیگر را یاد بگیرید. شما چگونه تبدیل تتر به ریال را انجام می‌دهید؟

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر