;
coinex

اولین دیتاسنتر زیردریایی چین در عمق 35 متری آب قرار گرفت

یک پروژه بزرگ برای توسعه یک دیتاسنتر زیردریایی در جزیره هاینان چین در دست اجرا قرار دارد. این پروژه توسط شرکت BHDT (تکنولوژی دیجیتال هایلندر پکن) انجام می‌شود و اهداف بسیاری را دنبال می‌کند. این دیتاسنتر شامل بیش از ۱۰۰ واحد استوانه‌ای شکل است که در عمق ۳۵ متری در زیر آب جزیره نصب می‌شود.

استفاده از منابع طبیعی برای خنک کردن دیتاسنتر، از جمله آب دریا و محیطی خالی از اکسیژن و گرد و خاک، این دیتاسنتر را به صرفه جویی بیش از ۱۲۲ میلیون کیلووات ساعت برق در سال کمک می‌کند. این یک گام مهم در جهت حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اولین دیتاسنتر زیردریایی چین

به گزارش منبع معتبر رجیستر، این واحدهای استوانه‌ای می‌توانند 25 سال عمر کنند و به اندازه یک ابرکامپیوتر ظرفیت دارند. گفتنی‌ست انرژی و اتصال این ماشین‌ها از طریق پایگاه‌های ساحلی تامین می‌شود. رسانه دولتی چین اعلام کرده است که این طرح، در مقایسه با یک دیتاسنتر مشابه روی زمین، در سال به صرفه‌جویی در مصرف برق تا ۱۲۲ میلیون کیلووات ساعت منجر می‌شود.

اولین دیتاسنتر زیردریایی چین
اولین دیتاسنتر زیردریایی چین

شرکت چینی Subsea Cloud نه تنها در زمینه دیتاسنترهای زیر دریایی فعالیت می‌کند، بلکه قصد دارد خدمات مشابهی را برای مشتریان ارائه دهد. همچنین، اخیراً شرکت مایکروسافت نیز به بررسی ایجاد یک مرکز ابری زیر دریایی پرداخته است. به گفته پو دینگ، مدیر ارشد پروژه هاینان، این پروژه با استفاده از تکنولوژی لوله حرارتی و بهره‌گیری از آب دریا به عنوان یک منبع طبیعی سرما، بازدهی انرژی را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

مهندس ارشد آزمایشگاه ترمینال CTTL در آکادمی تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات چین، به نام شی کیوان، اظهار کرد: «دیتاسنتر زیر دریایی از فضای زیردریا استفاده کامل می‌کند و جای بیشتری را برای منابع خاکی می‌گذارد، آنهم به دور از فعالیت‌های انسانی که محیط پایداری برای فعالیت سرور فراهم می‌کند.»

همچنین، حضور فضای خالی از گرد و خاک و اکسیژن منجر به محافظت بهتر از تجهیزات الکترونیکی می‌شود و میزان خطا را کاهش می‌دهد.

تیم سازنده این پروژه پس از احداث اولین مرکز داده زیر آبی، قصد دارند فعالیت‌های خود را در خارج از کشور چین گسترش دهند. این مرکز تازه‌تأسیس همچنین بازدیدکنندگان از سنگاپور، عربستان و امارات را نیز به میزبانی پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی استقرار اولین دیتاسنتر زیردریایی چین در عمق 35 متری چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر