coinex
راهنمای خرید تکراتو

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی و راه‌ حل آن‌‌ها

در این مطلب شما را با رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی آشنا کرده و مراحل حل این مشکلات را با توضیحات گام به گام و تصویری بررسی می‌کنیم.

در حال حاضر، شیائومی یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که طیف وسیعی از محصولات مختلف را با نرخ‌های متنوع در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوشی‌های این شرکت، نسبت به قیمت‌شان ارزش بسیار زیادی دارند و با هدف فروش میلیون‌ها عدد از هر مدل آنها تولید می‌شوند.

با توجه به تنوع و بزرگی بازار گوشی‌های شیائومی و تعداد بسیار زیاد کاربران این برند، وجود یکسری مشکلات متداول در گوشی‌های این شرکت امری طبیعی است. بعضی از این مشکلات گوشی شیائومی مربوط به سیستم‌عامل اندروید و بعضی مربوط به رابط کاربری MIUI هستند.

از جمله رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی می‌توان به مشکلات جی‌پی‌اس، داغ شدن گوشی، کم بودن ماندگاری شارژ، تأخیر در اجرای کارها، مشکلات مربوط به اتصال شبکه و غیره اشاره کرد. در این مطلب، نگاهی به این مشکلات و راهکارهای آنها داریم. پس اگر شما هم به دنبال آشنایی با رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در اندروید 11 و سایر نسخه‌های این سیستم‌عامل و همچنین MIUI هستید، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

همه گوشی‌های موجود در بازار از جمله پرچم‌دارها، مشکلات و نواقص خاص خود را دارند. بنابراین، بعضی از مشکلات شیائومی، جزء مشکلات گوشی های اندرویدی هستند و در گوشی‌های هر برندی مشاهده می‌شود. آشنایی با این مشکلات و شناسایی آنها، می‌تواند به شرکت‌های تولیدکننده برای ارتقای کیفیت محصولات‌شان کمک کند.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی
رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

برند چینی شیائومی هم طی 12 سالی که از تأسیس آن می‌گذرد، به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده؛ اما مشکلات گوشی شیائومی هم باعث ایجاد انتقاداتی نسبت به این برند شده است. در ادامه مطلب، نگاهی به رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی از جمله رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در miui 13 و 14 داریم. برای آشنایی با این مشکلات و چگونگی رفع آنها، با ما همراه باشید.

1. مشکل جی‌پی‌اس گوشی‌های شیائومی

بررسی رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی را با مشکل جی‌پی‌اس شروع می‌کنیم که بعضی از کاربران این برند، آن را گزارش داده‌اند. این مشکل باعث می‌شود که وقتی از سرویس‌های نقشه آنلاین مثل گوگل مپز استفاده می‌کنید، دستگاه شما موقعیت مکانی دقیق را نمایش ندهد. در واقع، گوشی شما امکان برقراری ارتباط با سرویس نقشه را ندارد و جی‌پی‌اس گوشی، قادر به بارگذاری اطلاعات مربوط به لوکیشن فعلی شما نیست.

این یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در اندروید 12 و سایر نسخه‌های این سیستم‌عامل است. برای حل این مشکل، راهکارهای زیر را امتحان کنید.

اولین راهکار برای هر مشکلی، نصب آپدیت گوشی های شیائومی است و معمولاً می‌توانید این مشکل را با به‌روزرسانی نرم‌افزار گوشی حل کنید. در صورتی که این راهکار کمکی به حل مشکل نکرد، مراحل زیر را طی کنید.

1. جی‌پی‌اس را از طریق نوار اعلان‌ها ری‌استارت کنید. نوار اعلان‌ها را به پایین کشیده و جی‌پی‌اس را خاموش کنید. بعد از گذشت چند ثانیه، دوباره جی‌پی‌اس را از همین مسیر فعال کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

2. می‌توانید برای نوسازی اتصال و تنظیمات شبکه، حالت پرواز را فعال و غیر فعال کنید. معمولاً این راهکار هم به حل مشکلات جی‌پی‌اس کمک می‌کند.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

3. گوشی را با استفاده از دکمه پاور ری‌استارت کنید تا مشکل جی‌پی‌اس حل شود.

4. گاهی اوقات، ممکن است کاور گوشی هم باعث ایجاد اختلال در دریافت سیگنال جی‌پی‌اس شود، بنابراین برداشتن کاور می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند.

5. در گوشی‌های ردمی می‌توانید با استفاده از گزینه ریست کارخانه، مشکل جی‌پی‌اس را حل کنید؛ اما حتماً قبل از این کار، از اطلاعات خودتان پشتیبان گیری کنید. برای برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، از مسیر settings> backup and reset> Factory reset استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

2. حل مشکل داغ شدن گوشی‌های شیائومی

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی که در اصل جزء مشکلات گوشی های اندرویدی محسوب می‌شود، مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی است. مشکل داغ شدن گوشی، در مدل‌های قدیمی‌تری مثل ردمی نوت 5 پرو و ردمی نوت 7 پرو که مجهز به سری 600 پردازنده‌های اسنپدراگون بودند، بیشتر مشاهده می‌شود.

برای پیشگیری از داغ شدن گوشی که می‌تواند باعث ایجاد مشکل خاموش شدن گوشی های شیائومی شود، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • بیشتر از 40 دقیقه، با گوشی تماس نگیرید.
  • بازی‌های سنگینی مثل پابجی موبایل را بیشتر از 20 تا 30 دقیقه اجرا نکنید. بعد از گذشت این مدت، کمی صبر کنید تا گوشی خنک شود و بعد، بازی را از سر بگیرید.
  • از استفاده همزمان چند اپلیکیشن خودداری کنید. اجرای همزمان چند بازی می‌تواند باعث داغ شدن سریع گوشی و حتی مشکل خاموش شدن گوشی های شیائومی شود.
  • از تماشای ویدیو یا گوش کردن به موزیک برای بیش از 40 دقیقه خودداری کنید.
  • از عکاسی و فیلمبرداری طولانی مدت با گوشی خودداری کنید؛ به خصوص در روزهای گرم تابستان.

شاید به خاطر سپردن همه این مراحل برای پیشگیری از داغ شدن گوشی، که جزء رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی است، کار ساده‌ای نباشد اما به خاطر سپردن مراحل زیر قطعاً راحت‌تر است:

1. قاب یا کاور گوشی را بردارید چون این قاب‌ها می‌توانند مانع از خروج هوای گرم شوند. اگر برچسب یا اسکینی پشت گوشی قرار دادید، برچسب‌ها را هم حذف کنید.

2. همه اپلیکیشن‌هایی را که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌کنید، ببندید.

3. با آپدیت گوشی های شیائومی از طریق رفتن به مسیر Settings> About phone> System Update می‌توانید از بروز این مشکل و سایر مشکلات گوشی شیائومی جلوگیری کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی
مشکلات گوشی شیائومی

4. حذف ویجت‌ها و وال‌پیپرهای زنده هم می‌تواند به صرفه‌جویی در شارژ باتری گوشی کمک کند.

5. با رفتن به مسیر settings> Advanced Options> Battery> Battery Mode و انتخاب گزینه Turn on battery saver mode هم می‌توانید دمای گوشی را پایین نگه دارید.

بیشتر بخوانید

افزایش سرعت گوشی شیائومی

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

3. مشکلات مربوط به سرعت رابط کاربری

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در miui 14 و سایر نسخه‌های این رابط کاربری، مشکل افت سرعت و تأخیر در اجرای اپلیکیشن‌ها است است؛ به ویژه، این مشکل در مدل‌های ارزن قیمت‌تر گوشی‌های شیائومی بیشتر مشاهده می‌شود. اما حل این مشکل هم بسیار راحت است و با طی کردن مراحل زیر، می‌توانید این مشکل را حل کنید:

  1. دستگاه را ریست کارخانه کنید؛ اما قبل از انجام این کار، از اطلاعات مهم خودتان پشتیبان گیری کنید. راهکار شماره دومی را که برای حل مشکل داغ شدن گوشی توضیح دادیم، امتحان کنید.
  2. داده‌ها و فایل‌های بی‌استفاده را از روی گوشی حذف کنید. به جای استفاده از حافظه داخلی گوشی برای ذخیره اطلاعات، از یک کارت SD استفاده کنید.
  3. کش را از اپلیکیشن‌های ناخواسته پاک کنید یا از اپلیکیشن‌هایی مثل CCleaner برای حذف همه فایل‌های ناخواسته استفاده کنید.
  4. سرعت انیمیشن‌ها را کاهش دهید تا مشکل تأخیر رابط کاربری حل شود. برای انجام این کار:
  • Settings را باز کنید.
  • Build Number را جستجو کنید.
  • روی اولین نتیجه کلیک کنید.
  • صفحه را اسکرول کنید تا وقتی که شماره ساخت گوشی خودتان را ببینید.
  • 7 بار پشت سر هم روی این شماره ضربه بزنید تا Developer options گوشی باز شود.
  • حالا در Developer option قسمت Drawing را پیدا کنید.
  • حالا سه سطح مختلف برای سرعت انیمیشن‌ها مشاهده می‌کنید که شامل Window، Transition و Animator هستند.
  • مقدار پیش‌فرض این گزینه‌ها 1x است.
  • می‌توانید برای افزایش سرعت رابط کاربری، این عدد را به .5x یا 0.25x تغییر دهید.

بیشتر بخوانید

ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی

ریست فکتوری در گوشی های سامسونگ

4. حل مشکلات مربوط به تخلیه سریع شارژ گوشی

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در اندروید 11 و سایر نسخه‌های اندروید، مشکل سرعت گرفتن تخلیه شارژ باتری بعد از گذشت چند ماه از خرید گوشی است. اگر شما هم با چنین مشکلاتی روبرو شدید، نگران نباشید چون همانطور که اشاره شد، این یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی است. خوشبختانه برای این مشکل گوشی‌های شیائومی هم راهکار خاصی وجود دارد. برای حل این مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید.

1. همیشه نرم‌افزار گوشی خودتان را به روز نگه دارید. برای بررسی جدید بودن نرم‌افزار گوشی، وارد مسیر Settings> About phone> System update شوید. با نصب آپدیت گوشی های شیائومی ، می‌توانید از بسیاری از مشکلات، از جمله مشکل خاموش شدن گوشی های شیائومی جلوگیری کنید.

2. با رفتن به مسیر Settings> Storage> Cached data کش گوشی را پاک کنید. وجود فایل‌های غیرضروری می‌تواند باعث کند شدن سرعت گوشی و مصرف شدید شارژ باتری شود.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

3. ممکن است نصب یک اپلیکیشن جدید باعث ایجاد مشکل تخلیه شارژ باتری شده باشد. می‌توانید با رفتن به مسیر Settings> Battery> Power> Battery use بررسی کنید که کدام اپلیکیشن‌ها، شارژ زیادی مصرف می‌کنند. پس از مشخص شدن اپلیکیشن مقصر، آن را حذف کرده و یا کش آن اپلیکیشن را پاک کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

4. اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را حذف کنید.

5. با رفتن به مسیر Settings> Display> Brightness level و غیرفعال کردن گزینه مربوط به تنظیم خودکار سطح روشنایی، این قابلیت را غیرفعال کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

6. با کاهش زمان به خواب رفتن نمایشگر در مسیر Settings> Lock screen & Password> Sleep طول عمر باتری را افزایش دهید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

7. با رفتن به مسیر Settings> Lock screen & Password گزینه Wake lock screen for notifications را غیرفعال کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

8. بلوتوث و همچنین گزینه به اشتراک گذاری موقعیت مکانی را با رفتن به مسیر Settings> About phone> More> Location> Access to my location غیرفعال کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید

آموزش کار با آیفون برای تازه کارها

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام با شماره موبایل

5. حذف تبلیغات از گوشی‌های شیائومی

پیام‌های تبلیغاتی، پاپ-آپ‌ها و سایر انواع تبلیغات، می‌توانند باعث افت کیفیت تجربیات کاربری شوند؛ در نتیجه جزء مشکلات گوشی شیائومی محسوب می‌شوند. این تبلیغات، در اصل در اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده مثل مرورگر می، می موزیک، می لانچر و می ویدیو وجود دارند. چنین تبلیغاتی بسیار مزاحم هستند و برای حذف آنها می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

  1. مطمئن شوید که دستگاه به اینترنت وصل شده و MIUI به روزرسانی شده باشد.
  2. وارد مسیر Settings> Additional Settings> Authorization & revocation> شده و حالت msa را غیرفعال کنید.
  3. چند ثانیه (حدود 30 ثانیه) صبر کرده و بعد، روی Revoke ضربه بزنید.
  4. هر زمان که قصد Revoke کردن را داشته باشید، پیام Couldn’t revoke authorization نمایش داده می‌شود. این پیام را نادیده بگیرید و همین کار را انجام دهید تا وقتی که دسترسی‌ها لغو شوند.
  5. حالا به مسیر Settings> Additional Settings> Privacy> Ad services Personalized ad recommendations رفته و این گزینه را غیرفعال کنید.

بعد از انجام این کار، دیگر تبلیغی نمایش داده نمی‌شود و می‌توانید با لذت بیشتری از گوشی خودتان استفاده کنید.

ظاهراً بیشتر مشکلات گوشی‌های شیائومی، نرم‌افزاری هستند و در نسخه‌های جدیدتر مشاهده نمی‌شوند. در مجموع، هر زمان این شرکت مشکلی را شناسایی کند از جمله رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در اندروید 13 یا رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در miui 14 و غیره، با انتشار یک آپدیت، این مشکلات را رفع می‌کند. بنابراین، بسیاری از مشکلات اشاره شده در این مطلب، با آپدیت گوشی های شیائومی رفع می‌شوند.

جمع‌بندی

مشکلات بررسی شده در این مطلب، جزء ویژگی‌ها و مشکلات همیشگی گوشی‌های شیائومی نیستند. بعلاوه، همانطور که اشاره شد، بعضی از این مشکلات جزء مشکلات گوشی های اندرویدی هستند. گوشی‌های شیائومی، امکانات خوبی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در نتیجه، چنین مشکلاتی نباید مانع خرید گوشی‌های این شرکت شوند. حتی در صورت برخورد مشکل با گوشی‌های شیائومی، می‌توانید با استفاده از نکات و ترفندهای اشاره شده در این مطلب، این مشکلات را حل کنید.

سوالات متداول

آیا گوشی‌های شیائومی قابل اطمینان هستند؟

خیلی از گوشی‌های شیائومی از جمله زیرمجموعه ردمی این برند، امکانات خوب از جمله دوربین باکیفیت، عملکرد باثبات و آپدیت‌های منظم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. گوشی‌های ردمی، متشکل از ترکیب سخت‌افزار قوی، نرم‌افزار کاربرمحور و خدمات پشتیبانی حرفه‌ای هستند.

گوشی‌های شیائومی چه مزایایی دارند؟

مهم‌ترین مزیت گوشی شیائومی، ارزش این گوشی‌ها نسبت به قیمت آنها است اما به گفته بعضی از کاربران، کیفیت ساخت این گوشی‌ها چندان خوب نیست و همین مسئله می‌تواند باعث کمتر شدن طول عمر این گوشی‌ها شود.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی چه مواردی هستند؟

از جمله رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی می‌توان به مشکلات جی‌پی‌اس، داغ شدن دستگاه، کم شدن ماندگاری شارژ، سرعت پایین، مشکلات شبکه و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی چیست؟ شما تجربه برخورد با کدام‌یک از این مشکلات را دارید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    واقعا چه راه حلهایی
    مسخره است.
    خلاصه اینکه اگه از گوشی استفاده نکنید، مشکلی. هم نخواهید داشت.

    پاسخ