coinex
راهنمای خرید تکراتو

دانشمندان ایرانی، نسل جدید آنتی بیوتیک ها را ساختند

بر اساس گزارش های منتشر شده و مطابق اعلام مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، پپتیدهای ضد میکروبی جدیدی به‌عنوان نسل جدید آنتی بیوتیک ها شناخته شده‌اند.

این پپتیدها که از انواع مختلف بافت‌های حیوانی، گیاهان و حتی بی‌مهرگان ترشح می‌شود، جزء اجزای مهم سیستم ایمنی انسان محسوب می‌شوند و نقش مهمی در مقابله با حملات میکروارگانیسم‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: ایران سامانه‌های هوشمند اعلام آتش‌سوزی ساخت [+جزئیات]

با ظهور مشکلات مقاومت چنددارویی و نیاز به آنتی‌بیوتیک‌های جدید برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی، توجه به استراتژی‌های نوین ضد میکروبی تبدیل به امری لازم و حیاتی شده است. از این رو، پپتیدهای ضد میکروبی به عنوان گزینه‌های جدیدی برای درمان این عفونت‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

پپتید HHC۱۰-۴ که فعالیت ضد میکروبی دارد، می‌تواند برای حل برخی از مشکلات مقاومت آنتی‌بیوتیکی و درمان عفونت‌های باکتریایی مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران نشان می‌دهد که این پپتید علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از آنتی‌بیوتیک‌های متداول است، عوارض جانبی کمتری نیز دارد.

محققان این مرکز اعلام کرده‌اند که طی آزمایشات مختلف انجام شده، عملکرد قوی پپتید HHC۱۰-۴ بر روی گونه‌های مختلفی از باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی مشاهده شده است. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که این پپتید عملکرد مناسبی در زمینه نفوذ به غشاء سلولی باکتری داشته و منجر به مرگ آنها می‌شود. بنابراین، این پپتید به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک کارآمد و با ارزش در حوزه درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظرشما درخصوص نسل جدید آنتی بیوتیک ها چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر