coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوگل در حال توسعه ی یک شرکت هلدینگ جدید به نام آلفابت می باشد

گوگل- این غول تکنولوژی که فعالیتش را با موتور جستجو آغاز کرد و آن را در حوزه های مختلف توسعه داد، در حال سازماندهی یک شرکت جدید با نام آلفابت (Alphabet) می باشد که توسط موسسان گوگل، Larry Page (به عنوان مدیر عامل) و Sergey Brin (به عنوان رئیس) اداره می شود.

گوگل– این غول تکنولوژی که فعالیتش را با موتور جستجو آغاز کرد و آن را در حوزه های مختلف توسعه داد، در حال سازماندهی یک شرکت جدید با نام آلفابت (Alphabet) می باشد که توسط موسسان گوگل، Larry Page (به عنوان مدیر عامل) و Sergey Brin (به عنوان رئیس) اداره می شود.

این شرکت هلدینگ جدید شامل تمام خواص فعلی گوگل و البته با نظارت بر خود گوگل می باشد. Sundar Pichai که سمت مدیریت بخش کروم و اندروید را به عهده داشته، حال مدیر عامل گوگل می شود.

گوگل در حقیقت با توسعه ی این شرکت هلدینگ و تقسیم وظایف در بخش های مختلف، راه را برای پیشرفت های جدیدی که از ارائه ی اینترنت متمایز می باشد، فراهم کرده است. حال گوگل خود نیز زیر نظر آلفابت می باشد. بخش های مختلف زیر نظر افراد مختلف اداره خواهد شد. از جمله زیر مجموعه های آلفابت می توان به مواردی که در ادامه می آید اشاره کرد:

بخش لایف ساینس (Life Sciences) که بر روی محصولاتی مانند لنزهای چشمی حساس به گلوکز کار کرده است و مربوط به علوم زیستی می شود. بخش کالیکو (Calico) که عوامل موثر در افزایش عمر انسان را مطالعه می کند و در صورت عملی شدن این پروژه می تواند بر روی نسل بشر هم تاثیر بگذارد. ایکس لب (X Lab) هم که شناخته شده ترین پروژه ی آغازی ماشین های بدون سرنشین گوگل می باشد، هم اکنون زیر نظر آلفابت می باشد. نست (Nest) هم که در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شده است، بر روی توسعه ی پلت فرم های هوشمند کار می کند. سایدواک لبز (Sidewalk labs) هم بر روی بهینه کردن شهرهای مدرن تمرکز می کند.

این تغییرات به آلفابت این امکان را می دهد که بخش های مختلف را که به هم مرتبط نمی باشند بهتر مدیریت کنند.

همچنین آلفابت به عنوان یک نهاد عمومی جایگزین گوگل می شود و همه ی سهام گوگل به طور خودکار به همان تعداد از سهام آلفابت تبدیل می شود و گوگل کاملا به عنوان یک شرکت فرعی زیر نظر آلفابت به راه خود ادامه می دهد.

در همین حال، امور مالی گوگل هم در فصل چهارم امسال، به طور جداگانه از باقی کسب و کار آلفابت تامین می شود. سرمایه داران گوگل هم پس از شنیدن این اخبار خوشحالی خود را با افزایش ۶ درصدی سرمایه شان نشان دادند. گوگل هم چنین از سایت abc.xyz رونمایی کرد و با ارائه ی بخشی ویژه برای سرمایه گذاران، آنها را از دریافت سود آسوده خاطر کرد و اما معنی این کلمه ی طولانی چیست؟ از لحاظ تئوری، این کلمه شامل مجموعه ای از حروف است که به یکی از نوآوری های بشر دلالت دارد و به این نکته اشاره می کند که این تیم قادر به تمرکز بر روی پروژه های بلند پروازانه می باشد، در حالی که محصولات موجود را هم بهبود می دهد.

پیج و برین امیدوارند که هرکدام از شرکت های آلفابت بتوانند به طور مستقل اجرا شوند و نام تجاری منحصر به فرد خود را توسعه دهند.

به عنوان مثال یوتیوب، از نظر تئوری شروع به از بین بردن روابط و مشارکت های سنگینش با گوگل کرد – که شاید عدم نیاز به ثبت در گوگل پلاس اولین قدم در این مسیر بود – و هویت خودش را بیشتر به نمایش گذاشت. خریدهای بعدی شرکت – که شاید در اینجا بتوان به توییتر اشاره کرد – می تواند به حرکتش در این مسیر شتابی مضاعف دهد.

پیج و برین مدت زمان زیادی است که در فکر توسعه ی این شرکت بوده اند. رویداد آلفابت ریسک های زیادی را به دنبال دارد، اما این بار دیگر تاثیر منفی بر سایر جنبه های این شرکت نخواهد داشت.

پیج می گوید از این پس از G برای گوگل (G is for Google) استفاده می کنیم و اینکه چرا این تغییر نام نیاز است به این دلیل می باشد که گوگل به شدت مورد جستجو قرار می گیرد و این برای راحتی کار می باشد.

.

منبع: thenextweb


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر