coinex
راهنمای خرید تکراتو

اپل در طول فصل چهارم ۴۸.۰۴ میلیون آیفون می فروشد

اپل. اپل به تازگی گزارش مالی فصل چهارم از درامد خود را منتشر کرد، و این تعداد  که همه انتظارش را داشتند، ۴۸.۰۴ میلیون بود. در واقع این رقم تعداد واحد های آیفونی که این شرکت در این فصل فروخته است را نشان می دهد.

اپل به تازگی گزارش مالی فصل چهارم از درامد خود را منتشر کرد، و این تعداد  که همه انتظارش را داشتند، ۴۸.۰۴ میلیون بود. در واقع این رقم تعداد واحد های آیفونی که این شرکت در این فصل فروخته است را نشان می دهد. در حالی که ۳۹.۲۷ میلیون آیفون در همین دوره از سال گذشته فروخته شده، اما این رقم از ۴۸.۷۲ میلیون واحدی که وال استریت به دنبال آن بوده، پایین تر است. با این وجود ممکن است که حتی اپل از این رقم فراتر هم برود چرا که مدل های جدید اپل یعنی آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس در طول این دوره فقط در دو روز کاری فروخته شدند.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل گفت، ۳۰ درصد از خریداران اپل در سه ماهه ی گذشته کسانی بودند که از گوشی های اندرویدی به آی او اس تغییر موضع دادند. کوک می گوید این بالاترین میزان از کاربران اندرویدی است که در طول این دوره به آیفون سوئیچ کرده اند. این سه ماهه ی جاری می تواند برای اپل فصل دشواری باشد چرا که هدفش این است که رکورد ۷۴.۵ میلیون آیفونی که در طول سه ماهه ی اول سال گذشته به فروش رسیده را بزند. این شرکت اشاره می کند که دو سوم از کاربران آیفون هنوز هم از مدل های با صفحه نمایش کوچک ۴.۷ اینچی که سال گذشته با مدل آیفون ۶ ارائه شد، استفاده می کنند و بنا به همین آمار هم کوک پیش بینی کرده است که فروش آیفون در فصل حاضر حتی بیشتر از تعداد مسحور کننده ی سال گذشته هم خواهد بود.

آیفون در چین هم به خوبی عمل کرده است. برای سه ماهه ی چهارم مالی اپل باید گفت که فروش آیفون در چین، هنگ کنگ و تایوان با ۹۹ درصد افزایش سالانه همراه بوده است.

از سوی دیگر آیپد هم با فروش ۲۰ درصد کمتر، فصل دشواری داشته است. قرار بود که اپل، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی خود را اوایل ماه بعد منتشر کند، که با دیدن این وضعیت در مورد این موضوع با احتیاط بیشتری عمل خواهد کرد. به طور کلی، اپل گزارش کرده است که سود خالص ۱۱.۱۲ میلیارد دلار بوده که از ۸.۴۷ میلیارد دلار سال گذشته بیشتر است و در واقع ۳۱ درصد افزایش یافته است. سود هر سهم با وجود اینکه وال استریت ۱.۸۸ دلار براورد می کند، از ۱.۴۲ دلار به ۱.۹۶ دلار با ۳۸ درصد افزایش یافته است. این افزایش درصد بیشتر به دلیل برنامه ی بازخرید سهام اپل بود. درامد این فصل، ۵۱.۵۰ میلیارد دلار بود که از درامد ۴۲.۱۲ میلیارد دلاری سال گذشته، ۲۲ درصد بیشتر بوده است.

بعد از اینکه این گزارش منتشر شد، سهام اپل با ۱.۰۲ درصد رشد به ۱۱۵.۷۲ دلار افزایش یافت.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر