;
coinex

درمان سرطان با حمله حباب های نانو

درمان سرطان با حمله حباب های نانو

درمان سرطان آسان نیست، اما حمله به یک تومور در کبد یک فرآیند بسیار مشکل ساز می باشد که به طور معمول با عمل جراحی همراه است. یک تکنیک جدید رویکردی ارائه می دهد و با این حال که حالت تهاجمی کمتری دارد، با تکیه بر حباب های نانو می باشد و بسیار آهسته دارو را برای مبارزه با سرطان به داخل تومور حرکت می دهند، همچنین قادرند انتشار محموله ی خود را در زمان مناسب انجام دهند.
در توسعه این روش جدید، دانشمندان در دانشگاه ایلینویز به دنبال استفاده از یک داروی ضد سرطان مورد تایید به نام Targretin یا bexarotene می باشند. این دارو معمولا به صورت یک کپسول برای درمان لنفوم سلول T جلدی – یک نوع سرطان سیستم ایمنی بدن – استفاده می شود. البته به منظور مقابله مناسب با تومور های جامد، این دارو نیاز به طراحی مجدد دارد.

در طراحی جدید، حباب های کوچکی را در مقیاس نانو با Targretin در فرم پیش دارو، پر می کنند که این ترکیب تا زمان تحریک، غیر فعال باقی می ماند. این حباب ها در مدل داخلی بدن از کبد خوک با استفاده از سوند انعطاف پذیر، قرار داده می شوند، از طرفی در طول فرآیند درون سلولی، برای خارج کردن، فعال و آزاد کردن پیش دارو در داخل سلول های سرطانی استفاده شده در حباب های نانو، سونوگرافی انجام می شود.
راهنمای این تحقیق، دیپانجان پن می گوید: “استفاده از یک مدل سرطان خوکی برای غربالگری داروها که نادر هم می باشد، یک فرصت عالی برای مطالعه این تکنیک جدید درمانی در یک سیستم بالینی نزدیک تر به انسان، است.”

او در ادامه افزود: “بعلاوه، این مطالعه، منحصر به بررسی این سیستم در بخش اتمی، مولکولی، سلول بافتی و پس از آن سطح اندام می باشد. با دستیابی به این نتایج، گام بعدی می تواند آزمایش آنها روی انسان باشد.”
این تیم معتقد است، به عنوان ارائه یک جایگزین بالقوه برای عمل جراحی، این مکانیسم با انتشار بسیار خاص می تواند در درمان های دارویی دقیق تر که سلول های سالم را در معرض خطر قرار نمی دهند، موثر باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی،تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر