;
coinex

ارائه ی ایمیل امن با همکاری گوگل، مایکروسافت، یاهو، لینکدین و کامکست

شرکت های بزرگی چون گوگل، مایکروسافت، یاهو، لینکدین و کامکست برای ارائه ی ایمیل امن وارد همکاری شده اند.

شرکت های بزرگی چون گوگل، مایکروسافت، یاهو، لینکدین و کامکست برای ارائه ی ایمیل امن وارد همکاری شده اند.

در میان جنجال های به راه افتاده بین کمپانی اپل و اف بی آی(پلیس فدرال آمریکا)، نیروهای برخی از بزرگترین شرکت های بزرگ تکنولوژی به یکدیگر ملحق شده اند تا مکانیزم جدیدی برای ارائه ی ایمیل امن ایجاد دهند. این مکانیزم  SMTP STS نامیده شده است و حفظ اطلاعات کاربر در آن امن تر خواهد بود.

گوگل، مایکروسافت، یاهو، کامکست و لینکدین با همکاری هم طرحی به Engineering Task Force برای SMTP (پروتکل انتقال ایمیل ساده) و STS (امنیت انتقال) ارائه داده اند. سیستم مورد نظر آنها در راستای ارائه ی ایمیل امن ، دامنه ای را که یک کاربر برای ارسال ایمیل از آن استفاده می کند  را مورد بررسی قرار می دهد، تا مطمئن شود که از SMTP STS پشتیبانی می کند، همچنین معتبر و به روز بودن گواهی رمزگذاری را نیز بررسی می کند. اگر به هر دلیلی این مکانیسم هر گونه مشکلی را تشخیص دهد، اجازه نخواهد داد که ایمیل ارسال شود و به فرستنده نیز دلیل آن را گزارش می دهد.

طرح این پروپوزال بیان می کند که:” SMTP STS مکانیسمی است که ارائه دهندگان سرویس پست الکترونیکی را قادر می سازد تا توانایی خود را برای دریافت اتصالات TLS  امن، اعلام کنند و همچنین روش خاصی برای اعتبار سنجی گواهی ارائه دهد، تا درخواست ارسال سرورهای SMTP برای گزارش پیام هایی که می توانند به صورت امن تحویل داده شوند، انجام شود.”

ایمیل از دیرباز یکی از منابع اولیه ارتباطات دیجیتال بوده است، اما با ظهور برنامه های پیام رسانی فوری، برنامه های همکاری در محل کار و شبکه های اجتماعی، کم کم تسلط خود را در عرصه ارتباطات از دست داد. همیشه خوشایند است که می بینیم، شرکت هایی مانند گوگل و دیگران بر روی رمزنگاری ایمیل ها و در نتیجه ارائه ی ایمیل امن ، کار می کنند. خود گوگل نیز از روش رمزگذاری برای سرویس جیمیل استفاده می کند. این شرکت ماه گذشته با فلگ کردن آن دسته از ارائه دهندگان ایمیلی که از رمزگذاری امنیت لایه انتقال (TLS) استفاده نمی کردند، امنیت سرویس جیمیل خود را بالا برد. هدف اون این بود که از این طریق اطمینان حاصل کند که اتصال قبل از تبادل اطلاعات بین سرور و کلاینت امن است. ایمیل های فرستاده شده ای که از چنین خدمات پست الکترونیکی استفاده  می کنند، با یک آیکون شکسته ی قفل قرمز در گوشه بالا سمت راست پست الکترونیکی، فلگ می شوند.

علاوه بر این، جیمیل اطلاعات ایمیل هایی را که هویت آن ها  تأیید نمی شود، دریافت نخواهد کرد. این سرویس، به گیرنده در مورد ایمیل های بعدی که از منابع غیرمجاز می آیند، با نشان دادن یک علامت سوال به جای عکس نمایه مخاطب هشدار می دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gadgets


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر