;
coinex

معرفی Daydream در کنفرانس I/O گوگل 2016

 Daydream ، تجربه ی دست یافتنی واقعیت مجازی در گوشی های اندرویدی است.  گوگل بخشی از زمان رویداد کنفرانس I/O 2016 را به واقعیت مجازی اختصاص داد.

Daydream ، تجربه ی دست یافتنی واقعیت مجازی در گوشی های اندرویدی است.

گوگل بخشی از زمان رویداد کنفرانس I/O 2016 را به واقعیت مجازی اختصاص داد. این شرکت، به معرفی Daydream (رویای روز) پرداخت؛ این برنامه برای ایجاد تجربه ی فوق العاده ی واقعیت مجازی در موبایل بوده که در گوشی های هوشمند و هدست ها اجرا می شود. دی دریم در قالب هدست و کنترلر نیز طراحی و ساخته خواهد شد؛ اما گوشی های آماده ی دی دریم نیز توسط شرکت هایی مانند سامسونگ، اچ تی سی و شیائومی ساخته می شوند.

هدف  Daydream، ایجاد تجربه ی واقعیت مجازی با کیفیت در گوشی های اندرویدی است. بدین منظور، پشتیبانی قوی از واقعیت مجازی در اندروید N (که اواخر 2016 منتشر می شود) وجود خواهد داشت. این برنامه از اجرای واقعیت مجازی در سطح OS (سیستم عامل) برخوردار خواهد بود. همچنین، برای اجرای فوق العاده روان، به 20 میلی ثانیه زمان نیاز دارد. یک سیستم رابط واقعیت مجازی و راه انداز اپلیکیشن واقعیت مجازی نیز وجود خواهد داشت.

همانطور که در بالا اشاره شد، گوگل قصد دارد دستگاه های منبع را برای کنترلر ها و هدست های واقعیت مجازی نیز راه اندازی کند؛ این وسیله، پاییز امسال عرضه خواهد شد. گوگل برای ایجاد دستگاه واقعیت مجازی Daydream خود، به کمک سایر شرکا نیاز داشته و برای آن برنامه ریزی داشته است.

ناگفته نماند که گوگل پلی جدیدی برای فروشگاه واقعیت مجازی راه اندازی خواهد شد، بدین ترتیب کاربر به راحتی می تواند اپلیکیشن های مرتبط با واقعیت مجازی را پیدا کند. کمپانی گوگل برای ایجاد تجربه ی واقعیت مجازی با شرکت های زیادی همکاری می کند که از میان آنها می توان به نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، هولو و IMAX اشاره کرد. برخی از ناشران بازی ها نیز در این برنامه حضور خواهند داشت. اپلیکیشن های فیلم و عکس گوگل برای واقعیت مجازی آماده می شوند. یوتیوب نیز از پایه برای تجربه ی واقعیت مجازی تغییر داده می شود، جستجوی صوتی و صدای سه بعدی از جمله ی این تغییرات هستند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر