;
coinex

شباهت اتمسفر زمین به وضعیت خطرناک 4 میلیون سال قبل!

سطح غلظت گاز دی اکسید کربن در اتمسفر زمین به وضع وحشتناکی رسیده است.

سطح غلظت گاز دی اکسید کربن در اتمسفر زمین به وضع وحشتناکی رسیده است.

زمانیکه آیندگان به اوایل قرن 21 فکر می کنند، از سال 2016 به عنوان بدترین سال یاد خواهند کرد. از نقطه نظر آب و هوایی، سال 2016 گرمترین بهار را در ورقه های یخی گرین لند داشته است؛ موارد دیگری همچون ثبت 13 ماه به صورت پشت سر هم به عنوان گرم ترین ماه های سال؛ طوفان ال نینو قابل توجه و انقراض اولین پستاندار که در اثر گرمایش زمین به وجود آمده را می توان از جمله ی بدترین اتفاقات سال جاری دانست.

جدیدترین نقطه ی عطف و در عین حال وحشتناکی که اخیرا ثبت شده مربوط به سطح گاز دی اکسید کربن در قاره ی قطب جنوب است که برای اولین بار و بعد از 4 میلیون سال دوباره به وجود آمده و آن را به آخرین نقطه در سیاره ی زمین برای ثبت چنین غلظت حیرت انگیزی از این گاز گلخانه ای تبدیل کرده است.

رصدخانه ی قطب جنوب، غلظت گاز دی اکسید کربن موجود در اتمسفر زمین را در 23 می، به اندازه ی 400 بخش در هر میلیون به ثبت رسانده است. آخرین باری که سطح گاز دی اکسید کربن به این مرحله رسید، انسان مدرن هوشمند اصلا وجود نداشت. متخصص اقلیم شناسی، پیتر تنز به Scientific American گفت: “افزایش گاز دی اکسید کربن در همه جا اتفاق می افتد، حتی اگر کیلومترها با زندگی شهری فاصله داشته باشید.”

در دوره ی پلیوسن، آب و هوا گرم تر و مرطوب تر بود. دمای هر دو قطب، 18 درجه ی فارنهایت از دمای امروزی بالاتر و سرزمین های شمالی، برخلاف سرزمین های بی حاصل یخ زده ای که امروزه می شناسیم، کاملا از جنگل های انبوه پوشیده شده بود. دمای سایر نقاط کره ی زمین، 5 درجه (یا بیشتر) از میانگین دمای امروزی بیشتر و سطح آب دریاها، 16 تا 131 پا بیشتر از سطح دریاهای حال حاضر بود.

رسیدن به این سطوح در سال های 2100 یا 2200، برای 44 درصد از ساکنین زمین که در نزدیکی دریاها زندگی می کنند، فاجعه آمیز خواهد بود. و از همه بدتر اینکه، بنا بر پیش بینی ناسا، سطح گاز کربن دی اکسید کربن با نوسانات اندکی روبرو خواهد بود، اما انتظار می رود که تا سال 2040، غلظت این گاز به 450 بخش در هر میلیون برسد.

در این صورت، بازگشت به ریشه های بشریت به یک چشم انداز مرگ آور تبدیل خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر