;
coinex

ترکیب واقعیت افزوده و مجازی با هدست های جدید گوگل

بنا بر شایعات جدید، کمپانی گوگل در حال تلاش برای ساخت هدست هایی است که واقعیت افزوده و مجازی را با هم ترکیب می کند.

بنا بر شایعات جدید، کمپانی گوگل در حال تلاش برای ساخت هدست هایی است که واقعیت افزوده و مجازی را با هم ترکیب می کند.

علیرغم اخبار چند روز گذشته مبنی بر کنسل شدن برنامه ی ساخت هدست های مستقل گوگل، به نظر می رسد که گوگل در حال ساخت هدست مستقل رده بالای دیگری است که قابلیت های واقعیت افزوده و مجازی را با هم ترکیب می کند.

بنابر منابع معتبری که با وبسایت انگجت گفتگو کرده اند، کمپانی گوگل در حال تلاش برای ساخت هدست های پیچیده ای است که به صورت مستقل از گوشی هوشمند و کامپیوتر عمل کرده و به این دستگاه ها نیاز نخواهد داشت. به گزارش انگجت، این هدست ها از صفحه نمایش برخوردار خواهند بود، با اینحال وابستگی آنها به واقعیت افزوده بیشتر است. هنوز اطلاعات زیادی درباره ی این دستگاه در دست نیست؛ اما بنابر شواهد موجود، شباهت این دستگاه به هولولنز مایکروسافت بیشتر خواهد بود تا آکیولس ریفت. به گزارش Recode، دستگاه اصلی با هدف رقابت با دستگاه های واقعیت مجازی مستقل و مخصوص بازی (آکیولس ریفت و اچ تی سی وایو) برنامه ریزی شده بود، اما به خاطر داشته باشید که این کمپانی پروژه های سخت افزاری دیگری را در ذهن پرورش داده است.

گوگل در حل حاضر تلاش می کند تا برنامه های بلند پروازانه ی خود را در زمینه ی واقعیت مجازی، عملی کند. این کمپانی اوایل امسال از پروژه دی دریم رونمایی کرد؛ پلت فرم اندرویدی واقعیت مجازی که بر موفقیت گوگل کاردبورد بنا شده است. اما به گزارش انگجت، برنامه ی دراز مدت کمپانی گوگل از تجربه ی اندرویدی فراتر خواهد رفت تا سخت افزار های قابل توجهی را در این پروژه بگنجاند.

این اولین بار نیست که گوگل در زمینه ی واقعیت افزوده فعالیت می کند؛ برای مثال می توان به پشتیبانی از Magic Leap، شرکتی که تکنولوژی واقعیت مخلوط را ایجاد کرده اشاره کرد. با توجه به موفقیت بازی پوکمون گو در چند هفته ی اخیر، باور اینکه مردم به آینده ای با واقعیت افزوده گرایش دارند، آسان تر شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر