;
coinex

ارزش بازار نینتندو از سونی پیشی گرفت

ارزش بازار نینتندو از سونی پیشی گرفتبه لطف موجی که بازی پوکمن گو در سراسر جهان به راه انداخته است، ارزش بازار نینتندو افزایش یافت و این شرکت توانست سونی را پشت سر گذارد.

پوکمن همیشه یکی از محبوب ترین فرانچایز  های نینتندو بوده است. (فرانچایز یا همان حق انحصاری، امتیازی است که گیرنده ی آن در ازای پرداخت مبلغ و درصدی از در آمد ناخالص،حق استفاده از نام تجاری و تبلیغات فرانچایز دهنده را برای مدت محدود و جهت ارائه کالا یا خدمات و توزیع محصولات مربوطه، در اختیار خواهد داشت). ولی بازی جدید پوکمن گو تاثیر بسیار مثبتی بر روی نینتندو داشته است. در واقع با توجه به آمار اخیر، به نظر می رسد که این بازی به قدری محبوب شده است که به واسطه ی آن ارزش بازار نینتندو از سونی پیشی گرفت.

همانطور که در نمودار بالا می بینید، سونی همواره بالاتر از نینتندو بوده است. هر دو شرکت تجربه افزایش و کاهش سهم بازار را داشته اند ولی همیشه سونی بالاتر بوده است. با این حال در چند هفته ی گذشته، شاهد افزایش ارزش بازار نینتندو بوده ایم به طوری که این شرکت سونی را پشت سر گذاشته است.

این پیش رفت به لطف بازی پوکمن گو است که باعث افزایش بیش از 86 درصدی ارزش بازار نینتندو شده و میلیاردها دلار به آن افزوده است. همچنین بازی پوکمن گو موفق به شکستن سهام ژاپن شده و علاوه بر ارزش بازار نینتندو ارزش سهام دیگر کسب و کار های غیر مرتبط مانند مک دونالد را نیز بالا برده است.

تنها سوالی که مطرح می شود این است که آیا این رشد می تواند پایدار باشد. در گذشته دیده ایم که بالارفتن ارزش شرکت ها به واسطه ی اعتیاد به یک موج هیجانی، مدت کوتاهی دوام داشته و با سقوط مواجه می شد. با این حال پوکمن گو در حال گسترش در کشور های مختلف است و انتظار می رود که این رشد مدتی ادامه داشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر