;
coinex

خالکوبی موقت به عنوان یک پوشیدنی هوشمند

خالکوبی موقت به عنوان یک پوشیدنی هوشمندگروهی از دانشجویان دکترای دانشگاه MIT و محققان آزمایشگاهی مایکروسافت پوشیدنی هوشمندی مانند خال کوبی ایجاد کرده اند که می تواند به تاچ پد لمسی بدل شود و از راه دور گوشی های هوشمند را کنترل کنند و یا به وسیله ی آن با استفاده از NFC به اشتراک گذاری داده  پرداخت.

این تکنولوژی که در وب سایت دانشگاه MIT توصیف می شود و در یک سمپوزیوم پوشیدنی در ماه آینده ارائه می شود DuoSkin نام دارد. محققان می گویند شما می توانید با استفاده از هر نرم افزار طراحی گرافیکی یک مدار طراحی کنید، تمبر خال کوبی را در برگه ای از طلا (یک رسانای برق) دراورید و سپس سایر سایر مواد را بکار برده و یک خالکوبی تعاملی ایجاد کنید.

این مقاله سه مورد استفاده کلیدی را برای این خال کوبی بیان کرده است: می توانید از آن برای تبدیل پوست به تاچ پد لمسی استفاده کنید، همچنین آن را طوری طراحی کنید که بر اساس دما تغییر رنگ دهد و یا از آن اطلاعات واکشی کنید.

این اولین بار نیست که محققان تلاش کرده اند تا اپیدرم پوست را به یک نمایشگر لمسی تبدیل کنند. در سال 2010 نیز دانشجویی با همکاری محققان مایکروسافت، چیزی به نام Skinput ایجاد کرد که برای مچ و یا پشت دست طراحی شده بود.

ساخت دستگاهی که به عنوان یک رابط کاربری برای پوست باشد، پروژه ی گرانی محسوب می شود، در حال کی این خالکوبی می تواند مانند یک خالکوبی موقت و معمول استفاده شود. می توانید آن را بر روی پوشت قرار دهید، با یک پارچه مرطوب آن را نم دار کرده، سپس کاغذ تتو را جدا کنید. شاید در آینده بتوان به همین آسانی ابزار پوشیدنی را بر روی چشم قرار داد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر