;
coinex

بازی سوپر ماریو ران رتبه اول خود در جدول پرفروش ترین ها را از دست داده است!

سوپر ماریو ران
سوپر ماریو ران رتبه اول خود در جدول پرفروش ترین ها از دست داده است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

شرکت بازی سازی بزرگ نینتندو اخیرا بازی جدید خود را با نام سوپر ماریو ران برای دستگاه های آی او اس بر روی اپ استور اپل قرار داد. این بازی پس از انتشار با استقبال بی نظیر کاربران مواجه شد به طوری که در مدت کوتاهی توانست پرفروش ترین برنامه اپ استور در کشور امریکا شود. این مسئله در کشورهای مختلف دیگری نیز تکرار شد؛ چرا که طرفداران بازی های نوستالژیک سوپر ماریو مشتاق بودند تا بتوانند هرچه سریع تر این بازی را بر روی گوشی های هوشمند خود اجرا کنند.

اما به نظر می رسد که در حال حاضر شور و اشتیاق کاربران برای دانلود این بازی فروکش کرده باشد؛ چرا که در حال حاضر بازی موبایلی سوپر ماریو ران رتبه اول خود را در جدول پرفروش کشور های مختلف از دست داده است.

از عواملی که می توان کاهش چشمگیر تعداد دانلود این بازی را با آن مرتبط دانست  قیمت به نسبت زیاد این بازی است. با اینکه این بازی به صورت رایگان برای دانلود در اپ استور اپل قرار گرفته است و کاربر می تواند مراحل اولیه آن را به صورت رایگان اجرا کند؛ اما برای دسترسی کامل به تمامی مراحل و امکانات این بازی لازم است که مبلغ 9.99 دلار را پرداخت کرد. تا دو هفته قبل این بازی در جدول بازی های رایگان 138 کشور مختلف در رتبه نخست قرار داشت، در حالی که هم اکنون تعداد این کشورها به تنها 68 کشور کاهش یافته است.

این نکته برای همگان واضح و آشکار است که قیمت گذاری معقول برنامه ها و بازی ها می تواند نقش پررنگی در تعداد دانلود و موفقیت آنها داشته باشد. بعضی از تحلیلگران معتقدند که بازی Super Mario Run می توانست با قیمت پایین تر، بهتر ظاهر شود و نظر خریداران بیشتری را به خود جلب کند.

طبق آنچه apptopia در این رابطه منتشر کرده است، تنها 1 الی 2 درصد از کاربرانی که این بازی را به صورت رایگان دانلود کرده اند، مایل هستند که با پرداخت قیمت 9.99 دلار این بازی را خریداری کنند. تحلیلگران apptopia ادعا کرده اند که اگر قیمت این بازی به 2 دلار کاهش یابد، درصد خریداران آن از 2 درصد به 10 درصد افزایش می یابد.

بیایید با یک مثال این مسئله را از زوایای دیگری بررسی کنیم. اگر شرکت نینتدو در این ماه نیز قیمت بازی خود را بر روی 9.99 دلار نگه دارد، از طریق فروش این بازی خواهد توانست 30 میلیون دلار درآمد کسب کند. حال آنکه اگر این قیمت به 2 دلار کاهش یابد، در واقع درآمد ماهیانه این شرکت با 20 میلیون دلار افزایش به عدد 30 میلیون دلار خواهد رسید؛ اما با این حال به نظر می رسد که این شرکت با این تحلیل ها هم ترغیب نخواهد شد که قیمت بازی خود را کاهش دهد.

در اینجا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در حال حاضر این بازی به طور رسمی فقط براس گوشی های آی او اس و در اپ استور اپل موجود خواهد بود. اگر بازی سوپر ماریو ران را دانلود و بازی کرده اید، تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر