coinex
راهنمای خرید تکراتو

اپلیکشین Waze به دستور مقامات قضایی از کافه بازار حذف شد؛ واقعیت چیست؟!

نرم افزار مسیریابی Waze به دوستور مقامات قضایی از کافه بازار حذف شده است و در آن اختلالاتی به وجود آمده است. در ادامه به دلیل مشکلات Waze می‌پردازیم.
روز گذشته مطابق با دستور مقامات قضایی کشور جمهوری اسلامی ایران، اپلیکیشن مسیریابی Waze از مارکت اندرویدی اول ایران، کافه بازار برداشته شده است و اختلال شدیدی در عملکرد این نرم افزار کاربردی به وجود آمده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا به این موضوع بیشتر نگاهی داشته باشیم.

اپلیکیشن بسیار کاربردی Waze یکی از محبوبترین و برترین نرم افزارهای مخصوص رانندگان در سراسر جهان است که با استفاده از آن می‌توان رانندگی خوبی را تجربه کرد. این نرم افزار امکاناتی از جمله نمایش لحظه‌ای ترافیک، نمایش بهترین مسیر برای رسیدن از مبدا به مقصد و نمایش دوربین‌های پلیس و … را دارد و کاربران در آن اطلاعاتی از جمله میزان ترافیک در یک مسیر، ایستادن پلیس و تصادف را گزارش می‌کنند تا دیگر کاربران Waze بتوانند با توجه به آن رانندگی کنند.

نرم افزار مسیریابی Waze به دوستور مقامات قضایی از کافه بازار حذف شده است و در آن اختلالاتی به وجود آمده است. در ادامه به دلیل مشکلات Waze می‌پردازیم.

روز گذشته اپلیکیشن Waze از مارکت اندرویدی اول ایران، کافه بازار به صورت رسمی حذف شد و پیامی مبنی بر “این برنامه به دستور مقام قضایی، از حالت انتشار خارج شده است” نمایش داده شد که باعث شد شایعات در میان کاربران ایرانی در این رابطه افزایش یابند.

طبق پیگری خبرنگار سایت تکرا، اپلیکشین مسیریابی Waze در ISP شرکت ایرانسل  (اپراتور دوم ایران) نیز با اختلال رو برو شده است تا حدی که رانندگان اسنپ و تپ سی از لحاظ مسیریابی در سطح شهر تهران کاملا فلج شده‌اند و تنها راه حل آن‌ها اپلیکیشن گوگل مپ است. گفتنی است که برخی رانندگان اسنپ و تپ سی با سیم کارت‌های همراه اول و رایتل در گفتگو با خبرنگار سایت تکرا اعلام کرده‌‎اند که تا به امروز مشکلی در استفاده از این اپ نداشته‌اند و همچنان این اپ بدون هیچگونه محدودیتی در حال اجرا است.

هنوز جرئیاتی از این ماجرا منتشر نشده است؛ اما اگر بخواهیم سه فرضیه را برای این مسئله داشته باشیم باید به ترتیب از اسرائیلی بودن نرم افزار Waze، نمایش اطلاعات ترافیکی کشور و ایجاد محدودیت برای رانندگان و کسب و کار اسنپ و تپ سی یاد کنیم.

اپلیکشین Waze؛ ساخت اسرائیل

نرم افزار مسیریابی Waze به دوستور مقامات قضایی از کافه بازار حذف شده است و در آن اختلالاتی به وجود آمده است. در ادامه به دلیل مشکلات Waze می‌پردازیم.

طبق استناد به ویکی پدیا، کمپانی سرشناس Waze در سال 2009 میلادی فعالیت خود را در سرزمین‌های اشغالی قدس آغاز کرده است؛ اما در سال 2013 میلادی، این اپلیکیشن با مبلغ 1.1 میلیارد دلار توسط غول نرم افزاری دنیا، گوگل خریداری شده است و تا به امروز تحت مدیریت شرکت آمریکایی گوگل بوده است.

منشا اسرائیلی اپلیکشین Waze یکی از مهمترین نکاتی است که می‎‌توان برای حذف آن از کافه بازار و اختلال در این سیستم مسیریابی اشاره داشت؛ اما باید گفت که این نرم افزار که دیگر اسرائیلی نیست و در اختیار کمپانی معروف گوگل است؛ پس مقامات قضایی در صورت توجه بیشتر باید این مسئله را در نظر داشته باشند و نرم افزار Waze را به حالت عادی بازگردانند.

نمایش اطلاعات ترافیکی کشور

نرم افزار مسیریابی Waze به دوستور مقامات قضایی از کافه بازار حذف شده است و در آن اختلالاتی به وجود آمده است. در ادامه به دلیل مشکلات Waze می‌پردازیم.

یکی از شایعات و حرف‌هایی که در رابطه با مشکلات پیش آمده برای اپلیکشین مسیریابی و کاربردی Waze گفته می‌شود، مسئله سرقت اطلاعات ترافیکی کشور، نشان دادن ترافیک و نشان دادن دوربین‌های پلیس در سطح شهر و جاده‌ها باید اشاره داشت.

این مسئله شاید در نگاه کاربران مهم نباشد؛ اما باید بگوییم که مسیریابی درست به معنای برخورد با ترافیک کمتر و مصرف سوخت پایین‎تر و در نتیجه درآمد کمتر برای کشور است و همچنین نشان دادن اخطارهای راهور همچون نزدیک شدن به دوربین، پلیس راهنمایی و رانندگی و … باعث کمتر شدن جریمه‌های رانندگی و در نتیجه کاهش درآمد دولت می‌شود.

ایجاد محدودیت برای رانندگان و کسب و کار اسنپ و تپ سی

نرم افزار مسیریابی Waze به دوستور مقامات قضایی از کافه بازار حذف شده است و در آن اختلالاتی به وجود آمده است. در ادامه به دلیل مشکلات Waze می‌پردازیم.

همانطور که قبلا در سایت تکرا به مسائل مربوط به شرکت‌‎های اسنپ و تپ سی پرداخته‌ایم، مجددا حذف و اختلال در اپلیکیشن Waze باعث شده است تا کیفیت خدمت رسانی در شرکت‌های اسنپ و تپ سی کاهش یابد و رانندگان در زمینه مسیریابی نتوانند به درستی عمل کنند که درنتیجه باعث ایجاد مشکل بزرگی در این شرکت‌های درخواست آنلاین تاکسی شده است و امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

در هر صورت امیدواریم به زودی پس از بررسی‌های بیشتر مقامات قضایی گزارشی شفاف از وضعیت این اپلیکیشن کاربردی و محبوب در کشورمان منتشر شود تا دلیل و یا دلایل این حذف و اختلال آشکار شود. همچنین امیدوار هستیم تا جایگزین یا جایگزین‌های خارجی و یا بومی با امکانات اپلیکیشن Waze توسط کافه بازار به مردم پیشنهاد شود تا رانندگان شخصی یا حتی رانندگان سیستم اسنپ و تپ سی بتوانند از آن استفاده کنند.

نظر شما در مورد دستور مقامات قضایی کشور در رابطه با اپلیکیشن مسیریابی Waze چیست؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (52 نظر)

    عصر حجر دوباره داره تکرار میشه با این مسولین بی لیاقتتت
    واقعا واقعا شرم برکسانی که چشم دیدن آسایش و راحتی مردمان ایران رو ندارند اینها که دم از اسلام میزنند از نفرین مردم و عقوبت الهی نمیترسن که اینهمه بی خیر و برکت ودزد هستند؟!

    پاسخ

    من راننده اسنپ هستم ازوقتی waze فیلترشده دچارمشکل عظیم بامسافرام شدم ?
    برنامه waze حتی اگه اشتباه هم میرفتیم مسیر جایگزین میداد اماگوگل مپ?

    پاسخ

    چون اسایش و راحتی برای مردم داشت و سود برای اقایان نداشت جلوش گرفته شد
    اگر میگفتند این برنامه ماهانه فلان تومن به حساب دولت بریزید اونوقت خوب بوددد و عالی

    پاسخ

    این ها که اینقدر نگران جاسوسی بودن نرم افزارها هستند چرا تلگرام رو فیلتر نمی کنند اینکه از Waze بدتر هست چون برای مسولان ابزار انتخاباتی هست واقعا برای اقای واعظی متاسفم

    پاسخ

    واقعا برنامه ی فوق العاده ای که هیچ جایگزینی نداره چه خارجی چه ایرانی
    از هر نظر عالیه
    مسیریابیش
    کنترل ترافیک
    مصرف سوخت
    از یه کوچه پس کوچه هایی میبرد که 100سال دیگه من راننده نمیتونستم برم

    پاسخ

    خیلی هم از تجهیزات پزشکی هم در ابتدا توسط اسرائیل درست شده آیا مسئولین خانواده های خود را با این تجهیزات درمان نمی کنند ؟؟ پس گوگل و اندروید و اپل هم تحریم کنید برگردیم تو غار – مسئولین با ماشین های ساخت کشور هایی تردد می کنند که سهامداران عمده اسرائیلی داره ! این نرم افزار خوب در مالکیت گوگل هستش و در حال حاضر هیچ ربطی به اسرائیل نداره

    پاسخ

    تا کی می خواین ظلم کنید خدا به وسیله همین
    مردم خونه ظلمتون رو خراب کنه. آمین

    پاسخ

    ایشالا همه باهم متحد بشیم و با ف.ی.ل.ت.ر شکن از ویز استفاده کنیم تا ترافیک رو هم مثل سابق دقیق نشون بده. خدا به داد مردم و امثال من و شما دوستان عزیز برسه از دست این نامردا که نمیذارن یه آب خوش تز گلوی کسی بره پایین

    پاسخ

    اقا چه اشکال داره بذار فیلتر کنن.
    ما که هر گندی زدیم یه اسم ملی گذاشتیم اولش دادیم به خورد ملت مثه چئ؟
    مثه ایمیل ملی سیستم عامل ملی اهان اینترنت ملی و…..

    حالا ایشالا مسولان یه فضاحتی به اسم جی پی اس ملی میدن به خورد ملت جای ویز رو میگیره!!!
    مسوولانی که نهایت کار فرهنگیشون ترجمه اسم محصولات خارجیه ازشون توقعی نمیشه داشت

    پاسخ

    سلام بجای اینکه اشتغال زایی کنند اشتغال زدایی میکنند
    دولت به فکر درآمد و آسایش مردم باشد بهتر است
    حالا گذشته ازین حرفها یک بار هم برنامه آمریکایی به درد مردم خورد تا از لحاظ ترافیکی
    هم به مردم هم به پلیس راهور کمک کنه
    اگه منبع درامد دولت بخواهد از جریمه کردن مرم تامین شود پس وا اصفا…..
    لطفا مسئولین رو فیلتر کردن دقت نظر هم داشته باشند بد نیست

    پاسخ

    همواره توی این کشور مردم را ب سمت دور زدن قوانین میبرن بنظرتون پیدا کردن یه نرم افزار دور زدن تحریم خیلی سخته؟ که حالا کسی نتونه از ویز استفاده کنه. واقعا ویز بسیار هوشمندانه به دور زدن ترافیک و کمتر شدن تلف شدن وقت و مصرف من خیلی کمک کرده .

    پاسخ

    من با وی پی ان وصل میشم تقریبا ترافیکش بروزه هنوز

    پاسخ

    حسین آقا خطر پول هایییه که دارن از جیب منو شما میبرن ساده نباش خطر جیب منو شماست که خالیه خالیه وضمنا خدا پدر سازنده اسنپ رو بیامرزه که این همه اشتغال زایی به وجود آورده به نظر من بین ادیسون وسازنده اسنپ هیچ فرقی نداره جوفتشون هم به فکر آسایش مردم بودن

    پاسخ

    قابل توجه رانندگان اسنپ شما میتوانید از ف.ی.ل.ت. ر شکن hotstop shield یا vpn استفاده کنید وفیلتر wase را به راحتی دور بزنید
    موفق باشید وسالی پراز سلامتی وپر از پول برای شما ومدیر سایت خواستارم سال نو مبارک

    پاسخ

    اطلاعات مکان واطلاعات مسیر واطلاعات مرتبط با تلفن افراد ومسیر حرکت انها در بانک اطلاعاتی اسنپ واپراتور موبایل و …وجود دارد با یک پردازش ساده میتوان مسیر ومکان دقیق مسافران را تشخیص داد لذا از نظر امنیتی بسیار خطرناک است
    البته باید از مسیر یابهای مطمئن استفاده نمود بسیاری از کشورها اجازه استفاده از مسیر یاب ویز را بعلت امنیتی نمیدهند

    پاسخ

    احتمال داره عباس غفاری هم به گوگل پلی هم به رژیم گفته فیلترش کنید

    پاسخ

    برای این برنامه هیچ چیز بجز منفعت نمیشه متصور شد کم شدن ترافیک کم شدن مصرف سوخت کمک به کسب و کار جدید تاکسیهای اینترنتی واقعا دیگه دارن جلو نفس کشیدن مردم وامیستن اگر شرکت اسرایلی نوشتتش فعلا که گوگل خریدش به نظرم برق کل ایرانو قطع کنید خیال همه راحت شه برگردیم به عصر کاهنان معبد آمون از تهاجم فرهنگی هم در امانیم فقط کاهنا مخ مردمو بخورن.

    پاسخ

    این گونه خدمات در سطحه عام مجانی هست ولی در سطحه تجاری ویز انتظاره درامد قطعا داره مثلا مسیریابیه کامیونهای ترکیه که در ایران و تهران تردد میکنند از ویز انجام میشه در حالیکه در نسخه مجانی تنظیماته تریلی و کامیون نداره

    پاسخ

    حدوده دو هفته پیش گوگل پلی دانلوده این برنامه رو برای ایران از دسترس خارج کرد من احتمال میدم از جانبه خوده ویز فیلتر شده

    پاسخ

    نخیربرادرمن بخاطراینکه ویز کاسبی پلیس راهور رو آجرکرده بود و تمامی دوربینها و مکان پلیس رو نشان میدادوبخاطرهمین فیلترش کردن.

    پاسخ

    خدا لعنت کنه کسی که به اسم دین و اسلام هر بلایی سر این مردم میارن، خدا ازتون نگذره

    پاسخ

    فقط برای اذیت کردن مردم،کلا با رفاه مردم مشکل دارن،کاش مقام مثلا محترم قضایی وقتشو بیشتر صرف مبارزه با اختلاس و فسادهای بیشمار میکرد

    پاسخ

    هیچ نهادی تا امروز نتونسته در این حجم اشتغال زایی کنه ، حالا که اسنپ و تپسی تونستن این کار خیر رو انجام بدن ، خوب مسلما خار بزرگی به چشم دشمنان داخلی مردم فرو کردن .
    با این حال فکر میکنید این دشمنان ذی نفوذ نباید سنگ در کار این شرکتها بندازن ؟
    بهتر که نگاه کنیم میبینیم که این بی…..ا از بیکاری مردم بیشتر نفع میبرن وگرنه این همه سنگ اندازی چه معنی داره ،
    امام زمان میاد ، گردن زدن این منافقین دیدنیه

    پاسخ

    اگر مشارکت ویزرهای vpn دار زیاد باشه میشه این نقص رو تا حد زیادی جبران کرد.

    پاسخ

    خواهشا همه افراد با وی پی ان و فیل؟، شکن استفاده کنند تا بدونند جلوی پیشرفت و آسایش یک ملت رو بالاجبار برای منافع شخصی نگیرند و برنامه مثل قبل کاراکد باشه،.
    فیلتر کردن این برنامه کاربردی و بسیار عالی و خوب، مصداق واقعی ظلم در حق مردم و راننده های کشور به خصوص در شهرهای بزرگ و بی اهمیتی به وقت افراد هست.

    پاسخ

    با vpn کار میکنه….

    پاسخ

    سلام دوست عزیز با وی پی ان کار کنه چ فایده ای داره . اینجوری میشه ی عده خاص استفاده میکنن . تقریبا شبیه افلاینه . دیگه ریپورت ترافیک نداریم ب اندازه کافی . چ تضمینیه در کل سطح شهر ویزر با وی پی ان باشه ک ترافیک ریپورت کرده باشه

    پاسخ

    راننده های توی شهر فلج شدن,فقط همین…. .

    از امروز لذت ترافیک رو تجربه میکنیم

    پاسخ

    واقعا فقط دنبال این هستند که چه چیزی باعث آسایش مردم میشه سریعا فیلتر کنن ایشالا خدا بسرشون بیاره،

    پاسخ

    سلام.من راننده تپسی هستم.قبلا توکارخونه کار میکردم تعطیل شد.حالا یه ماهه با تپسی کارمیکنم فقط با waze میشه کار کرد.خدا ازشون نگزه که اینقدر زندگی رو به ما سخت کردن

    پاسخ

    نرم افزاری که موجب آسایش مردم می شد فیلتر شد.

    پاسخ

    به نظر من آب راهم برای ما فیلتر کنن . تو را خدا به فکر اسایش مردم باشید . مگه این نرم افزار چه مشکلی دارد . با این کارا
    بدتر مردم از دین و دولت دلزده میشوند خواهشند به این موضوعات هم بیشتر فکر کنی. ممنونم…

    پاسخ

    از فیلتر شکن lantern ستفاده کنید هم سبکه هم راحت.

    پاسخ

    به نظر من اینطور ذره ذره فیلتر کردن اشتباهه٬ کلا از بیخ همه چیو فیلتر کنن فقط بمونه پیوندها دیگه…

    پاسخ

    درود بر شما

    پاسخ

    بابا ما مگه چیزی بدون فیلتر هم داریم
    البته فکر کنم تنها چیزی که فیلتر نیست اختلاص و دزدی هست

    پاسخ

    عالی بود آقا مهدی

    پاسخ