;
coinex

رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو.اس و اولین حضور دو دانشگاه ایرانی

رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو.اس و اولین حضور دو دانشگاه ایرانیبه گفته سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، نتایج رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو.اس سال 2018 منتشر شده است.

وی اعلام نمود که دو دانشگاه ایرانی صنعتی شریف و تهران توانسته‌اند برای اولین بار در جمع 494 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند و رتبه‌هایی در بازه 500-301 را کسب نمایند.

بررسی نظام‌ رتبه‌بندی بین‌المللی کیو.اس

دکتر محمدجواد دهقانی، نظام‌ رتبه‌بندی بین‌المللی کیو.اس را به عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی تعریف نمود که می‌تواند دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی ‌کند.

وی ادامه داد که روش‌شناسی رتبه بندی از استخدام فارغ التحصیلان کیو.اس، بر اساس 5 شاخص انجام می‌گیرد؛ وزن 30 درصد برای نظرسنجی کارفرمایان، وزن 25 درصد برای خروجی فارغ التحصیلان، وزن 25 درصد برای مشارکت کارفرمایان با اعضای هیات علمی، وزن 10 درصد برای مشارکت کارفرما-دانشجو و وزن 10 درصد برای نسبت استخدام فارغ‌التحصیلان صورت می‌گیرد.

به گفته دکترمحمدجواد دهقانی، در رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو.اس مشخص می‌گردد که کدام دانشگاه‌ها جهت تامین شغل، بیشترین کمک را به فارغ‌التحصیلان خود ارائه می‌دهد.

سرپرست ISC در ادامه اعلام نمود که امسال دومین بار بود که پایگاه رتبه‌بندی کیو.اس این ارزیابی را در سطح دنیا منتشر کرده است. وی ادامه داد که در سال اول 300 دانشگاه در سطح دنیا ارزیابی شدند که این تعداد در سال 2018 به تعداد 494 دانشگاه رسید.

به گفته وی تعداد 494 دانشگاه در سال 2018 مربوط به 65 کشور جهان هستند و مشخص است که با افزایش این تعداد  دانشگاه‌های بیشتری توانسته‌اند در این ارزیابی قرار گیرند.

دانشگاه‌های برتر جهان در رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو.اس

به گفته دکترمحمدجواد دهقانی، سه دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس و دانشگاه هاروارد به ترتیب دانشگاه‌های برتر جهان در رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو.اس معرفی شده‌اند.

دکتر دهقانی ادامه داد که دانشگاه‌های تسینگوآ، توکیو و هنگ‌کنگ، به عنوان سه دانشگاه برتر قاره آسیا معرفی شده‌اند. سه دانشگاه تسینگوآ، توکیو و هنگ‌کنگ، به ترتیب در جایگاه‌های 10، 14 و 20 جهان قرار دارند.

دهقانی اعلام نمود که در سال گذشته دانشگاه تسینگوآی چین رتبه 3 جهان و اول آسیا را داشته؛ اما امسال دچار افت جایگاه در سطح جهان شده است. دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران نیز امسال توانستند در آسیا موفق به کسب رتبه در بازه 117-64 شوند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر