;
coinex

سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک) رونمایی شد!

سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک)، با حضور دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور، همزمان با دهه فجر سال جاری رونمایی شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، هدف از رونمایی از  سامانه پایش اطلاعات کشور ، ایجاد داشبوردی مرکزی برای دیده‌بانی شاخص‌های کلیدی در تمام بخش‌ها، بخصوص در بخش‌های اقتصادی بوده است. همچنین از دیگر دلایل مهم راه اندازی سامانه پاک، می‌توان به رصد فضای کسب ‌و کار در کشور در راستای خدمات‌رسانی به مردم و همچنین مدیریت حوزه‌های خرد و کلان بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، اشاره نمود.

آغاز پیاده سازی سامانه پایش اطلاعات کشور

پیاده‌سازی سامانه پایش اطلاعات کشور ، از ابتدای سال جاری آغاز شد و زیرساخت‌های فنی و حقوقی آن نیز آماده شدند. از جمله اهداف مهم پیاده سازی سامانه پایش اطلاعات کشور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • ارائه نمودن اطلاعاتی صحیح، شفاف و بروز برای نهادهای حاکمیتی کشور
  • نهادینه کردن برنامه‌ریزی و تصمیم گیری صحیح بر اساس اطلاعات این داشبورد
  • شفافیت اطلاعاتی از طریق ارائه تصویر واقع گرایانه از عملکرد زیر مجموعه‌های دولت
  • بسترسازی تبادل اطلاعات مدیریتی بین دستگاه‌های اجرایی و فراهم شده
  • امکان تجمیع اطلاعات و داده‌های بخش‌های مختلف

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح سامانه پایش اطلاعات کشور ، بر دقت عمل و سرعت در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به درخواست‌ها از طریق این سامانه تاکید نمود و ادامه داد که مسئولین حوزه ریاستی در این راستا لازم است تا تعامل و هماهنگی نزدیک‌تری با هم داشته باشند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد رونمایی از سامانه پایش اطلاعات کشور اعلام نمود که لازم است تا مسئولین حوزه ریاستی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف، به عنوان موتور محرکه زیرمجموعه‌های خود، جلسات منظمی را برگزار کنند و با همفکری مستمر شتاب و سرعت بیشتری در انجام امور داشته باشند.

تلاش برای ارتقاء روحیه نشاط و امید در جامعه

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه همچنین در مورد تلاش برای ارتقاء روحیه نشاط و امید در جامعه سخن گفت و اعلام نمود که در گذشته اختلافاتی بین برخی مسئولین و جناح‌های مختلف کشور وجود داشته است که باعث ایجاد مشکلات گردیده و فضای یأس و ناامیدی در جامعه ایجاد کرده بود که اما امروز لازم است تا همه با همدلی و هماهنگی روزافزون، روحیه نشاط و امید را در جامعه و در میان مردم تقویت کنند زیرا دولت نیز اهتمام جدی در پیشگامی و پیشتازی در این مسیر دارد.

واعظی ادامه داد که دولت مصمم است تا برای حل و فصل مشکلات با کمک و پشتیبانی مردم با قوت گام بردارد زیرا دولت خود را خدمتگزار مردم می‌داند و به آن نیز افتخار می‌کند. وی همچنین در مورد لزوم احترام به ارباب رجوع سخن گفت و آن را از سوی دستگاه‌های مختلف مورد تأکید قرار داد. وی در این مورد ادامه داد که وظیفه همه مسئولان و دستگاه‌ها توجه و عنایت ویژه به مردم و پاسخگویی شایسته به مطالبات آنها است و لازم است تا این امر مهم از طرف همه دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانهای بورس، گمرک، ثبت‌احوال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، از جمله دستگاه‌هایی هستند که در فاز نخست، اطلاعات خود را در قالب 150 شاخص کلیدی در سامانه پایش اطلاعات کشور قرار داده‌اند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر