coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی علل وقوع حملات سایبری ؛ آموزش مدیران فراموش نشود!

رئیس مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) ریاست جمهوری، نبود دانش کافی در زمینه امنیت را از علل وقوع حملات سایبری دانست.

به گزارش تکراتو، رضا جواهری در همایش تخصصی افتا با عنوان کلان داده – اینترنت اشیاء، اعلام نموده است که ۸۰ درصد از علل وقوع حملات سایبری به دلیل نداشتن اطلاعات و دانش کافی در این حوزه است. وی در ادامه بر آموزش مدیران دستگاه ها تاکید کرد.


یشتر بخوانید: انجام حملات هکری از طریق نفوذ به روترهای اینترنتی


عدم آگاهی، از علل وقوع حملات سایبری است!

رضا جواهری اعلام نمود که حضور در فضای مجازی مستلزم آموزش و آگاهی رسانی است و تاکید کرد که دانلود و استفاده از نرم افزارهای کِرَک شده، قفل شکسته و رایگان موجب شده تا حملات در فضای مجازی افزایش یابد. وی تاکید داشت که فضای مجازی محل مناسبی برای انتشار اسناد محرمانه و خصوصی نیست و ادامه داد که بدافزارها و ویروس ها در فضای مجازی به راحتی جابجا می شوند.

جواهری یادآور شد که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور، مرکز مدیریت راهبردی افتا موظف است به کلیه حوادث فضای مجازی در حوزه دستگاه های زیرساختی رسیدگی کند.


بیشتر بخوانید: حمله jackpotting به دستگاه های خودپرداز ؛ سری جدید حملات هکری


آموزش مدیران دستگاه های برای جلوگیری از حملات سایبری

زارع معاون اجرایی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نیز، به نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی اشاره کرد و اعلام نمود که مرکز افتا برای آموزش کارکنان و مدیران دستگاههای اجرایی و سازمان های کلان کشوری دوره های آموزشی تخصصی در نظر گرفته است. به گفته وی بخشی از این آموزش ها امسال برگزار شده اما قرار است سال آینده با برنامه ریزی بیشتری این دوره ها برگزار شوند.

.

منبع: mehrnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر