coinex
راهنمای خرید تکراتو

سیاست بانک مرکزی در مورد ارزهای مجازی اواسط سال جاری اعلام می شود

قرار است سیاست بانک مرکزی در مورد ارزهای مجازی اواسط سال جاری مشخص شود. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی این خبر را اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، در جلسه سی ام شورای عالی مبارزه با پولشویی که در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶، برگزار شد، به کارگیری بیت کوین(Bit Coin)  و همچنین سایر ارزهای مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور ممنوع اعلام گشت. ناصر حکیمی درباره اطلاعیه‌ی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارزهای رمزنگار در کشور اعلام کرد که این اطلاعیه سیاست نهایی بانک مرکزی در مورد پول‌های دیجیتالی رمزینه نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: بانک مرکزی ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ایران را اعلام کرد!


سیاست بانک مرکزی در مورد ارزهای مجازی

حکیمی ادامه داد که حکم و اطلاعیه منتشر شده در رسانه‌ها در مورد ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده، مصوب شورای عالی مبارزه با پولشویی است و به نظر می رسد که این بخشنامه برای جلوگیری از ایجاد اتهامات به جمهوری اسلامی ایران در زمینه پولشویی منتشر شده باشد. بنابراین به گفته وی این بخشنامه به معنای عدم رگولاتوری در آینده و پژوهش در زمینه ارزهای رمزنگار نیست.


بیشتر بخوانید: مدل آزمایشی ارز دیجیتالی ملی آماده شد!


حکیمی در ادامه صحبت هایش در خصوص سیاست بانک مرکزی در مورد ارزهای مجازی ، به فین تک‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر رمز ارزها اشاره کرد و اعلام نمود که این بخشنامه در فعالیت کسب و کارهای مبتنی بر رمز ارزها اختلالاتی ایجاد کرده است. به گفته وی سیاست بانک مرکزی در مورد ارزهای مجازی تا اواسط سال جاری اعلام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آیا ایران با استفاده از ارز مجازی ملی تحریم ها را دور خواهد زد؟


ممنوعیت استفاده از ارز مجازی سیاست بانک مرکزی نیست

حکیمی با اشاره به سیاست بانک مرکزی در مورد ارزهای مجازی تاکید کرد که هیچ سیاستی در هیچ زمانی نهایی نیست و سیاست‌ها به صورت بازه زمانی در نظر گرفته می‌شوند. حکیمی بیان کرد که ارز رمزنگار ملی موضوع جدیدی نیست و اضافه کرد که بستر ارزهای رمزنگاری شده یک پلتفرم متن باز است و همین مسئله باعث شده تعداد زیادی رمز ارز ایجاد شود که بخشی از آن‌ها مربوط به ارزهای رمزنگاری شده ملی است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ibena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر