coinex
راهنمای خرید تکراتو

ادعای راه اندازی اولین شبکه تجاری 5G دنیا توسط یک شرکت قطری

شرکتOoredoo  که یک شرکت ارائه دهنده خدمات موبایل است و در دوحه قطر فعالیت می کند، ادعای راه اندازی اولین شبکه تجاری 5G دنیا دارد.

به گزارش تکراتو، یک شرکت قطری مدعی راه اندازی اولین شبکه تجاری 5G جهان شده است. همچنین این شرکت اعلام کرده که توانسته زیرساخت های جدیدی را برای ایجاد باند ارتباطی ۳.۵ گیگاهرتز در این کشور راه اندازی کند.

راه اندازی اولین شبکه تجاری 5G دنیا در قطر

این سرویس از ابتدای راه اندازی، حدفاصل فرودگاه بین المللی حماد و جزیره مصنوعی مروارید قطر را تحت پوشش قرار داده و براساس گفته های مقامات این کشور توسعه این شبکه همچنان ادامه خواهد داشت تا مناطق بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

شرکتOoredoo  راه اندازی اولین شبکه تجاری 5G دنیا را یک دستاورد تکنولوژیکی بسیار مهم عنوان کرده و آن را گواهی بر تلاش های گسترده اش در زمینه تحقیق و توسعه روی مبحث ارتباطات وایرلس می داند. ولید السید مدیرعامل Ooredoo  اعلام کرد که آنها این دستاورد را به مردم قطر و همچنین رهبران دوست داشتنی آن هدیه می کنند.

وی ادامه داد که این ابرشبکه 5G اسکلت زیرساختی قطر را تشکیل خواهد داد و تازه ترین دستاورد این شرکت گام دیگری همراستا با تلاش های صورت گرفته برای حمایت از طرح توسعه ملی این کشور موسوم به National Vision 2030 است. هدف اصلی در اینجا تنوع بخشیدن به اقتصاد قطر و همچنین اطمینان از ثبات و پایداری آن در دوران پسانفتی است.

این شرکت جزئیات زیادی در مورد راه اندازی نخستین شبکه تجاری 5G دنیا ارائه نکرده و صرفا تاکید کرده که استفاده از این سرویس منوط به در اختیار داشتن دستگاه های پشتیبانی کننده از شبکه 5G  است که به زودی از طریق آن در اختیار کاربران قطری قرار می گیرد.

.

منبع: androidheadlines

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر