coinex
راهنمای خرید تکراتو

پرداخت غرامت توسط رنو و پژو سیتروئن به ایران؛ آیا این کمپانی ها غرامتی پرداخت می کنند؟

پرداخت غرامت توسط رنو و پژو سیتروئن به ایران در صورتی که قصد خروج را داشته باشند، لازم است. یک عضو کمیسیون صنایع و معادن این خبر را اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، علی اسدی کرم اعلام کرده که شرکت های رنو و پژو سیتروئن اگر قصد خروج از ایران را داشته باشند و بخواهند قراردادها را فسخ کنند، باید غرامت پرداخت کنند.

وی تاکید کرد که این شرکت های خودروسازی، به سازمان گسترش و نوسازی ایران و شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو  تعهد داده اند و باید براساس آن عمل کنند. اگر هر کدام از طرفین قرارداد بخواهند اجباری یا اختیاری قرارداد خود را فسخ کنند، باید غرامت بدهند زیرا این موضوع از نظر حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد حق می کند.


بیشتر بخوانید:


پرداخت غرامت توسط رنو و پژو سیتروئن

اسدی اکرم در ادامه وجود بانک های متوسط و کوچک اروپایی را روزنه امید دانست و گفت که فرانسه و سایر کشورهای اروپایی می توانند از طریق بانک‌های متوسط و کوچک تبادلات بانکی خود با ایران را انجام دهند و این موضوع می تواند مانعی برای فسخ یک جانبه قراردادهای خودرویی باشد.


بیشتر بخوانید: بازجویی از برخی مسولان وزارت صنعت آغاز شد ؛ چه کسی مقصر واردات خودروهای غیرمجاز است؟


در این شرایط نیازی به پرداخت غرامت توسط رنو و پژو سیتروئن به ایران وجود ندارد و این شرکت های می توانند در ایران به فعالیت خود ادامه دهند.

بررسی مشکلات بازار خودرویی کشور

اسدی اکرم در ادامه صحبت هایش در مورد پرداخت غرامت توسط رنو و پژو سیتروئن به ایران در صورت خروج، اعلام کرد که بازار خودرویی کشور هم به واردات وابسته است و هم به نوسانات ناپایدار نرخ ارز و در این شرایط قیمت ها سریع افزایش می یابند.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور!


اسدی‌کرم در پایان اعلام کرد که باید برای کاهش آثار منفی توقف واردات رنو و پژو سیتروئن به بازار کشور، تیم اقتصادی دولت و مدیران خودرویی کشور تصمیم گیری کنند تا سایر برندهای با کیفیت داخلی جایگزین شوند زیرا شرکت‌های خودروسازی داخلی توان تولید و جایگزینی دارند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر