;
coinex

استفاده از حسگر چشمی برای اندازه‌گیری میزان قند خون افراد دیابتی

برای اندازه گیری میزان قند خون افراد دیابتی نوعی حشگر چشمی ارائه شده است. این دستگاه به راحتی می‌تواند جایگزین سوزن برای اندازه‌گیری قند خون شود.

به گزارش تکراتو، محققان همواره به دنبال توسعه ابزاری پوشیدنی و غیرتهاجمی برای نظارت بر سطح گلوکز بوده‌اند. اکنون یک دستگاه حسگر چشمی ابداع شده که می‌تواند جایگزین سوزن برای افراد دیابتی باشد.

بررسی میزان قند خون افراد دیابتی با حسگر چشم

استارتاپی هلندی به نام Noviosense موفق به توسعه یک ابزار پوشیدنی برای نظارت بر سطح گلوکز از طریق اندازه‌گیری اشک شده است. این دستگاه فنر مانند در سطح داخلی پلک پایینی قرار گرفته و اشک را آزمایش می‌کند. در بررسی صورت گرفته ۹۵ درصد داده‌های استخراج شده از گلوکز اشک دقتی برابر با گلوکز خون داشته یا حداقل در محدوده قابل قبول قرار دارند.

این فناوری با قرار گرفتن در معرض اشک پایه یا جریان مداوم و طبیعی اشک کار می‌کند. پیش از این محققان عقیده داشتند که آزمایش گلوکز از طریق اشک در بهترین حالت دقتی ۷۰ درصدی خواهد داشت.

مهمترین دستاورد این محققان برداشتن گام‌های عملی در راستای توسعه ابزاری است که افراد مبتلا به دیابت را از دست سوزن‌های آزاردهنده و روش‌های تهاجمی و دردناک راحت سازد. این ابزار می‌تواند برای مدت طولانی در چشم قرار داده شود بدون اینکه حین پلک زدن یا حتی مالیدن چشم باعث آزار فرد شود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: ieee

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر