;
coinex

گوگل فای چیست ؟ آموزش کار با گوگل فای (Google Fi)

یکی از جدیدترین خدمات و سرویس های گوگل، گوگل فای Google Fi است. اما چقدر از پروژه گوگل فای میدانید؟ اصلا گوگل فای چیست ؟ با ما همراه باشید.

اگر شما هم از کاربران اندروید باشید از سرویس های خوب گوگل به خوبی در جریان هستید. گوگل طی سالهای گذشته با خلاقیت خوبی که به خرج داده است توانسته در حوزه های متفاوت نرم افزاری و سخت افزاری به رقیبی قدرتمند برای سایرین بدل شود.

سرویس های مختلف گوگل برای سیستم عامل اندروید هر ساله محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند. در این میان خلاقیت این کمپانی بزرگ با ارائه قابلیت ها و سرویس های مختلف با تکیه بر هوش مصنوعی سبب شده تا محصولات گوگل به تدریج یک سر و گردن از رقبا بالاتر باشند.

امروز در تکراتو قصد داریم یکی از جدیدترین این محصولات و سرویس ها، یعنی گوگل فای را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا به پاسخ سوال گوگل فای چیست برسیم.

گوگل فای چیست‌ و چگونه کار می‌کند؟

سال 2021 به عنوان آغازی بر دهه جدید میلادی سالی است برای بروز و ظهور خلاقیت های گوناگون در عرصه های تکنولوژی و فناوری. در این سال همانطور که از طرفی انتظار جدیدترین و بهترین گوشی های 2021 از جملهبهترین گوشی های شیائومی 2021  و جدیدترین و بهترین گوشی های هوآوی 2021 را میکشیم، در عرصه سینما هم منتظر بهترین فیلم های 2021 هستیم.

جدیدترین و بهترین تبلت های 2021 را نباید فراموش کنیم که انتظار عرضه شان در سال جدید میلادی را داریم.

گوگل با خلاقیت زیادی در حال ورود به عرصه های مختلف نرم افزاری است و به نظر میرسد برای سال 2021 برنامه های زیادی دارد.

البته که این شرکت به عرصه سخت افزار مانند موبایل هم وارد شده است، اما بدون شک مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 اگرچه قابل قبول است اما حداقل در همان پلتفرم اندروید هم قابل مقایسه با بهترین گوشی های 2020 هوآوی، بهترین گوشی های 2020 شیائومی و یا بهترین گوشی های سامسونگ 2020 نیست.

اما وضعیت برای گوگل در عرصه نرم افزاری متفاوت است، گوگل در عرصه برقرای تماس تصویری با عرضه و آموزش کار با گوگل میت،‌ موفقیت بالایی در مقابل رقبای پرمصرف خود مانند اسکایپ به دست آورد. به علاوه گوگل دوو نیز از گذشته موجود بود که این روزها محبوبیت بیشتری یافته است و آموزش کار با گوگل دوو را نیز به شما ارائه داده بودیم.

به تازگی قابلیت تایپ با وویس در گوگل داکس، این اپلیکیشن آنلاین را به رقیبی جدی برای مجموعه آفیس مایکروسافت، خصوصا ورد تبدیل کرده است.

کار گوگل همین جا تمام نشده و با عرضه گوگل ورک اسپیس و حالا گوگل فای،‌ به نظر میرسد گوگل به ادامه روند قدرتمندانه می‌اندیشد. اما گوگل فای چیست ؟ اما پیش از آن، به این بپردازیم که تماس از طریق وای فای چیست؟

تماس از طریق وای فای به چه معناست و ارتباط آن با گوگل فای چیست ؟

تماس از طریق Wi-Fi به هیچ عنوان جدید نیست؛ اپلیکیشن هایی نظیر اسکایپ، Hangouts و واتس اپ و وایبر سال هاست که به راحتی از شبکه اینترنت خانگی یا همراه شما استفاده نموده و می توانند با سایر کاربرانی که از همان اپلیکیشن ها استفاده می کنند تماس برقرار نمایند؛ در این میان هیچ هزینه ای هم از کاربر دریافت نمی گردد.

تماس از طریق شبکه اینترنت این روزها انقدر فراگیر گشته که اپراتورها را نیز فکر واداشته که چگونه می توانند با آن مقابله کرده و یا دست کم سهمی از این بازار را ار آن خود نمایند.

آموزش کار با گوگل فای
آموزش کار با گوگل فای

اپراتورهای بزرگ ایالات متحده گویا تصمیم گرفته اند با این جریان هم نوا شده و خود نیز Wi-Fi calling را به کاربران ارائه دهند؛ بدون حضور هیچگونه اپلیکیشن شخص ثالث.

به جای استفاده از شبکه موبایلی که اپراتورتان در اختیار شما گذاشته، از وای-فای استفاده کنید؛ به شکل خلاصه Wi-Fi calling همین است. در خانه هستید، در یک رستوران یا کتابخانه نشسته و به شبکه اینترنت آنجا متصل شده اید؟

فرقی ندارد از چه طریقی به اینترنت اتصال یافته اید؛ توسط قابلیتی که اپراتور در اختیار شما می گذارد، می توانید با گرفتن یک شماره، از طریق اینترنت Wi-Fi با شخص مورد نظرتان صحبت کنید.

گوگل فای چیست و چگونه کار میکند؟

این پروژه اولین سرویس وایرلس است که به شکل یکپارچه در میان شبکه های Wi-Fi و LTE شما تغییر حالت داده و همواره به دنبال اتصال به بهترین شبکه از لحاظ کیفیت اینترنت می گردد.

برای استفاده از این پروژه نیاز دارید تا در مناطق تحت پوشش گوگل قرار داشته باشید، صاحب یک نکسوس ۶ بوده و همچنین از دعوتنامه ای برای استفاده از این سرویس بهره گیرید.

آموزش کار با گوگل فای
آموزش کار با گوگل فای

اما چه باعث می گردد تا پروژه جدید گوگل به نام Fi در ابتدای حضورش، چنین محبوب شود؟ کاربرانی که تمایل به استفاده از این سرویس داشته باشند صرفا با پرداخت مبلغ ماهانه ۲۰ دلار می توانند به شکل نامحدود به مکالمه بپردازند، پیامک بزنند و یا فایل های حجیم برای یکدیگر ارسال نمایند. البته هزینه پهنای باند جداگانه محاسبه شده و به ازای هر گیگابایت، مجبور به پرداخت ۱۰ دلار خواهید بود.

سرویس جدید گوگل به زودی در ۱۲۰ کشور در دسترس قرار خواهد گرفت در نتیجه کاربرانی که به سفرهای خارج از کشور می روند نیز بدون پرداخت هزینه ای گزاف به اپراتورها، می توانند با دیگران یا به عبارت دیگر افرادی که از پروژه گوگل بهره میگیرند صحبت کنند. نکته منفی صرفا در آن است که در خارج از ایالات متحده، سرعت سرویس مذکور به ۲۵۶ کیلوبایت در ثانیه تقلیل خواهد یافت و هزینه هر دقیقه مکالمه نیز ۲۰ سنت در هر دقیقه خواهد بود.

گوگل فای چیست و از چه زمانی آغاز به کار میکند؟

اواخر سال 97 بود که گوگل اعلام کرد که پروژه ی Fi از نسخه ی بتای خود بیرون آمده و می تواند به عنوان یک پروژه ی کامل به عرضه ی عمومی برسد.

زمانی که پروژه ی Fi در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل راه اندازی شد، این تجربه ی بی سیم، سریع و آسان برای تماس، ارسال پیامک و رد و بدل کردن فایل های سنگین در برخی کشورها و در مناطقی که تحت پوشش گوگل قرار داشتند، میسر گردید.

در ابتدا فناوری Fi تنها برای برخی گوشی های موبایل در نسخه ی بتای خود قابل اجرا بود، اما اکنون همان طور که گفتیم این پروژه از حالت بتا خارج شده و تحت نام جدید خود یعنی Google Fi برای هر دو محیط اندروید و iOS عمل می کند.

آموزش کار با گوگل فای
آموزش کار با گوگل فای

گوگل در وبلاگ خود اعلام کرد که توانسته از طریق پروژه ی Fi چیزی نزدیک به ۹۰ درصد رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد.

با وارد شدن پروژه ی Fi به فاز Google Fi تلفن های همراه بیشتری امکان استفاده و دسترسی به آن را پیدا می کنند.

اکنون می توانید با بسیاری از گوشی های موبایل از جمله انواع مدل های سامسونگ، ال جی، One Plus و غیره به علاوه آیفون ها، سیم کارت گوگل Fi را داشته باشید و در Fi ثبت نام نمایید.

مهم نیست از چه گوشی تلفن همراهی برای استفاده از گوگل Fi استفاده می نمایید، ویژگی های Fi در سطح عالی به شما عرضه خواهند شد؛ مانند: پوشش قابل اطمینان تماس و ارسال تکست، برنامه های آسان گروهی، پوشش انتقال داده ها در سطح بین المللی با سرعت بالا و غیره. اما تفاوت گوگل فای چیست

تفاوت های گوگل فای در اندروید و iOS

برخی از قابلیت ها به این بستگی خواهند داشت که شما از دستگاه اندروید یا iOS استفاده می کنید. بنابراین اگر به دنبال داشتن تجربه ای کامل و بی نقص از Google Fi هستید، از جمله فناوری منحصر به فرد مربوط به انتقال یکپارچه بین چندین شبکه ی تلفن همراه، می باید از یک تلفن همراه طراحی شده برای Fi مانند Moto G6، Pixel 3 و یا هر تلفن موبایل دیگر موجود در Google استفاده نمایید.

گوگل فای چیست و چطور کار می کند؟

گوگل Fi با یک سیم کارت مخصوص و یک نرم افزار کوچک روی گوشی شما کار می کند که روی Sprint، T-Mobile و US Cellular تائید خواهند شد.

در گوشی های Pixel 3، ۳XL، ۲، ۲XL بدون نیاز به یک سیم کارت فیزیکی می توانید از Google Fi استفاده نمایید. با این امتیاز که می توانید از اسلات سیم کارت خود برای استفاده از دیگر شبکه های اینترنتی بهره مند شوید.

علاوه بر شبکه های سنتی تلفن همراه که در بالا ذکر شد، گوگل Fi هر زمان که امکانش وجود داشته باشد، بستر خود را روی Wi-Fi قرار می دهد.

آموزش کار با گوگل فای
آموزش کار با گوگل فای

همان طور که شما در حال حرکت هستید، تلفن همراه شما از دستیار وای فای کمک خواهد گرفت تا یک شبکه ی نت ایجاد کرده و دیتابیس های مناسب برای ایجاد ارتباط قوی فراهم سازد.

هر زمان که از این طریق یعنی گوگل Fi به وای فای متصل شده و امکان ارتباط روی خط اینترنت داشته باشید، اتصال شما به شکلی فراهم می شود، که هیچ تفاوتی را با اتصالات معمولی تحت شبکه متواجه نخواهید شد به جز آن که سرعت بالاتر، ارتباطی قوی تر خواهید داشت و به اضافه هزینه ای برای موبایل دیتا پرداخت نمی کنید.

کاربران می توانند تماس ها و تکست های خود را از طریق ارتباط Google Fi انجام دهند. یعنی درست همان کاری که در هنگام استفاده از داده های تلفن همراه صورت می گیرد و شما می توانید تماس تلفنی خود را همچنان ادامه دهید.

هنگامی که از Google Fi استفاده می کنید، همین طور می توانید برخی از ویژگی های مشابهی که در Google Voice در اختیار داشتید، را دوباره تجربه کنید.

شما می توانید تماس های تلفنی خود را بر شماره ی Fi منتقل سازید، درست مانند کاری که با Voicemail انجام می دادیم. هر تماس یا ارسال تکست با شماره ای از هر دستگاهی که از برنامه ی Hangouts استفاده می کند.

گستردگی گوگل فای در سطح بین المللی

گوگل Fi در بیش از ۱۷۰ کشور جهان بدون نیاز به پرداخت هزینه ی اضافی برای استفاده از داده ها یا پیام کوتاه، کار می کند و این یکی از تفاوت های آن با دیگر حاملین شبکه به شمار می رود.

آموزش کار با گوگل فای
آموزش کار با گوگل فای

شما می توانید به صورت رایگان از طریق Wi-Fi با ایالات متحده ی آمریکا تماس بگیرید. نرخ مصرف دیتا در سطح بین المللی درست معادل همان اندازه ای ست که در داخل استفاده می کنید. به این معنا که چه تماس روی وای فای داخلی باشد یا در سطح بین المللی تفاوتی نخواهد داشت.

تنها تفاوت جایی ست که سرعت اینترنت در کشورهای مختلف، متفاوت می باشد و این می تواند به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار ظاهر شود.

آیا چنین تماسی به اینترنت قوی نیاز دارد؟

مشخصا هرچقدر سرعت اینترنت بالاتر باشد، کیفیت تماس نیز بهتر خواهد بود. اپراتورها پیشنهاد می کنند که برای Wi-Fi calling دست کم به یک اینترنت ۱ مگابیت نیاز خواهید داشت؛ هرچند ارتباط های تلفنی از طریق اینترنت با سرعت های کمتر نیز امکان پذیر خواهد بود اما در چنین حالتی، شانس قطع شدن تماس و یا کیفیت نا مناسب مکالمه نیز بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوگل فای چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام وقت بخیر من سیم‌کارت گوگل فای خریدم ولی در ایران ظاهراً کار نمیکنه چطور میتونم فعالش کنم در داخل ایران ؟

    پاسخ

    سلام من سیم‌کارت بیت المللی گوگل فای رو خریدم چطور میتونم اون رو در داخل ایران فعال کنم ؟
    لطفاً راهنمایی کنید

    پاسخ

    شش کیلومتر توضیح دادی آخر هم نفهمیدیم فی و وای فای چی هستند .در یک جمله مثلا بگو یک اپلیکیشن برای ……میباشد نه قصه رستم و سهراب

    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر چطور میشه سیمکارت google fi تهیه کرد هزینش سالانه چقدر است
    سوال بعدی من اینه میشه به صورت رایگان از اینترنت google fi استفاده کرد یا حتما باید مودم داشت که وصل بشی به اینترنت

    پاسخ