;
coinex

نه هوآوی و نه شیائومی ؛ بزرگترین تولیدکننده موبایل در چین را بشناسید

برندهای چینی تولید کننده موبایل پرتعدادند، اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که بزرگترین تولیدکننده موبایل در چین چه برندی است؟ با ما باشید.

برندهای چینی عرضه کننده موبایل طی سال های اخیر به برترین کمپانی های این عرضه بدل شده اند. اگر زمانی تنها کمپانی سامسونگ به حکومت در دنیای اسمارتفون های اندرویدی میپرداخت، حالا و در مدت زمانی اندک رقبای برجسته ای چون هوآوی و شیائومی را در مقابل خود میبیند که باعث کاهش سهم آن از بازار شده اند.

در این میان تازه نفس ها نیز در تکاپو برای در دست گرفتن بازارهای مالی عمده هستند. وان پلاس، اوپو و ویوو در کنار برخی دیگر از برندهای چینی، هریک بخش مهمی از تولیدات سالانه اسمارتفون ها را به نام خود زده اند و همه این ها رقابت در بخش اسمارتفون های اندرویدی برای کسب سود بیشتر را با پیچیدگی بیشتری مواجه میسازد.

حالا و در سال 2021 نیز بخش مهمی از فهرست بهترین گوشی های 2021 را بهترین گوشی های چینی 2021 شامل بهترین گوشی های هواوی 2021، بهترین گوشی های شیائومی 2021 و بهترین گوشی های وان پلاس تشکیل می دهد. اما به واقع برجسته ترین تولید کننده موبایل در چین چه برندی است؟

نه هوآوی و نه شیائومی ؛ بزرگترین تولیدکننده موبایل در چین را بشناسید

بر اساس آمار جدید، در سه ماهه اول سال 2021، اوپو با کسب 21 درصد از بازار موبایل چین، بزرگترین تولید کننده موبایل در این کشور است. در مقابل هوآوی با در نظر گرفتن مسائلی چون محدودیت های تجاری و تحریم ها، سهم عمده خود از بازار را از دست داده است.

در همین بازه زمانی، ویوو، دیگر برند چینی، 20 درصد از سهم بازار موبایل چین را به خود اختصاص داده باعث می شود دو شرکتی که کمتر انتظار می رفت، بالاتر از شیائومی و هوآوی باشند. در این رده بندی اپل نیز در جایگاه پنجم و بعد از هوآوی در رده سوم و شیائومی در رده چهارم قرار دارد.

نه هوآوی و نه شیائومی ؛ بزرگترین تولیدکننده موبایل در چین را بشناسید

نزول هوآوی در این رده بندی بسیار چشمگیر است. هوآوی در سه ماهه دوم سال 2020 نزدیک به 46 درصد از بازار چین را در اختیار داشت. البته باید فروش آنر را نیز در کاهش سهم هوآوی تا حد زیادی موثر بدانیم.

بررسی ها نشان میدهد فروش محصولات اوپو در مقایسه با ماه گذشته 33 درصد و در مقایسه با سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است. اوپو در سه ماهه چهارم سال 2020 تنها 16 درصد از بازار موبایل را در کنترل خود داشت.

یکی از علل موفقیت اوپو، عرضه محصولاتی در شمار بهترین گوشی های میان رده 2021 با قیمت هایی خوب است. این موضوع کار رقابت را برای سایرین در این رده و دسته یعنی ارزان ترین گوشی های 2021، قیمت بهترین گوشی های موتورولا، بهترین گوشی های سری M سامسونگ، بهترین گوشی های ال جی و ارزان ترین گوشی های 5G دنیا بسیار سخت خواهد کرد. باتری های حجیم، نمایشگرهای با کیفیت و البته تراشه های قدرتمند مهمترین فاکتورهای محصولات اوپو هستند که حتی در حوزه مالی، بهترین گوشی های سامسونگ 2021 را نیز به چالش دعوت می کنند.

در پایان توصیه می کنیم حتما نگاهی به بهترین گوشی های تاشو، بهترین دوربین گوشی 2021، بهترین گوشی های ضد آب دنیا، بهترین گوشی های گیمینگ 2021، بهترین گوشی های 5G در سال 2021 و بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بزرگترین تولیدکننده موبایل در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر