;
coinex

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی

ویژه برنامه های نوروزی سیما همواره از بخش های محبوب نوروز هستند. در این جستار به عصر جدید نوروز 1400 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

برنامه تلویزیونی عصر جدید که با تقلید از مسابقات استعدادیابی در سراسر جهان، برای ایران نیز بازتولید شده است، یک مسابقه استعدادیابی داخلی است که تا کنون قسمت های متعددی از آن پخش شده و توانسته به خوبی نظر مثبت مخاطبین را به خود جلب کند.

فصل اول این برنامه از بهمن ماه 1397 و فصل دوم آن از 6 اسفند 98 آغاز شد. در این برنامه شرکت‌کنندگان به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانند در رشته‌های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله خوانندگی، شعبده‌بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن‌خوانی، ریاضی، بیت باکسینگ، ژیمناستیک، دوبله و دابسمش، ورزش‌های رزمی، نمایش، پارکور، حرکات موزون و موارد دیگر شرکت کنند. این جستار به عصر جدید نوروز 1400 می پردازد. برنامه ای که قرار است در موعد تحویل سال پخش شود.

عصر جدید نوروز 1400

تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی

این برنامه با هدف جلب، پرورش و آموزش استعدادهای ایرانی فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرد. هر شرکت کننده در این برنامه با نمایش استعدادهای خود می کوشد تایید و نر مثبت داوران را جلب کند. داوران برنامه عصر جدید در فصل های اول و دوم امین حیایی، سید بشیر حسینی، اریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی بوده اند و تهیه کنندگی آن بااحسان علیخانی بوده است.

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی
زمان پخش عصر جدید در نوروز 1400

در یک ابداع جدید برنامه ععصر جدید از جمله اولین برنامه های استعدادیابی است که یک مجری نیز در صحنه دارد! احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده برنامه خود این بار سنگین را نیز بر دوش می کشد.

برنامه عصر جدید که مدتی پس از شیوه کرونا در کشور متوقف شد، حالا قرار است برای نوروز 1400 روی آنتن برود و از قضا ویژه برنامه تحویل سال شبکه 3 سیما خواهد بود. بر این اساس و در جستار پیش رو به آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با عصر جدید نوروز 1400 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

عصر جدید نوروز 1400

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی
زمان پخش عصر جدید در نوروز 1400

در شرایط شیوع پاندمی کرونا شاید بهترین تصمیم در نوروز پیش رو خانه نشینی و سرگرم شدن با فهرست آثاری باشد که سیمای ملی برای نوروز پیش رو تدارک دیده است. در تکراتو پیش از این به سریال های نوروز 1400 نظیر نون خ 3، فصل دوم سریال زیرخاکی، سریال بوتیمار و هشت آباد اشاره کرده بودیم.

فارغ از این برنامه های نوروز 1400 نظیر خندوانه نوروز 1400، دورهمی نوروز 1400 و کلاه قرمزی نوروز 1400 بخش مهمی از برنامه های کنداکتور سیمای ملی در ایام نوروز را تشکیل می دهد.

همچنین از شبکه نمایش خانگی با بهترین سریال های 1400 هرگز غافل نشوید. از جمله توصیه می کنیم حتما منتظر پخش سریال دراکولا باشید.

حالا و در آستانه ورود به سال جدید، یکی دیگر از ویژه برنامه های جذاب و مورد انتظار نوروز پیش رو، بدون شک مسابقه استعدادیابی عصر جدید است که بعد از دو فصل حضور، به خوبی جاافتاده و توانسته نظر مثبت مخاطبین و شمار زیادی بیننده را برای سیمای ملی فراهم آورد. بر این اساس و با توجه به قطعی شدن پخش این برنامه در نوروز 1400 قصد داریم تا به بررسی عصر جدید نوروز 1400 بپردازیم. با ما همراه باشید.

وضعیت پخش عصر جدید

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی
زمان پخش عصر جدید در نوروز 1400

مدتها پیش از اینکه بحث عصر جدید نوروز 1400 قطعی شود، احسان علیخانی به همراهی داوران عصر جدید و در یک گفتگوی اینترنتی به پاسخ برخی سوالات اساسی درباره آینده برنامه پرداخت. مسئله اساسی این بود که برنامه دقیقا در اوج حساسیت و در مرحله نیمه نهایی به علت شیوع گسترده کرونا و با تصمیم تیم سازنده متوقف شد. حالا بسیاری خواهان تعیین تکلیف سرنوشت برنامه بودند.

در ابتدای این گفتگو اسحسان علیخانی با اشاره به شیوع کرونا گفت:

این روزها شرایط سختی را سپری می کنیم و برخی از مردم در پی ابتلا به این بیماری عزادار شده اند. ما هم مانند خیلی از صنوف و مشاغل دیگر درگیر این ماجرا هستیم. این روزها ما در تهران و سر کار هستیم اما نه مثل قبل و تقریبا همه این شرایط را درک می کنند.

او همچنین در ادامه به این موضوع اشاره کرد که به طرز عجیبی هنوز افراد زیادی هستند که کرونا را باور ندارند در حالی که این یک اتفاق فراگیر و جهانی است. در بخش دیگر این گفت و گو آریا عظیمی نژاد در پاسخ به سوال علیخانی که آیا با این شرایط می توانستیم برنامه را ضبط کنیم؟ پاسخ داد:

قطعا نمی توانستیم. چون خود ما بدون تماشاگر حدود 300 نفر هستیم که شرایط را سخت و دشوار می کند. در مقطعی هم که عده ای تعدیل شدند، باز هم حدود 200 نفر در برنامه حضور داشتند.

در ادامه احسان علیخانی از مشکلاتی که بر سر راه ضبط برنامه بود گفت و اظهار داشت:

تقریبا 90 درصد از شرکت کنندگان از شهرهای دیگر به برنامه می آیند و آنها خانواده دارند و همچنین ما گروه های پر تعداد هم داریم. به عنوان مثال گروهی داریم که 60 نفر عضو دارد و حداقل هم باید 2 روز در تهران باشند و تمرین کنند و حتی در این میان خانواده شان هم درگیر شوند. در حال حاضر برخی برنامه های تلویزیونی در حال تولید هستند اما حتما گروه های کوچکی دارند ولی ما اگر بخواهیم ضبط کنیم، حداقل 50 نفر درگیر می شوند که کار را سخت می کند.

در ادامه امین حیایی یکی دیگر از داوران عصر جدید نیز با تسلیت به خانواده های داغدار صحبت خود را اینگونه ادامه داد: در این روزهای کرونایی تنها را همین صبوری کردن است و اینکه منتظر باشیم تا واکسن واقعی به دستمان برسد. در این شرایط باید دو طرف درخواست‌ها را نگاه کنیم، اول باید دولت کمک کند و دوم مردم هم همراهی کنند. این مسئله را باید با هم حل کنیم و کارهایمان همگانی باشد. این مرحله را هم رد می کنیم و پشت هر سختی روز‌های شادی را خواهیم داشت.

علیخانی بار دیگر در ارتباط با ادامه برنامه عصر جدید گفت که می کوشد تا قسمت های باقی مانده برنامه تا پیش از نوروز 1400 تهیه شود.  او در ادامه با بشیر حسینی نیز گفت وگویی داشت که بشیر حسینی در این گفت و گو عنوان داشت:

من هم مثل دیگران، اطرافیانم دچار کرونا و هم عزادار شدند. پدر و مادر خود من دو بار به کرونا مبتلا شدند و روزهای نگران کننده ای داشتیم.

وی ادامه داد:

متاسفانه این روزها با مرگ های غریبانه و بدون مراسمی مواجه هستیم و در این قرنطیه باید با خدای خود خلوت کنیم. خدا خواست یک بار دیگر به ما فرصت بدهد تا در خود بازنگری کرده و با خود خلوت کنیم. باید پیام‌ های بزرگ‌ تری را دریافت کنیم از جمله اینکه انسان نباید به خودش مطمئن شود.

رویا نونهالی دیگر داور عصر جدید نیز در ابن باره ضمن سخنانی اظهار داشت:

من با اینکه افراطی مراقب بودم اما باز هم مبتلا شدم و پس از 14 روز قرنطینه جواب تستم منفی شد. این روزها خیلی ها نظیر خود من سر کار هستیم اما برنامه «عصر جدید» کار پر خطری است.

علیخانی در پایان درباره پخش عصر جدید نوروز 1400 گفت که با وجود مشکلات و موانعی که در راه کار هست، او امیدوار است که بخش فینال برنامه تا قبل از سال تحویل ضبط شود.

قطعیت پخش عصر جدید نوروز 1400

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی
زمان پخش عصر جدید در نوروز 1400

چندی پس از این و در اواخر دی ماه سال 99 بود که مشخص شد ضبط قسمت های نیمه هایی فصل دوم این برنامه که پیش از این متوقف شده بود، حالا مطابق وعده آغاز شده است و احتمال پخش عصر جدید در نوروز 1400 قوت گرفت. به مانند آخرین قسمت ها پیش از تعطیلی برنامه، حالا ضبط برنامه بدون حضور تماشاگران آغاز شده است.

اما اگرچه گمان پخش عصر جدید در ایام نوروز می رفت، کمتر کسی فکر میکرد ویژه برنامه نوروزی شبکه سه سیما مسابقه استعدادیابی احسان علیخانی باشد. بر این اساس و همین اواخر مشخص شده که عصر جدید ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه است که با بسیاری آیتم های متنوع از روز 29 اسفند تا پس از تحویل سال از شبکه 3 پخش خواهد شد.

مطابق برنامه ریزی ها، عصر جدید از 2 روز مانده به عید نوروز میهمان خانه های مردم خواهد بود. در روز 28 اسفندماه، ویژه برنامه عصر جدید از حوالی 19:30 و پس از خبر ورزشی آغاز می شود و فینالیست های امسال بزرگترین مسابقه استعدادیابی کشور به همراه مربیان خود میهمانان این برنامه خواهند بود. البته فینالیست های سال گذشته نیز به عنوان حامی به کمک 5 فینالیست امسال خواهند آمد.

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی
زمان پخش عصر جدید در نوروز 1400

روز بعد یعنی 29 اسفندماه نیز ویژه برنامه عصر جدید از همان حوالی 19:30 آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. در این شب، چهره های محبوب و مشهور میان مردم، در کنار فینالیست های این فصل از عصر جدید، در برنامه حضور خواهند داشت. در این میان و در ساعت 22 خبر شبکه سه پخش خواهد شد و راس ساعت 12 شب جمعه، درگاه های رای گیری بسته شده و فصل دوم عصر جدید، با غوغای پرشور و هیجان اعلام نتایج و مشخص شدن قهرمان به پایان خواهد رسید.

در روز عید یعنی 30 ام اسفندماه نیز، عصر جدیدی ها از حدود 10:30 صبح، میهمان خانه های مردم خواهند بود و با ویژه برنامه نوروزی تحویل سال 1400 تا اندکی بعد از ورود به سال جدید روی آنتن خواهند بود. حضور چهره ها، کنسرت های موسیقی، ایتم های متنوع و جذاب مثل دوربین مخفی و گزارش های ویژه از دیگر بخش های ویژه برنامه عصر جدید نوروز 1400 است.

نحوه برگزاری عصر جدید

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی
زمان پخش عصر جدید در نوروز 1400

در پایان بحث از عصر جدید نوروز 1400 شاید بد نباشد شما را با مراحل مختلف عصر جدید و جزئیات هر یک آشنا کنیم. حضور در برنامه عصر جدید از ابتدا تا انتهای آن شامل بخش های متنوعی و چندگانه ای است که در ادامه توضیح و شرح هر یک را می آوریم.

شناسایی

هر شرکت کننده برای حضور در عصر جدید ابتدا ویدیویی حداکثر پنج دقیقه ای استعداد خود را به وبگاه برنامه ارسال می کند که توسط تیم داوری 20 نفره ای بررسی شده و پس از آن، افراد مستعد برگزیده و اعلام خواهند شد.

راستی آزمایی

در مرحله بعد، افراد برگزیده باید به صورت حضوری استعداد خود را به تیم برگزیننده نمایش دهند. فرد برگزیده شده در اینجا و در حضور تیم داوری، برنامه مرحله مقدماتی خود را که روی صحنه اجرا می شود، انجام خواهد داد.

مرحله مقدماتی

این مرحله آغاز جدی رقابت برای شرکت کنندگان است. در فصل اول عصر جدید این مرحله شامل 26 قسمت و در فصل دوم شامل 20 قسمت بود. در این مرحله افراد برگزیده، فعالیت یا حرفه خود را در حضور داوران و تماشاگران حاضر در استودیو به نمایش خواهند گذاشت. البته بینندگان تلویزیونی بعدها این تصاویر را در حالت ضبط شده تماشا خواهند کرد.

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی
عصر جدید نوروز 1400

در هر قسمت از عصر جدید 7 شرکت کننده به اجرای توانایی های خود می پردازند و 2 نفر به مرحله بعد صعود خواهند کرد. یک نفر با رای مستقیم داورن و یک نفر ب نظر مردم. در فصل دوم اما این رویه کمی دچار تغییر شد به این معنا که در هر شب امکان انتخاب صفر تا 4 برنده وجود دارد. بدین ترتیب در صورتی که یک شب اجراها ضعیف باشد، شاید هیچکس به مرحله بعد نرود و در شب دیگری 3 یا 4 نفر مستحق صعود باشند. البته همچنان تلاش بر رعایت میانگین دو نفره خواهد بود.

در فصل اوم و در مرحله مقدماتی، 15 اعتبارنامه (همان کارت طلایی مسابقات استعدادیابی) وجود داشت که هر داور صاحب 3 عدد و مجری و تیم داوری نیز 3 مورد دیگر داشتند. هر فرد یا گروهی که کارت طلایی بگیرد بدون گذراندن مرحله دوم به نیمه نهایی خواهد رفت.

در فصل دوم اما نام این اعتبارنامه یا کارت طلایی به زنگ طلایی بدل شد. در این فصل هر داور یا مجری تنها می توانند یکبار زنگ طلایی را به صدا در آورند و این یعنی در طول 26 شب اجرای مرحله مقدماتی، تنها 5 نفر امکان حضور مستقیم در نیمه نهایی را خواهند داشت.

مرحله دوم

در مرحله دوم فصل 1، 60 شرکت کننده طی 15 قسمت به روی صحنه آمدند و دو مورد برای رای گیری مردمی نامزد شدند. بینندگان تلویزیونی 24 ساعت برای رای دادن درباره نامزدها فرصت داشتند.

مرحله دوم اما 50 شرکت کننده را در 10 قسمت و هر قسمت 5 اجرا جا داده بود. البته فراموش نکنیم که 5 اجرا نیز با زنگ طلایی مستقیما به نیمه نهایی رفته بودند.

در فصل دوم داوران در مرحله دوم در هر شب، دو اجرا را انتخاب می‌ کردند و کار انتخاب نهایی به رأی مردمی واگذار می ‌شد. مردم با انتخاب یک شرکت‌کننده یا تیم در هر شب، از هر قسمت یک نفر را برای صعود به مرحله نیمه ‌نهایی انتخاب می ‌کردند.

تغییر دیگر در افزایش شمار صعودکنندگان به نیمه نهایی بود. در این حالت برای افزایش تعداد شرکت کنندگان نیمه نهایی، تصمیم بر این شد که در این مرحله هر یک از داوران و مجری این حق را داشته باشند تا از میان ده شرکت کننده که رای نیاورده اند، یک نفر یا یک تیم را انتخاب و به نیمه نهایی بفرستند. نام این بخش مرحله نجات گذاشته شد. ب این ترتیب مجموع شرکت کنندگان نیمه نهایی به 20 نفر یا گروه می رسد.

نیمه‌نهایی

مرحله نیمه نهایی در فصل اول عصر جدید شامل 5 قسمت و محلی برای رقابت 3 نفر بود. از هر قسمت یک نفر با رای مردمی به مرحله نهایی صعود می کرد که یعنی در نهایت شاهد فینالی پنج نفره بودمی.

مرحله نیمه نهایی در فصل دوم نیز در 5 شب برگزار شد اما با توجه به افزایش اجراها، هر قسمت 4 اجرا داشت. در نهایت داوران 2 اجرا را حذف و 2 اجرا به رای مردمی واگذار می شد. در نهایت از هر شب یک اجرا و باز هم به رای مردمی به مرحله نهایی می رفت.

مرحله نهایی

مرحله اول عصر جدید در یک قسمت و به طور زنده از شبکه 3 پخش شد. در این مرحله فینالیست ها به رقابت پرداخته و داوران نیز بدون حق رای تنها به ارائه نظرات خود پرداختند. در نهایت با رای مردمی، برندگان مسابقه و رتبه بندی اول ا پنجم اعلام شد.

عصر جدید نوروز 1400 ؛ تحویل سال با ویژه برنامه احسان علیخانی
زمان پخش عصر جدید در نوروز 1400

مرحله نهایی عصر جدید در فصل دوم اما هنوز برگزار نشده و در نتیجه اطلاعی از نحوه برگزاری آن نداریم. اما تعیین برنده همچنان به رای مردمی واگذار خواهد شد.

جوایز عصر جدید فصل اول برای نفر اول 500 میلیون تومان، نفرم دوم 200 ملیون تومان، نفرم سوم 100 میلیون تومان، نفر چهارم 75 میلیون تومان و نفر پنجم 50 میلیون تومان بود. هنوز مشخص نیست رقم جوایز برای فصل 2 چگونه است.

در پایان بحث از عصر جدید نوروز 1400 به علاقه مندان توصیه می کنیم برای شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 حتما اطلاعات خود از برخی از مهمترین حوزه های سرمایه گذاری را با پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 به روزرسانی کنند. علاوه بر این اگر به سایر حوزه ها توجه دارید باید پیش بینی قیمت گوشی 1400، عرضه اولیه های 1400 و پیش بینی قیمت یورو در سال 1400 را ببینید.

همچنین به تناسب در پیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری در سال جدید، توصیه می شود حتما کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 را ببینید. همچنین در سال جدید بدون شک مسائل مرتبط با حداقل حقوق در سال 1400 از اهمیت زیادی برخوردار است، بر همین مبنا توصیه می شود را حتما میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 و اضافه کاری در سال 1400 با دقت طالعه کنید. همچنین دستمزد روزانه در سال 1400 میتواند مفید فایده باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عصر جدید نوروز 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر