coinex
راهنمای خرید تکراتو

روش های ایمن سازی وب سایت وردپرسی

پیش از آنکه درمورد ایمن سازی وب سایت صحبت کنیم لازم می دانیم در ابتدا توضیحاتی را راجع به ورد پرس و اینکه چه کارایی دارد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

در این باره می توانیم بگوییم که ورد پرس یکی از کاربردی ترین ابزارهای تولید محتوا در میان افراد فعال در این زمینه است. در واقع شما با به کارگیری نرم افزار وردپرس می توانید هر نوع وب سایتی را طراحی و راه اندازی کنید.

همانطور که می دانید کار با این نرم افزار بسیار راحت است و به همین دلیل کاربران زیادی در حال استفاده از آن هستند. استفاده فراوان از این نرم افزار موجب شده است تا افراد سودجوی زیادی در پی هک نمودن اکانت دیگر کاربران باشند بنابراین مسئله ای که در این میان اهمیت دارد، حفظ امنیت حساب های خصوصی کاربران وردپرس است. در ادامه با همراه باشید تا روش های ایمن سازی وب سایت وردپرسی را خدمت شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های ایمن سازی وب سایت وردپرسی

به روز رسانی وردپرس

نه تنها نرم افزار وردپرس بلکه همه نرم افزار های مهم دنیا پیوسته در حال به روز رسانی هستند. پس از هر بار به روز رسانی وب سایت، قابلیت های جدیدی به برنامه اضافه شده و از همه مهم تر ایمنی برنامه نیز افزایش می یابد. در هنگام به روز رسانی معمولا اشکالات قبلی نرم افزار هدف قرار داده شده و با از بین بردن آن ها توسط تیم سازنده برنامه، ایمنی در سطح بالاتری قرار می گیرد.

استفاده از تم های معتبر

گاهی دیده می شود که یک سری تم های جدید وارد بازار شده که با وجود قیمت مناسبی که دارند اما ممکن است امنیت وب سایت شما را در معرض خطر قرار دهد. برخی از این تم ها نوعی کپی از روی نسخه اصلی برنامه هستند و در واقع سرقت شده اند؛ طبیعی است زمانیکه این تم ها اصالت نداشته باشند، نمی توانند امنیت نیز داشته باشند.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه از اصلی بودن تم های جدید اطمینان حاصل کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به منظور پیشگیری از به خطر افتادن امنیت سایت خود باید دانلود تم های جدید را در سایت ها و نیز فروشگاه های معتبر انجام دهید.

روش های ایمن سازی وب سایت وردپرسی
روش های ایمن سازی وب سایت وردپرسی

به روز رسانی پلاگین وردپرس

یکی دیگر از مواردی که ممکن است امنیت سایت شما را خدشه دارد کند، قدیمی شدن پلاگین وردپرس و نیز به وجود آمدن حفره های امنیتی در آن است. به منظوری پیشگیری از این مشکلات بهتر است که هر چتد مدت یک بار اقدام به حذف نسخه قدیمی کرده و نسخه های جدید را بر روی سیستم خود نصب کنید.

فراموش نکنید حملات سایبری در مواقعی رخ می دهد که پلاگین های موجود در سایت شما منسوخ شده باشد و همچنان آن را فعال نگه داشته باشید؛ در این صورت امکان از بین رفتن امنیت سایت وجود دارد.

غیر فعال کردن بخش ویرایش فایل

توجه داشته باشید که ورد پرس قادر به ارائه دادن یک ویرایشگر برای فایل داخلی شما می باشد. با استفاده از این قابلیت شما به راحتی می توانید فایل های خود را ویرایش کنید اما این کار ممکن است دست هکر ها را برای ورود به وب سایت شما باز بگذارد. برای پیشگیری از مانور هکرها در این میان برخی از کاربران اقدام به غیر فعال کردن بخش ویرایش فایل در ورد پرس خود می کنند.

نصب فایروال بر روی وردپرس

معمولا سیستم های کامپیوتری در معرض تهدیدهای مختلفی هستند که در این میان فایروال وارد عمل شده تا امنیت دستگاه شما را تامین کند. فراموش نکنید که این خطر ها تمرکز مستقیمی بر روی وردپرس ندارند اما با آسیب به سیستم ممکن است ارتباط وردپرس با مرکز را دچار اختلال کنند. با نصب وردپرس بر روی سیستم و یا بر روی وب سایت وردپرس باعث می شود تا عوامل تخریب کننده امنیتی نتوانند آسیبی به فعالیت شما بزنند.

روش های ایمن سازی وب سایت وردپرسی
روش های ایمن سازی وب سایت وردپرسی

اهمیت استفاده از ssl

Ssl در واقع نوعی استراتژی است که از آن برای رمز گذاری داده های کاربر استفاده می شود. Ssl به مفهوم لایه سوکتی امن است که عملیات حفظ ایمنی وب سایت را را می توان به وسیله آن انجام داد. توجه داشته که مرورگری که شما از آن استفاده می کنید با سرور اصلی در ارتباط است؛ حال زمانی که بین این دو مرکز انتقال داده انجام شود، ssl وارد عمل شده و امنیت داده ها را کنترل می کند.

حال شاید بپرسید که ssl را باید چگونه خریداری کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دو روش برای دریافت SSL وجود دارد؛ در روش اول کاربر به سراغ یک شرکت معتبر در زمینه ارائه SSL رفته و اقدام به خرید می کند و اما در روش دوم از شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات درخواست کرده و گواهی SSL را دریافت می کنید.

گواهینامه SSL (اس اس ال) یک فناوری امنیتی استاندارد جهانی است که امکان برقراری یک ارتباط رمزگذاری شده بین مرورگر و وب سرور را فراهم می‌کند. میلیون‌ها کسب و کار آنلاین برای کاهش خطر سرقت یا دستکاری اطلاعات خود از گواهینامه امنیتی اس اس ال استفاده می‌کنند. در اصل SSL یک نوع پروتکل برای برقرار کردن ارتباطی امن بین کاربر و سرور می‌باشد که در آن تمام اطلاعات رمزگذاری شده است.

البته مابقی روش ها را نیز می توانید در سایت Hostida.com مشاهده کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    به نظر شما اگر ssl خریداری کنیم باز هم نیاز به نصب افزونه امنیتی داریم یا خیر؟

    پاسخ

    افزونه های ithemsecurity و wordfance رو نصب کنید عالی هستش واسه امنیت وردپرس
    آدرس ادمین وردپرس رو هم حتما تغییر بدید

    پاسخ