coinex
راهنمای خرید تکراتو

آشنایی با ارز فانتوم

آشنایی با ارز فانتوم ؛ پلتفرم فانتوم، شبکه ای از بلاک چین هاست که ارز دیجیتال خود را با نام ارز FTM (ارز فانتوم) دارد. ارز فانتوم در واقع یک توکن غیر قابل استخراج است. این رمز ارز دارای سرعت و امنیت بالایی است و در تلاش است تا سیستمی را بسازد که اجماعی برای تمامی ارگان های معاملاتی باشد.

ارز فانتوم چیست؟

در این مقاله قصد داریم، ارز فانتوم را معرفی کنیم و تمامی جنبه‌های آن را بسنجیم اما خوب هستش قبل از بررسی این رمز ارز دیجیتال، بعضی از اصطلاحات دنیای ارز دیجیتال را بررسی کنیم تا بتوانیم درک بهتری از ارز فانتوم داشته باشیم. قبل از بررسی ارز رمز فانتوم یا ارز FTM بهتر است بدانیم که خود فانتوم چیست!

فانتوم

فانتوم یک پلتفرم با بستر قرارداد هوشمند با کارایی بالا، مقیاس پذیر و ایمن است که شبکه‌ای از بلاک‌چین هاست که یکی از کارهایش ارائه راه حل هایی، مثل مقیاس پذیری و زمان و سرعت برای بلاک چین‌ها هستش. توکن فانتوم، به ارز FTM یا همان “ارز فانتوم” هستش که قصد دارد به معاملات سرعت ببخشد!

خرید ارز فانتوم

به دلیل اینکه این ارز رمز در حال حاضر جزو محبوبترین ارز رمز ها نیست، تنها تعدادی از صرافی های معتبر خارجی از این ارز رمز پشتیبانی می کنند. مشخصا در آینده صرافی های بیشتری به استفاده از این ارز رمز رو خواهند آورد. برای آشنایی با این صرافی ها می توانید لیست بهترین صرافی های خارجی را از سایت ترایوینگ مشاهده کنید.

یکی از صرافی هایی که از این ارز رمز آینده دار پشتیبانی می کند صرافی محبوب کوینکس است. شما می توانید با ورود به کوینکس، این ارز را خریداری کنید.

تاریخچه ارز فانتوم

بنیاد فانتوم برای اولین بار توسط یک دانشمند علوم کامپیوتر اهل کره جنوبی به نام Ahn Byung LK در سال 2018 تاسیس شد و زمانی کار خودش را به عنوان شبکه اصلی فانتوم در سال 2019 آغاز کرد که شبکه اصلی Opera فانتوم را تاسیس کرد. در حال حاضر مدیر عامل پلتفرم فانتوم Michael Kong است.

تیم پشتیبانی فانتوم، گروهی حرفه‌ای در زمینه توسعه بلاک چین هستند و هدف کلی آن‌ها ایجاد یک بستر قرارداد هوشمند هستش که از سه ویژگی مقیاس پذیری، تمرکز زدایی و امنیت برخوردار باشد.

چرا  ارز فانتوم؟

یک اصطلاح درباره بلاک چین‌ها وجود دارد که می‌گوید بین مقیاس پذیری، امنیت و غیر متمرکز بودن هیج توافقی وجود ندارد و نمی‌توانیم با هم این سه ویژگی را داشته باشیم. این مسئله را می‌توانیم در بیت کوین ببینیم، با اینکه امنیت و تمرکز دارد اما سرعت بالایی ندارد.

 ارز فانتوم بر خلاف بیت کوین اینجاست تا این اصطلاح رایج را نقض کند، در واقع بلاک چین های امروزی به دنبال دستیابی به امنیت بالا، سرعت بالا و تمرکز زدایی هستند که یکی از این بلاک چین ها، ارز فانتوم است.

مزایا  ارز فانتوم

  • سرعت

به گفته بعضی از توسعه‌دهندگان سرعت معامله با این توکن، به کمتر از دو ثانیه کاهش پیدا کرده است.

پس ارز فانتوم به معاملات سرعت بی سابقه ای می بخشد.

  • امنیت

فانتوم امنیت و عدم تمرکز را فدای مقیاس پذیری نکرده است و این توکن از امنیت بالایی برخوردار است که پروتکل Lachesis این امنیت را پشتیبانی می‌کند.

  • تمرکززدایی

اجماع aBFT اجازه می‌دهد که در محیط‌های جهانی بدون مجوز گسترش یابد و درجه خوبی از عدم تمرکز را ارائه می‌دهد.

aBFT چیست؟

aBFT که مخفف Asynchronous Byzantine Fault Tolerance است، بالاترین استاندارد الگوریتم اجماع‌هاست. این اجماع سه گانه مقیاس پذیری را حل می‌کند که بر اساس آن دو مورد از تمرکز زدایی، امنیت و مقیاس پذیری همزمان با هم امکان پذیر هستند.

شبکه اصلی Opera فانتوم چیست؟

این شبکه یک محیط امن و سریع است که توسط الگوریتم اجماع aBFT  طراحی شده و منبع باز است.

 POSچیست؟

در pos به جای دستگاه های ماینینگ، اعتبار سنج‌ها قرار می گیرند و همین روش است که باعث افزایش امنیت می‌شود.

ارز فانتوم چگونه کار می‌کند؟

همانطور که گفتیم فانتوم به سه اصل اساسی رسیدگی می‌کند در واقع یک راه حل برای تمرکز زدایی، سرعت و مقیاس پذیری هست. کار فانتوم را می‌توانیم بر 4 ستون تحلیل کنیم:

  1. ماژولار بودن:‌ فانتوم این اصل ماژولار بودن را با کمک Lachesis فعال کرده است که در واقع یک لایه بلاک چین ماژول است که توسط خود فانتوم استفاده می‌شود. این لایه جدا و انعطاف پذیر است. در واقع این باعث می‌شود افراد بتوانند Dappها را به شبکه اصلی Opera انتقال دهند که همین امر موجب بهبود عملکرد این پلتفرم شده است.
  2. مقیاس پذیری: فانتوم اطمینان می‌دهد که تمامی بلاک چین هایش مستقل از هم هستند. داشتن بلاک چین های متفاوت باعث می‌شود زمانی که ازدحام زیاد است، کاهش سرعت نداشته باشد.
  3. امنیت: امنیت ارز فانتوم بر اساس POS  است، همین امر باعث شده که این ارز دیجیتال به عنوان دوست‌دار محیط زیست شناخته شود زیرا همانند بیت کوین برای استخراج نیازی به استفاده از انرژی ندارد.
  4. متن باز بودن: ارز فانتوم نیز مانند دیگر بلاک چین ها اپن سورس یا متن باز است این به این معناست که هر کسی می‌تواند به بلاک‌ها این پلتفرم دسترسی داشته باشد.
آشنایی با ارز فانتوم
آشنایی با ارز فانتوم

قیمت ارز فانتوم

در حال حاضر قیمت هر یک ارز فانتوم حدودا برابر با 5/0 دلار است و رتبه آن در بازار ارزهای دیجیتال رتبه 75 است. طبق نمودار یک سال گذشته بر اساس سایت coincost.net، این رمز ارز تا قبل از ماه فوریه نوسان خیلی زیادی نداشته  و در یک رنج قیمت مشخص ثابت بوده اما از ماه فوریه به بعد نوساناتش نسبتا زیاد بوده که اوج قیمت آن در دهم ماه می بوده. البته از بعد از این تاریخ، قیمت ارز فانتوم کاهش پیدا کرده اما به قیمت قبلی خودش (تا قبل از ماه فوریه) برنگشته.

پیش بینی قیمت FTM

در حال حاضر این رمز ارز جز 100 رمز ارز برتر دنیاست، طبق گفته کارشناسان و تحلیل‌گران قیمت ارز فانتوم صعود خواهد کرد و با سرمایه گذاری در بازار، ارز فانتوم می‌تواند به لیست 50 رمزارز برتر دنیا راه پیدا کند. ارز فانتوم از امنیت بالایی برخوردار است و با هدف رقابت با بلاک چین‌های نسل قبل پا به عرصه گذاشته. قدرت، کارایی، سرعت همه از ویژگی‌های این رمز ارز است. پس پیشرفتش دور از انتظار نیست.

همچنین حمایت افراد سرشناسی مانند Mark Cuban از این ارز دیجیتال باعث خواهد شد که بتوان قیمت های بالاتری را برای این ارز رمز پیش بینی کرد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر