;
coinex

دولت آمریکا مانع فعالیت هوآوی در بازار خودرو نمی شود!

مقامات آمریکا به بعضی تامین‌کنندگان تراشه مجوزفروش چیپ لازم هواوی درصنعت خودرو را داده‌اند، گویا دولت آمریکا مانع فعالیت هوآوی در بازار خودرو نمی شود!

با این مجوز هواوی می‌تواند صدها میلیون دلار چیپ خودرو مورد نیازش را خریداری نماید. البته همچنان بخش تولید خودرو این شرکت چینی درگیر با محدودیت‌های تجاری آمریکا است.

دولت آمریکا مانع فعالیت هوآوی در بازار خودرو نمی شود!

شرکت هواوی، بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان، به دستور ترامپ در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفت و با مشکلات زیادی روبرو شد. در ادامه دولت بایدن نیز این سیاست‌ها را ادامه داد و حتی منجر به ممنوعیت مجوز فروش تراشه‌‌های تجهیزات ۵G برای این شرکت شد اما اکنون گویا ورق برگشته و آمریکا مجوزهایی را به تامین‌کنندگان داده است تا تراشه‌های مورد نیاز صنعت خودروسازی مثل نمایشگر و سنسورهای ویدیویی را به هواوی بفروشند.

این در حالی است که هواوی تجارت خود را به سمت قسمت‌های دیگری مثل صنعت خودروسازی هدایت کرده که کمتر با تحریم‌های آمریکا روبرو می‌شوند. موافقت با این مجوز نیز منتقدان خاص خود را دارد برای مثال تام کاتن سناتور جمهوری‌خواه آمریکا که قبلا به شدت از هواوی انتقاد داشت، در بیانیه‌ای گفت:

این موضوع از طرف دولت بایدن قابل قبول نیست که فشار خود روی کمپین ممنوعیت شرکت‌های جاسوسی چینی مانند هواوی را کاهش دهد.

سناتور مارکو روبیو نیز این اقدام را نمونه دیگری از عدم موفقیت رئیس جمهور بایدن در حفظ امنیت اقتصادی و ملی آمریکا دانسته است. او اظهار داشته که هواوی سابقه طولانی مدتی در اقتدارگرایی دیجیتالی پکن دارد و از دولت بایدن درخواست کرده تا محدودیت‌های این شرکت و دیگر شرکت‌های فناوری چینی را بیشتر کند. سخنگوی هواوی نیز از صحبت درباره مجوز صادر شده خودداری کرد و گفت:

ما خود را به عنوان ارائه‌دهنده جدید قطعات خودرو هوشمند معرفی خواهیم کرد و هدف ما این است که به تولیدکنندگان خودروها کمک کنیم تا خودروهای بهتری بسازند.

آمریکا به علت حفظ امنیت ملی و منافع سیاست خارجی خود، طی چند سال گذشته تلاش زیادی جهت جلوگیری از رشد کسب‌وکار‌های ارتباطی اصلی چین مثل هواوی کرده است و به همین علت این شرکت چینی بزرگترین افت درآمد خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ اعلام نموده است و باید دید صنعت خودروسازیش به موفقیت می‌رسد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فعالیت هوآوی در بازار خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر